Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Elektromobilis. / Unsplash
Žygimantas ŠilobritasŠaltinis: ELTA
„Nuo pirmosios Elektromovilumo konferencijos (2021 m. – ELTA) laiko, grynųjų automobilių skaičius Lietuvoje išaugo 5 kartus, atitinkamai augo ir viešųjų įkrovimo stotelių tinklas. Kai darėme pirmą konferenciją, krovimo stotelių buvo įrengta 380, dabar 1800. Beveik 5 kartus daugiau. Ir stotelių bus neabejotinai dar daugiau, nes pradedame statyti ne pavienes, o ištisus parkus“, – ketvirtadienį Elektromobilumo konferencijos metu teigė D. Kreivys.
Lietuvos energetikos agentūros (LEA) direktorė Agnė Bagočiutė pabrėžė, kad 2023 m. rugsėjo – 2024 m. rugsėjo periodu grynųjų elektromobilių skaičius išaugo 44 proc., o hibridinių – 57 proc.
„Elektromobilių kiekiai tikrai auga. Prieš metus neturėjome nei 20 tūkst. Šiuo metu turime jau apie 25 tūkst. Visgi, lietuviai vis dar mėgsta dyzelinu varomus automobilius“, – sakė A. Bagočiūtė.
„Prieš metus elektromobiliai nebuvo pasiekę 1 proc. visų automobilių, šiuo metu jie sudaro jau 1,4 proc.“ – pridūrė ji.
LEA duomenimis, per paskutinius 2 metus elektromobilių kiekis Lietuvoje išaugo 2,5 karto. Taip pat, agentūros duomenimis, nuo 2022 m. vasaros kas ketvirtį elektromobilių skaičius vidutiniškai išauga po 11 proc.
Kaip pastebėjo A. Bagočiūtė, 2024 m. kas mėnesį Lietuvoje elektromobilių kiekis išauga po 3,6 proc. Anot jos, jei toks augimas tęsis iki 2030 m., Lietuvoje turėtų būti apie 200 tūkst. elektromobilių.
„Jeigu tokie tempai išliks, kai elektromobilių bus registruota nuo 600 iki 800 per mėn., tai šių metų pabaigoje turėsime 27 tūkst. elektromobilių. O 2030 m. turėsime 200 tūkst. elektromobilių“, – tvirtino A. Bagočiūtė.
LEA: pigiausia važiuoti elektromobiliais
Konferencijos metu LEA pateikė 2024 m. antrojo ketvirčio duomenis, kuriais remiantis, nuvažiuoti 100 km elektra varomu automobiliu yra beveik 2 kartus pigiau nei varomu dyzeliu ir beveik 2,5 karto pigiau nei benzininiu. Agentūros pateiktais duomenimis, elektromobilio išlaidos degalams važiuojant tokį atstumą siektų 4,32 euro, dyzeliu varomo automobilio – 8,44 euro, o benzinu – 11,32 euro.
Energetikos ministras Dainius Kreivys pabrėžia, kad prie tokios savikainos daugiausiai prisideda elektros kaina. Anot jo, jeigu elektromobilis yra kraunamas namuose, kaina ženkliai krenta, o turint nuosavą saulės elektrinę – važiavimas beveik nekainuoja.
„Pigiausia yra keliauti elektromobilis, kuris pakrautas savo stotelėje. Įsirengus saulės elektrinę, važiavimas praktiškai nekainuoja“, – sakė ministras.
Anot jo, jau 2,2 tūkst. asmenų turi krovimo stoteles namuose, o dar tiek pat yra pateikę paraiškas.
„Esame sukūrę specialios finansavimo priemonės norintiems įsirengti krovimo stoteles namuose. Pasinaudoję parama savo namuose automobilius krauna 2,2 tūkst. žmonių. Pagal paraiškas matome, kad bus dar tiek pat“, – paminėjo jis.
A. Bagočiūtė paminėjo, kad jei elektra varomas automobilis įsigyjamas su valstybės parama ir yra kraunamas nuosavoje stotelėje, bendros išlaidos jam po 3 metų eksploatacijos yra mažesnės nei dyzeliu ar benzinu varomiems automobiliams.
„Pasinaudojus valstybės parama išlaidos elektromobilio išlaikymui jau po 3 metų gali būti mažesnės nei automobiliui su vidaus degimo varikliu“, – tikino ji.
LEA duomenimis, paėmus trijų tipų „Volkswagen“ automobilius – benzininį ir dyzelinį „Golf“ ir elektrinį „ID.3“ ir sudedant elektromobilio pirkimo ir 3 metų eksploatacijos duomenis, išlaidos elektromobiliui siekia beveik 38 tūkst. eurų, benzinu varomam automobiliui– 38,6 tūkst. eurų, o dyzeliniu – 40,3 tūkst. eurų.
Kaip pabrėžė LEA direktorė, kuo ilgiau automobiliai eksploatuojami, tuo didesnis skirtumas. Anot jos, 7 metus vairuojant elektromobilį, asmuo jam išleistų 9 tūkst. eurų mažiau nei dyzeliu varomam.
LEA duomenimis, šiuo metu Lietuvoje yra 24,5 tūkst. elektromobilių.