PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2018 m. Gruodžio 18 d. 17:54

Druskininkų savivaldybėje aptartos švietimo sistemos aktualijos ir naujienos

Alytus

Reporteris MonikaŠaltinis: Etaplius.lt


65141

Druskininkų savivaldybėje posėdžiavę savivaldybės meras Ričardas Malinauskas, administracijos vadovai, taip pat Švietimo skyriaus vedėja Diana Brown aptarė švietimo sistemos aktualijas. Posėdžio metu pristatytos naujienos ir nuveikti darbai, savivaldybės mokyklų bei lopšelių-darželių analizė, patirtys, inicijuojamos veiklos, projektai. Posėdžio pradžioje savivaldybės meras ir administracijos vadovai pasveikino naująją Švietimo skyriaus vedėją Diana Brown, turinčią didelę darbo patirtį švietimo srityje.

011-24275.jpg

Apžvelgti 2017-2018 m. laikotarpiu įgyvendinti darbai. Pristatyta ir aptarta, kad savivaldybės mokyklų vadovai, pavaduotojai dalyvavo neformalioje programoje „Švietimo lyderystė“. Atliktos stažuotės Lietuvoje (Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje, Kaune) bei užsienyje (Lenkijoje, Čekijoje, Vokietijoje, Suomijoje, Estijoje). Vykdyti mokyklų lyderystės renginiai bendruomenėms (mokiniams, tėvams, mokytojams, vadovams). Įvykę – 6 renginiai, kuriuose dalyvavo 560 žmonių. Inicijuotos kryptys ir darbai, kurie įgyvendinami naujai: pedagogų savitarpio pagalba, pedagogų praktinės dirbtuvės, komunikacijos sistema mokykloje, savaitiniai pasitarimai su darbuotojais, valanda su direktore, kuratoriaus diena įstaigoje, tėvų įtraukimo programos, švietimo įstaigų vadovų pietūs, neformalus bendravimas, idėjų bankas. Taip įgyvendinta pasidalytoji lyderystė (švietimo skyriaus, mokyklos darbuotojų, mokinių ir jų tėvų įtraukimas į sprendimų priėmimą ir įgyvendinimą). Taip pat pasirinktas organizacijos kultūros kūrimas – draugiškos aplinkos kontekste.

Švietimo skyriaus vedėja Diana Brown susirinkusiems pristatė jau vykdomą Nacionalinį švietimo projektą „Lyderių laikas 3“ – papasakojo Druskininkų savivaldybės švietimo pokyčio gaires 2019-iems metams. Pagrindinė strategija ir numatyti tikslai: pasitikėjimu grįstas bendradarbiavimas, motyvuojantis mokytojus gerinti vaikų pasiekimus ir savijautą mokykloje. Pristatytas 2018-2019 m. veiklos priemonių planas. Pasidalinta gerosiomis patirtimis iš Estijoje, Suomijoje vykusių stažuočių. Skandinaviškas stilius, šviesios erdvės sukurtos tam, kad vaikai jaustųsi komfortabiliai, jaukiai, aplinka jiems suteiktų kūrybinį impulsą, nevargintų. „Kas geba remdamasis sena atrasti nauja, vertas būti mokytoju“ (Konfucijus). Pamokose kūrybingumas ir išmonė derinama su moderniu požiūriu, pritaikyta šiandienos kontekste. Iš tikrųjų, net senieji mokymo metodai: skaitymas, skaičiavimas gali būti mokomi visiškai kitaip, netradiciškai, kūrybingai. Svarbus Multisensorinių priemonių naudingumas. T. y. pritaikyta aplinka naudotis interaktyviomis lentomis, internete esančiais informacijos lobynais, kompiuteriniais edukaciniais žaidimais ir programėlėmis. Dviejų pamokų samplaikos pritaikymas taip pat ypatingai įkvepia (skaičiavimo pritaikymas gamtos pamokoje, eilėraščių mokymasis muzikos pagalba ir pan.). Mokiniai atlieka tyrimus, skirstosi į tam tikras grupes, patys turi prisiimti atsakomybę, įsirašyti į vieną ar kitą veiklą, nurodant ir motyvą, taip skatinama motyvacija, atsakomybė.

„Pedagogai ir mokiniai – turi vienas kito klausyti ir būti išgirsti, tik drauge priimti sprendimai, išsakytos nuomonės ir pakeitimai – atveria kelius siekti optimaliausių tikslų. Reikia pradėti nuo pedagogų mokymo, taip pat socialinių bei emocinių kompetencijų. Mokykloje visapusiškai formuojasi žmogus, mūsų pareiga – suteikti jam geriausias sąlygas mokytis, lavėti ir atsiskleisti, ugdant jo individualumą“, - kalbėjo Švietimo skyriaus vedėja Diana Brown.