PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Gatvė2022 m. Rugpjūčio 30 d. 08:51

Eismas rudenį: sklandesniam judėjimui Vilnius pristabdo gatvių tvarkymo darbus

Vilnius

Sauliaus Žiūros nuotr.

Etaplius.ltŠaltinis: Vilniaus miesto savivaldybės inf.


244330

Sostinės gatvėse po vasaros suintensyvėjusį transporto eismą netrukus papildys vaikus į ugdymo įstaigas vežantys tėvai ir į mokslus grįžę studentai. Kad kelionės mieste rugsėjį būtų kuo sklandesnės, iki rugsėjo 12 d. nebus pradėti jokie nauji gatvių remonto darbai, o jau anksčiau pradėti darbai bus pristabdyti arba bus tvarkomasi naktimis. Gatvių remontas galės vykti tik miesto pakraščiuose, mažesnio intensyvumo gatvėse, kiemuose.

„Suprasdami tai, kad po atostogų į miestą grįžusiems vilniečiams prireiks šiek tiek laiko adaptacijai – iš naujo atrasti patogiausius kelionių maršrutų, maksimaliai apribojame visų vykdomų gatvių remonto darbus“, – sako Vilniaus savivaldybės L. e.p. Infrastruktūros skyriaus vedėjas Arūnas Visockas.

Tokių gatvių kaip Geležinio Vilko ar T. Narbuto atnaujinimo darbus rangovai atliks iki rugsėjo pradžios. Dviračių ir pėsčiųjų takų ir pėsčiųjų takų bei šaligatvių įrengimas vyks taip, kaip ir suplanuotas.

Skaičiuojama, kad rugsėjį į sostinės gatves išvažiuoja apie 30 proc. daugiau automobilių, palyginti su vasarą fiksuojamais srautais. Per paskutinius penkerius metus sostinėje registruotų transporto priemonių padaugėjo 27 proc. (82 tūkst. automobilių).

Ukmergės g., Geležinio Vilko g., Ozo g., Kalvarijų g. T. Narbuto g., Oslo g., Pilaitės pr., Savanorių pr. Minsko pl., Žirnių g., Liepkalnio g., Laisvės pr., Konstitucijos pr. Tai yra pagrindinėse miesto susisiekimo ašys – per parą jas kerta nuo 70 iki 120 tūkst. transporto priemonių.

Remiantis duomenimis, daugiausiai iššūkių vairuotojams kelia rugsėjis, o vėliau srautai ima nusistovėti – dalis žmonių renkasi kombinuotus keliavimo būdus (pvz., dalį kelio važiuoja automobiliu, o likusią – viešuoju transportu, dviračiu), taip pat pripranta prie padidėjusių automobilių srautų. Eismo srautai rudenį, palyginti su vasara, įprastai išauga iki 30 procentų.

Pasitinkant rudenį, atnaujinamas perėjų horizontalusis ženklinimas, prie daug mokinių turinčių mokymo įstaigų pagal naujas Kelių eismo taisykles įrengiamas naujas kelio žymėjimas, siekiant padidinti eismo saugumą ir pagerinti transporto srautų pralaidumą 31-a sankryža paženklinta geltonomis linijomis ir informaciniais skydais „Neblokuokite sankryžos“.

Kalvarijų gatvėje išplėstas A+ juostų tinklas, kuris itin svarbus viešojo transporto keleiviams, nes Kalvarijų gatve juda didžioji dalis maršrutų, turinčių tiesioginį susisiekimą net su šešiais gyvenamaisiais rajonais.

Išaugus transporto srautams, viena pagrindinių taisyklių, kurios vairuotojams svarbu nepamiršti – eismo dalyvių elgesys turi būti grindžiamas savitarpio pagarba ir atsargumu.

Šiemet buvo atlikti 55 programiniai šviesoforų pakeitimai, skirti tiek darnaus judumo plano įgyvendinimui, tiek eismo saugumo gerinimui bei „juodų dėmių“ šalinimui. Kadangi rugsėjis yra saugaus eismo mėnuo, policija taip pat imasi papildomų priemonių eismo reguliavimui mieste. Ruošiantis rudeniui tikrinamas šviesoforų įrangos veikimas, valomi, patikrinami pėsčiųjų ir dviračių mygtukai bei atliekami kiti profilaktiniai darbai prieš rugsėjį.

Taip pat reikėtų atidžiau planuoti keliones, bent jau pirmosiomis rudens dienomis – tam gali padėti ir išmaniosios programėlės. Jose patys vairuotojai žymi įvairius eismo įvykius ir spūstis, į ką atsižvelgus galima pasirinkti ilgesnį, tačiau galbūt kiek greitesnį maršrutą.

Kol eismo srautai sostinės gatvėse normalizuosis, rekomenduotina keliones planuotis su laiko atsarga.