Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Freepik.com nuotr.
Martyna PikelytėŠaltinis: ELTA
„Nacionalinės švietimo agentūros laikinasis direktorius Aidas Aldakauskas nurodė testavimo sistemoje išsaugotus mokinių darbus ar jų fragmentus išimti ir pateikti vertinimui“, – skelbiama NŠA pranešime spaudai.
NŠA duomenimis, galėjo dingti apie 500 moksleivių darbai. Tai – maždaug 1,9 proc. nuo visų 25,8 tūkst. patikrinime dalyvavusių dešimtokų. Pasak agentūros, pavyko atkurti 350 moksleivių darbus.
NŠA akcentuoja, kad su šia problema susidūrę dešimtokai per pakartotinę PUPP sesiją galės iš naujo atlikti lietuvių kalbos ir litratūros užduotis.
„Per pakartotinį Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą birželio 10 d. šie mokiniai galės atlikti lietuvių kalbos ir literatūros užduotį dar kartą, pasirinkdami, ar nori atlikti pilnos apimties užduotį ar tik teksto kūrimo dalį. Tokiu atveju teksto suvokimo, kalbos pažinimo ir vartojimo dalies įvertinimas jiems būtų užskaitomas iš pagrindinės sesijos, o teksto kūrimo – iš pakartotinės sesijos“, – rašo NŠA.
„Mokiniai taip pat galės pasirinkti gauti įvertinimą tik iš dalies žodžiu ir teksto suvokimo, kalbos pažinimo ir vartojimo dalies raštu. Apie tai mokyklos ir savivaldybės buvo informuotos praėjusį penktadienį“, – aiškino jie.
M. Navickienė norėjo apie problemą sužinoti anksčiau
Visgi, laikinai Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai (ŠMSM) vadovaujanti M. Navickienė tikina, kad tokią situaciją būtų buvę spręsti paprasčiau, jei NŠA būtų iš anksto apie tai informavusi.
„NŠA manęs nebuvo informavusi apie susidariusią situaciją. Ji yra keleto savaičių senumo, tai aš tikrai būčiau norėjusi, kad vadovas pristatytų, kad yra tokia problema, kokie yra siūlomi sprendimo būdai. Tuomet būčiau galėjusi pasiūlyti ir savo sprendimus, kuriuos matyčiau toje situacijoje. To dialogo nebuvo“, – Eltai teigė M. Navickienė.
„Visus, dirbančius švietimo sektoriuje, raginu suprasti, kad mūsų veiklos centras yra vaikas. Ne sistema. Kartais reikia pripažinti klaidas“, – pridūrė ji.
Kaip skelbta anksčiau, po lietuvių kalbos ir literaūros PUPP švietimo bendruomenėje kilo pasipiktinimas, jog dalies moksleivių darbai nebuvo užskaityti ir dingo sistemoje. Visgi, NŠA tuomet tikino ieškanti būdų, kaip įvertinti pradingusius dešimtokų darbus.
Lietuvių kalbos ir literatūros PUPP yra sudarytas iš dviejų dalių. Baigus rašyti pirmąją, teksto suvokimo ir gramatikos dalį, moksleiviai turi paspausti mygtukus „pateikti“ ir „baigti darbą“, o tuomet eiti prie rašinio dalies. NŠA anksčiau dalijosi vertinimu, kad dalis moksleivių galėjo nenuspausti šių mygtukų arba nespėti atlikti užduoties per numatytą laiką.