Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt
Dakaras baigėsi, prasideda Dakaras. Tai Benedikto Vanago frazė, puikiai iliustruojanti pasiruošimą sunkiausioms pasaulyje ištvermės lenktynėms: ralis prasideda praėjus vienai dienai po finišo.
2018 metų Dakaro ralyje Lietuvos sportininkų rezultatai augo kaip ant mielių. 2017 metais Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio ekipažas finišą pasiekė 21-ojoje vietoje ir tai atrodė nerealus pasiekimas - geriausias Baltijos šalių rezultatas per visą ralio istoriją, tačiau palyginus su šiemetiniais pasiekimais, jis lieka šešėlyje. 2018 metais jubiliejiniame, 40-ajame, Dakaro ralyje A. Juknevičiaus ir D. Vaičiulio ekipažas sukeitė skaičius vietomis ir galutinėje rikiuotėje užėmė 12-ąją vietą. Velniškai sunkiame maratone, kurio nebaigė tokie automobilių sporto pasaulyje žinomi vardai kaip Sebastienas Loebas, Nani Roma ar Carlosas Sousa, o žemesnę vietą užėmė Mikko Hirvonenas, Orlando Terranova, Cyrilas Despresas ir dar daugybė žvaigždžių.
Šis lietuvių ekipažas nei viename etape nepretendavo į greičiausiųjų dešimtuką, tačiau aukštą vietą užsitikrino stabilumu. Komandos mechanikai kone nuobodžiavo: raudonasis „Toyota Hilux“ greičio ruožų finišuose pasirodydavo turėdamas visas kėbulo dalis, su sveikais pusašiais, traukėmis ir kitomis detalėmis.
Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas tapo Lietuvos numylėtiniais. Ilgą laiką važiavę greičiausiai tarp tautiečių, antroje Dakaro dalyje jų „Toyota Hilux“ susidūrė su techninėmis problemomis - lūžo vairo traukė, tada pusašis, o galiausiai nutrūko stabdžių žarnelė, ir viskas viename greičio ruože, kuriame buvo prarastos bene 3 valandos ir vietoje galimybės kovoti dėl „Top 10“ lenktynininkai gavo kitą išbandymą - išsilaikyti „Top 20“. Tą jie padarė sėkmingai ir 2018 metų Dakare finišavo 18-ojoje vietoje, o paskutiniuose klasikinio ralio greičio ruožuose dar nustebino puikiu pasirodymu - 13-ajame etape užėmė net devintąją vietą.
Benedikto Vanago ir Sebastian Rozwadowski ekipažas patyrė tiek išbandymų, kad jeigu automobilyje nebūtų įmontuotos viską filmuojančios vaizdo kameros, tie nuotykiai atrodytų pramanyti. Nukritimas nuo skardžio, kūlverstis kopose, lūžusios detalės, važiavimas trimis ratais ir taip beveik kiekviename etape. Buvo tik du etapai, po kurių į kamerą kalbėdamas B. Vanagas galėjo ramia širdimi pasakyti: „Atvažiavome be problemų“, tačiau ir šio ekipažo užimta 30-oji vieta nėra blogas pasiekimas. Juk Dakaro automobilių įskaitoje startavo 92 ekipažai, tad B. Vanagas pateko tarp trečdalio greičiausiųjų.
Motociklininkas Balys Bardauskas Lietuvoje taip pat susirinko nemažą gerbėjų armiją. Stabiliu bei užtikrintu važiavimu visus stebinęs lietuvis finišą pasiekė 81-ojoje vietoje. Tai geriausias lietuvių motociklininko pasiekimas per Dakaro ralio istoriją. Toje pačioje pozicijoje 2012 metais finišavo Gintautas Igaris.
Dakaro ralio automobilių įskaitoje įdomybių buvo labai daug. Jau pirmuose greičio ruožuose tapo aišku, kas geriausiai pasiruošė Dakarui - tai gamyklinės „Peugeot“ bei „Toyota“ komandos. Septynis dalyvių ekipažus turėjusios „X-Raid“ komandos ekipažai krito vienas po kito, kol iki finišo greičiausiųjų dešimtuke nusikapstė vienintelis Jakubas Przygonskis.
„Team Peugeot Total“ vairuotojai nuo pat pirmųjų etapų demonstravo, kad ne šiaip sau nugalėjo 2016 ir 2017 metais, tačiau Cyrilas Despres dar Peru patyrė avariją ir važiavo kaip detalių tiekėjas kitiems komandos nariams, Sebastienas Loebas nukrito nuo kopos ir baigė savo pasirodymą, o užtikrintai pirmavęs „Mr. Dakar“ Stephane'as Peterhanselis Argentinoje buvo priverstas pasinaudoti C. Despres paslaugomis - po avarijos teko iš kolegos „pasiskolinti“ kone pusę automobilio, o to rezultatas - dvi prarastos valandos ir nutolusi pirma vieta bendrojoje įskaitoje. Liko Carlosas Sainzas, toli gražu negarsėjantis stabilumu.
Ispanas Dakare yra konkretus: arba finišuoja „Top 3“, arba išvis nepasiekia finišo. Pastaruosius penkerius metus nutikdavo pastarasis variantas, o C. Sainzo avarijų vaizdai užkariavo „Youtube“. Šiemet „Red Bull“ lenktynininkas sunkiausiose pasaulio automobilių sporto varžybose įrodė, kad būtent jis yra geriausias bekelės, klasikinio ralio ir dykumų mikso specialistas.
„Prieš ketverius metus sujungėme jėgas su „Peugeot“ tam, kad padarytume dviem ratais varomą automobilį nugalėtoju, ir aš esu labai laimingas būdamas čia. Aš manau, kad nusipelniau pergalės, nes įdėjau į tai labai daug pastangų. Turėjau pakilimų ir nuosmukių, bet visada stengiausi daryti geriausia. Ypatingai šiame ralyje, kuris buvo toks sunkus. Pradžioje aš sakiau, kad reikia važiuoti kiek atsargiau, bet „Peugeot“ tikino, kad turime lenktyniauti maksimaliai. Pirmomis dienomis taip ir dariau, bet po to pagrindinis ralio tikslas buvo nepadaryti klaidų. Nežinau, ar būsiu čia kitąmet. Dabar turiu pasidžiaugti šia pergale, grįžti namo, pakalbėti su žmona, šeima ir tada matysime. Be to, „Peugeot“ čia kitais metais jau nebebus, matysime kaip bus“, - antrąją pergalę Dakare po devynerių metų pertraukos komentavo C. Sainzas.
Antrąją vietą Dakaro automobilių įskaitoje užėmė katarietis Nasseras Al-Attiyah. Atsilikęs 33 min., viso Dakaro metu jis stebino stabilumu ir jeigu ne keli daug laiko kainavę įklimpimai kopose, dar neaišku, ar „Peugeot“ džiaugtųsi trečiąja pergale iš eilės. Juolab, kad „Toyota Gazoo Racing“ stebino stabilumu: iki pat 13-ojo etapo visi trys šios komandos lenktynininkai važiavo labai panašiu laiku, tačiau priešpaskutiniame greičio ruože savo pasirodymą baigė Bernhardas Ten Brinke, tos pačios komandos atstovas Ginielis de Villiersas liko trečias, o „Mr. Dakar“ su „Peugeot“ - ketvirtas.
Motociklų įskaitoje šis Dakaro ralis nuo ankstesnių iš esmės skyrėsi nedaug. Pradžioje buvo daugiau nei dešimt pretendentų į pirmąją vietą. Kiekviename etape jų skaičius mažėdavo, o pirmos vietos savininkas nuolat keisdavosi ir prieš antrosios paprastai turėdavo vos kelių minučių persvarą, tačiau galiausiai nugalėjo tas, kuris vairuoja KTM. Ir taip jau nuo 2001 metų.
Matthiasas Walkneris - austras, kuris išsiveržė į priekį dešimtame etape keliems lyderiams padarius klaidą navigacijoje. Pirmas važiavęs Adrienas van Beverenas neteisingai perskaitė kelio knygą ir dykumoje nusuko per anksti, o jo paliktomis vėžėmis nusekė dar keli dalyviai ir M. Walkneris buvo pirmasis, pagalvojęs: „Juk posūkis tai toliau“. Už kritišką mąstymą ir užsispyrimą važiuoti pagal kelio knygą net tada, kai visų konkurentų vėžės rodė kitą kryptį, jis buvo apdovanotas ne tik pergale etape, bet ir visame Dakare. Dešimtame etape „Red Bull KTM Factory Team“ atstovo susikrauta persvara buvo pakankama, kad pavyktų ją išlaikyti iki finišo.
Antras motociklų klasėje liko Kevinas Benavidesas su „Honda“, 3-4 vietas pasidalijo dar du KTM atstovai - Toby Price'as ir Antoine'as Meo.
Sunkvežimių įskaitoje prieš 13-ąjį etapą lyderius Eduardą Nikolajevą ir Federico Villagrą skyrė 1 sekundė, tačiau galutinėje įskaitoje užtikrintai nugalėjo „Kamaz-Master“ atstovas E. Nikolajevas, o F. Villagra dėl techninių problemų pasitraukė būtent 13-ajame etape. Argentiniečio techninės problemos greičiausiai nebuvo tokios didelės, nes jam grėsė nemenka bauda už Dakaro taisyklių pažeidimą - 12-ajame etape jis į sunkvežimį pylė degalus neleistinoje vietoje. Sunkvežimių įskaitos dalyviai greičio ruožo pradžioje pripildo sklidinus bakus degalų ir taip važiuoja iki finišo. F. Villagra nusprendė pagudrauti: įsipilti tik pusę bako, o likusią pusę - viduryje greičio ruožo esančiame pervažiavime, bendro naudojimo kelyje. To nauda - puse tonos lengvesnis sunkvežimis pirmoje lenktynių dalyje. Žinoma, degalų papildymo procedūrą F. Villagra greičiausiai norėjo atlikti slaptai, tačiau tai nepavyko.
Keturračių įskaitoje greičiausias buvo Ignacio Casale, bagių SxS - Reinaldo Varela.
ELTA