PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Mokslas2017 m. Balandžio 25 d. 09:15

EBPO švietimo ekspertas: tarptautiniai tyrimai atskleidžia aiškią koreliaciją tarp ugdymui skirto laiko ir mokinių pasiekimų

Panevėžys

Rimvydas ŠimaitisŠaltinis: Etaplius.lt


474

Pirmadienį Švietimo ir mokslo ministerijoje lankėsi Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) švietimo ekspertas Tomas Veko (Thomas Weko) ir Suomijos Švietimo ir kultūros ministerijos patarėjas aukštojo mokslo klausimais Tomio Halonenas (Tomio Halonen). 
 

Spaudos konferencijos metu ekspertai akcentavo, kad norint pagerinti mokymosi kokybę svarbu skirti pakankamai laiko mokymuisi.

„Tarptautiniai tyrimai atskleidžia aiškią koreliaciją tarp gebėjimų ugdymui skirto laiko ir mokinių pasiekimų. Bendrajame ugdyme labai svarbus mokytojas ir mokymuisi skiriamas laikas", - sakė T. Veko.

Pasak eksperto, mokslo metų trukmės ilgėjimas, ypač Lietuvoje, kur mokslo metai vieni trumpiausių Europos Sąjungoje (ES), yra svarbus įrankis, kuris padės gerinti moksleivių pasiekimus, ypač moksleivių iš socialiai pažeidžiamos aplinkos ir turinčių mažiau galimybių dalyvauti neformaliojo švietimo veiklose.

Ekspertas pabrėžė, kad mokytis galima ne tik klasėje, vaikams taip pat reikėtų ugdytis gamtoje, kultūrinėse erdvėse, bet svarbu, kad mokiniai laiką leistų prasmingai, būtų ugdomi.

Suomijos Švietimo ir kultūros ministerijos patarėjas T. Halonenas priminė, kad Suomijoje mokiniai į mokyklą renkasi rugpjūčio viduryje ir mokosi iki pirmų birželio dienų. Savivaldybės pačios nustato tikslias mokymosi proceso pradžios ir pabaigos datas, bet mokymuisi turi būti skiriama tiek dienų, kiek nustatyta šalies Vyriausybės.

T. Veko ir T. Halonenas trumposios spaudos konferencijos metu pasidalijo įžvalgomis apie globalias švietimo ir aukštojo mokslo sistemų reformų tendencijas ir planuojamus Lietuvos švietimo ir aukštojo mokslo reformos žingsnius.

Vizitą Lietuvoje ekspertai tęs balandžio 25 d.

ELTA