Dėl ekologiško sprendimo A. Juknevičiui - išskirtinis Dakaro organizatorių dėmesys

Dėl ekologiško sprendimo A. Juknevičiui - išskirtinis Dakaro organizatorių dėmesys
Pasaulis
A. Juknevičiaus soc. tinklų nuotr.
Irma Bagūnė Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Į ne gamyklinių komandų servizo zonas tik išskirtiniais atvejais užsukanti Dakaro ralio organizatorių filmavimo komanda po 11-ojo etapo visą valandą praleido lietuviškosios „Craft Bearings“ komandos stovykloje. Nepaisant aukštos 13-osios Antano Juknevičiaus pozicijos bendrojoje įskaitoje, TV ir žiniasklaidos komandų dėmesį patraukė ne lietuvio tempas, o ekologiškas sprendimas įrengiant serviso sunkvežimį.

Prieš devintąjį startą garsiausiose pasaulio bekelės varžybose A. Juknevičiaus komanda pristatė atnaujintą sunkvežimį, o su juo - ir aplinkai draugišką sprendimą ant jo stogo įrengti saulės kolektorius. Šis sprendimas leido „Craft Bearings“ komandai pretenduoti ir gauti „Eco-Label“ - Dakaro ekologiškumo sertifikatą.

Dakaro organizatoriai „Eco-Label“ ženklu kasmet išskiria tam tikrus ekologiškus projektus vykdančias komanda. Šie sportininkai dėl kuriamos naudos gamtai ir aplinkai gauna papildomo žiniasklaidos dėmesio, apie jų projektus kuriami TV reportažai, rašomi straipsniai. Atidžiai Dakarą stebintys lietuviai galėjo vieną tokių pamatyti ir apie A. Juknevičiaus bei Dariaus Vaičiulio komandą.

„Kuo daugiau kitų dalyvių sužinos apie tokio dalyko naudą, tuo geriau visiems mums, nes visi galim prisidėti vienaip ar kitaip. Dažnai sprendimai, kaip šis, nereikalauja per daug papildomų investicijų ar darbo, bet nauda didžiulė - tiek ausims pailsėti nuo generatorių, tiek gamtai. Patys įrenginėdami sunkvežimį tik pusiaukelėje susimąstėme, o kodėl gi ne? Tuomet jau pradėję darbus pasidomėjome „Eco-Label“ projektu, - pasakojo A. Juknevičius. - Tiesa, dabar turim didelę problemą bivakuose - visi kolegos bando prie mūsų įsikurti kuo arčiau, nes esame turbūt tyliausia komanda Dakare“.

A. Juknevičiaus sprendimas leidžia komandai visą dieną keliaujant iš vienos stovyklos į kitą kaupti energiją, o vakare panaudoti ją mechanikams dirbant prie automobilio. Per dieną sukauptos energijos užtenką daugiau nei šešioms valandoms.

ELTA