PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Verslas2017 m. Rugsėjo 11 d. 12:05

Daugiausiai mugių Lietuvoje suorganizuojantys ,,Festivus’’ pasitikėjimo sulaukia ir iš savivaldybių

Kaunas

Greta FestivusŠaltinis: Etaplius.lt


14100

Lauko, mugės, parodos, miesto šventės – masiniai renginiai, kurių metu vykdoma prekyba – sritis, kurią Kaune įsikūrusi jauna įmonė ,,Festivus.lt’’ valdo tai klupdama, tai vėl stodamasi . Idėjos brandinimas, planų parengimas, modernios registracijos pristatymas, virš 30 renginių per metus, vidutiniškai 115 prekybininkų, o prieš akis dar ir – plaukimas į platesnius rinkos vandenis už Lietuvos ribų – ar nebus per daug jei pridėsime detalę, jog tai per 3 metus išvystė vos du žmonės?


Foto galerija:

59b276f83aca0.jpg
59b276f91a4fc.jpg

Užsispyrimas – visko variklis

Renginiai, kuriuose vykdoma prekybe – Lietuvoje dažnas reiškinys. Visi atėję gerai praleisti laiką tikisi ten rasti maisto, gėrimų, paslaugų ir įdomesnių prekių. Parodos ir mugės - gera vieta prekės ženklams bei paslaugoms atrasti savo rinką, patestuoti prekes, pajusti tiesioginį ryšį su klientu, sulaukti pastabų ir kritikos. Šiandien tai kone aukso puodas derinant verslo nišos plėtojimą ir savo vietą rinkoje. Tokių renginių organizavimas kadais tebuvo miesto savivaldybių reikalas, tačiau šiandien vienas po kito dygsta privatūs organizatoriai, siūlantys savą koncepciją, idėją bei vietą, kur save parodyti.

,,Festivus.lt’’ Lietuvos prekybininkams jau gerai atpažįstamas vardas, su kuriuo supažindinti ir užauginti ryšį Kristina Baltrukėnaitė ir Andrius Kazlauskas stengėsi negailėdami nei laiko, nei idėjų. 2013 metais gimusio projekto užkulsiai nepriminė stebuklo iš giedro dangaus: „Mūsų pradžia buvo banali ir pilna jaunatviško maksimalizmo – važiuok visur, bendrauk su visais, įrodyk kaip savimi tiki ir pasiek daugiausiai mažiausiomis lėšomis’’ - užsispyrimą idėją paversti į verslą pasakoja A. Kazlauskas.

Sakoma, svarbiausia – idėja. Bet juk ją kur kas lengviau sklandžiai vystyti, kai banko sąskaitoje patogiai guli tavo revoliucijai pasiruošusios lėšos. To ,,Festivus.lt’’ istorijoje nebuvo ir viskas kuo šį stygių galėjo kompensuoti du jauni žmonės tebuvo – noras. ,,Tiesiogine ta žodžio prasme išsiverktos reklamos pozicijos, darbo valandų neskaičiavimas ir jokio pelno’’ - tokia buvo įmonės pradžia, kuri nei kiek negąsdino, o veikė priešingai.

Svarbiausia – ryšys su klientu

Apetitą veikti žadino grįžtamasis ryšys iš renginio dalyvių, kurie žavėjosi papildomomis galimybėmis vystyti savo prekybą, rodė norą būti ,,Festivus.lt’’ klientais, o miestų ir apylinkių gyventojai susidomėję lankėsi mugėse, smalsiai tyrinėdami, kokius produktus ir prekes jiems gabena nepažįstami žmonės. Nedidelėje Lietuvos rinkoje nuoširdumas yra svarbus sudedamasis ingridientas, nes įsidėmėti veidus ir žmones pradedama jau po keletos pirmųjų renginių. ,,Palaipsniui įgaunamas pasitikėjimas yra svarbiausia, nes iš jo mokaisi ir augi kartu su savo projektu.’’ - pasakoja ,,Festivus.lt’’ įkūrėjai.

Nesėkmės ir nusivylimai – gerai pažįstamas jausmas

,,Nusivylimas renginiu mums pažįstamas jausmas, bet be kritikos nėra augimo.’’ - apie nemalonius darbo užkulsius užsimena A. Kazlauskas. Atsidavimas pirmiesiems savo projektams, skatino kurti ir dirbti daugiau, tačiau šiuo atveju kiekybė prasilenkė su kokybe. „Po vieno renginio sekė kitas, tuomet dar kitas, netrukus turėjome jau kelias dešimtis renginių ir iš to noro augti, gėdingai klupome nespėdami padirbėti su vienu svarbiausių sėkmingo renginio punktų – reklama. Užsakyti ir išleisti pinigai nuieidavo veltui tiesiogine to žodžio prasme. Nepažinojome miesto ir geriausių jo lokacijų, nespėjome pasidomėti, kokios žiniasklaidos priemonės tikrai vertos investicijų, nesupratome, kodėl išleisti tūkstančiai nesukviečia į mūsų muges. O tuomet ir prasidėjo..’’ Maži žmonių srautai, neišparduodamos prekės, renginio neatsipirkimas ir galiausiai tas reklamos trūkumas – tokie prekybininkų žodžiai neatsimuša kaip žirniai į sieną ir yra išklausomi ir šiandien jau įgauna pagreitį: sukurtos papildomos darbo vietos, samdomi specialistai, darbai pasidalijami, dėmesys koncentruojamas į rinkos nagrinėjimą ir lankytojų reikmes – prieš akis daug naujienų.’’ - užsimena K.Baltrukėnaitė. ,,Nėra saldu nuvilti savo klientus, nes ratas sukasi ir ranka plauna ranką.. iš kritikos visuomet pasimokoma daugiau.’’

Moderniausia Lietuvoje registravimosi į renginius sistema – ar būna paprasčiau?

Iš anksto startuojančios registracijos skatina varžymąsį tarp prekybininkų, kartais sulaukia pastabų neskubėti, tačiau tuo pačiu kelia pasitikėjimą savo įdirbiu: „Kai kurių renginių Lietuvoje registracijos į prekybines vietas pradedamos kone keletą mėnesių prieš renginį, informacijos sklaida nėra tiksli, nugula į nežinomus stalčius, vykdoma daug popierizmo, skiriamas laikas bendravimui telefonu, niekuomet nėra tikslu, už kokią prekybos vietą moki ir ką gausi atvykęs - mes tai stebėjome ir mokėmės’’ - išradę unikalią ir modernią registracijos sistemą pasakoja ,,Festivus.lt’’. Lengviausią Lietuvoje registracijos sistemą į prekybines vietas renginiuose – taip galima pavadinti internetinius žemelapius festivus.lt tinklalapyje. Kategorijomis suskirstytos prekybos vietos, raudonai degančios užimtos pocizijos ir žaliai – laisvos, rodoma užimtuose vietose prekiaujančiųjų duomenys, šalia iššokančios kainos už norimą plotą. Technologija pritaikyta, net ir mobiliesiems telefonams. ,,Tarsi išsirinkti bilietą į kiną’’ - juokiasi A. Kazlauskas.

Modernią sistemą atradę jaunieji verslininkai neatitolsta ir nuo tiesioginio bendravimo telefonu, tačiau pastarojo vis mažėja, mat net vyresnio amžiaus jų klientai ir tikrieji prekybos vilkai jau supranta, jog persikėlimas į internetinę erdvę yra gyvybiškai svarbus žingsnis jų pačių verslui, norint ateityje plėtoti savo įdirbį.

Negana to, naujai pridėta ir dar viena funkcija – vartotojas. Kartą prisijungus ir suvedus savo duomenis į sistemą ji veikia tarsi paskyra, kurioje nebereikia nuolat kartoti vardo, pavardės ir t.t., matai kur ir už ką esi sumokėjęs, kur vėluoji sumokėti, keliuose renginiuose dalyvauji ir kaip susidėlioti datas, kas spėtum į kitus renginius Lietuvoje, o šauniausia, kad iškart po mugės ar parodos pasirodo sąskaitos, kurias gali atsispausdinti. ,,Tai mes vadiname – laiką taupančia naujove, kuri aiškesnė nei el.paštas, į kurį atplaukianti informacija nuolat susimaišo ir reikalauja disciplinos.

Patobulinimai tam ir išrandami – kad kasdien būtų vis papraščiau: ,,Tokios registracijų sistemos sukūrimas – brangus ir nuolatinės priežiūros reikalaujantis įdirbis. Nestovime vietoje, investuojame į savo idėjas, žinome, kad įdėtos pastangos sugrįš. ’’ - savo įdirbiu ir motyvacija dalijasi ,,Festivus.lt’’

Organizatorių pagalba - mažėjantys darbo krūviai savivaldybėms

Organizuoti renginio programą, rinkti atlikėjus, dėlioti užduotis ir veiklas, užsiimti reklamos ir informacijos sklaida, o dar galiausiai ir žymėti prekybos vietas - tai tik dalis darbų atitenkančių miesto savivaldybių ar kultūros centrų darbuotojams. Šį procesą vargais negalais stengiasi įgyvendinti kiekvienas miestas, kuriame tradiciškai vyksta gimtadienio šventė, pavasario, rudens bei žiemos mugės. Tradiciniai renginiai - pagrindas, kuris skatina bendruomeniškumą ir dėl to yra itin vertinamas gyventojų, tačiau už to slypi papildomas darbas, kurį šalia savo pareigų įterpia įprastas pareigas einantys darbuotojai.

Renginiuose besilankantys miestų gyventojai nežino, kiek trunka paruošti renginį, kiek sąnaudų pareikalauja mugių dalyvių registracijos, bendravimas ir vietų žymėjimai. Puikiu pavyzdžiu kaip atskirti įprastas darbuotojų pareigas nuo kelis kartus per metus vykstančių renginių atrado net ir Kauno meras Visvaldas Matijošaitis. Paskelbusi jų miestuose vykstančių renginių organizavimo konkursus, sasivaldybė atsiima tik rinkliavos mokesčius, visus kitus vargus perduodama privatiems organizatoriams. Kitaip tariant, tam skirta įmonė atlieka darbus, kuriuos jie geriausiai ir išmano. ,,Festivus.lt'' tokiais partneriais tapo kartu su Kėdainių miestu: ,,organizavimas, bendravimas su dalyviais, mokesčiai, reklama'' - rūpinamės viskuo, leisdami tiek savivaldybei, tiek kultūros centrams dirbti savo įprastinius darbus. Tai vertina ir dalyviai, kuriems visuomet patogu su mumis susisiekti ir nuodugniai aptarti visus jiems rūpimus klausimus, o ne trukdyti šių darbų iš pagrindo nedirbantiems žmonėms.''

Prekybos vietų užpildymas ir augantys skaičiai

Virš 30 renginių visoje Lietuvoje, sutraukia vidutiniškai 115 dalyvių, kuriose vykdomi aktyvūs pardavimai arba paslaugų pristatymas, užsienio rinkos pritraukimas, modernūs technologiniai sprendimai ir nuolat gimstančios idėjos – tuo didžiuojasi vos ketvirtus metus savo veiklą vystantys organizatoriai.. Į dalyvavimą ,,Festivus.lt’’ renginius aktyviausiai įsitraukia Vilniaus, Kauno ir Šiaulių miestų gyventojai. ,,Ypač džiugina tai, jog dalyvių sugrįžtamumas siekia net 80 procentų.’’

Sezoniškai rengiamos lauko mugės ir parodos turi suskirstytas zonas, kuriose galima prekiauti: maisto produktais, gėrimais, drabužiais, aksesuarais, tautodaile, sodinukais ir pan. Priklausomai nuo renginio koncepcijos skirtomos prekių bei paslaugų pardavimo vietos yra patogus sprendimas tiek dalyviui, tiek lankytojui.

Iš anksto pradedamoms registracijosm į renginius tenka paieškoti gero laiko registracijos pradžiai, mat norintieji dalyvauti tuo metu jau tyko ir skuba užsiimti kuo geresnes vietas prekybai. ,,Renginiai už pusės metų, prekyba startuoja ir per pusvalandį puslapis užlūžta nuo registracijų skaičiaus. Per savaitę nebelieka 50 proc vietų, o jau du mėnesius prieš prasideda norinčiųjų ir nespėjusių užsiregistruoti skambučių maratonas.’’ - tokia kasdienybė lydi įmonę. ,,Turime savo klientų ratą, kurie informaciją seka nuolatos ir intensyviai, žino tvarką, o naujiems savo klientams nuolat pakartojame – roges ruošk vasarą, o ratus žiemą.’’ Šiuo metu jau didžioji dalis išparduotų vietų į dar tik gruodį vyksiančius renginius skatina patikėti: ,,Kai darai gerai, vietos užsipildo savaime.’’

Užmojų augimas ir plaukimas į Latvijos vandenis

Į mugių ir parodų nišą pastebimai jungiasi ir kaimyninės šalys, kurios dar nedrąsiai, bet jau mėgina praminti kelius į lietuvių širdis, o ,,Festivus.lt’’ pasirengę pagelbėti ir jiems. ,,Mūsų šalies gyventojams įdomu nauji produktai, skoniai ir prekės, latviai, estai ar ukrainiečiai – tai naujas potyris ir atradimas. Mūsiškiai ir patys nuolat puoselėja viltis pasidairyti po užsienį, ten nuvežti savo prekybą ir galbūt atrasti gerbėjų, kol kas tai pavyksta tik jau solidiems prekių ženklams, nes dalyvavimo kainos užsienyje gali siekti ir mėnesio pelną. Ir vėlgi – įžvelgėme, kad reikia pagalbos.’’

Antrajame pagal dydį Latvijos mieste – Daugpilyje vyksta keletas svarbiausių švenčių: miesto gimtadienis bei Joninės. Tai - tradicija, dėl kurios pasistengia savivaldybė ir liksmina gyventojus, tuo tarpu kitokio tipažo mugės pamirštamos. ,,Kalėdos – geriausias prekybos metas, ar nenorėtumėte jo metu įsigyti kažką originalaus sau ir savo artimiesiems?’’. ,,Festivus.lt’’ nusprendė, jog daugiau nei 54proc rusų tautybės gyventojų sudarančiame mieste šventės rengiamos per retai, o Kalėdinė mugė yra ypatinga proga pažinti rinką ir lietuvos prekybininkams. ,,Keliame tikslus, dedame daug darbo ir laiko, o mūsų tautiečiai tiesiog dega noru pažinti Latviją – išpirkta jau daugiau nei 50proc vietų.’’ - apie naująjį projektą dalijasi K.Baltrukėnaitė. ,,Tai tik pradžia. Esame jauni ir veržlūs, todėl kišenių pildymas ir ramybė ne mums, mes juk kuriame renginius, į kuriuos norisi sugrįžti.’’