PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Verslas2023 m. Gegužės 25 d. 09:28

CRM programų privalumai ir ko joms dar trūksta?

Lietuva

Freepik.com nuotr.

Etaplius.ltŠaltinis: Etaplius.LT


268227

Nuosavo verslo valdyme, ypač smulkiųjų įmonių sektoriuje, kuomet darbuotojų nėra daug ir resursai riboti, didžiulė pagalba yra įvairūs verslo valdymų sistemos moduliai. Vienas jų – CRM arba klientų valdymo sistema, kuri suteikia galimybę kontroliuoti pardavimo procesą nuo A iki Z. Kaip veikia CRM programos bei kokie jų privalumai ir trūkumai?

Kas yra CRM programos?

CRM (Customer Relationship Management) yra internetinė ryšių su klientais bei pardavimų proceso automatizavimo sistema. Tai yra verslo valdymo įrankis, kuris suteikia galimybę sekti ir valdyti visus klientų sąveikos etapus, pradedant pardavimais ir baigiant aptarnavimu.

CRM programa leidžia organizacijai surinkti, saugoti ir valdyti klientų duomenis, įskaitant kontaktinę informaciją, pardavimo duomenis, užklausas ir skundus. Ji taip pat suteikia galimybę stebėti pardavimų etapus, valdyti marketingo kampanijas, sekti potencialius klientus, prižiūrėti klientų aptarnavimą ir generuoti ataskaitas bei analizes. Tai yra ne tik palengvinimas verslui, bet kartu leidžia kurti geriausią galimą kliento patirtį ir ilgalaikį klientų lojalumą.

CRM programos gali skirtis funkcionalumu ir sudėtingumu, priklausomai nuo organizacijos poreikių. Jos gali būti diegiamos vietinėje serverio aplinkoje arba pasiekiamos per internetą kaip debesų technologijų paslaugos.

Palengvina įmonės marketingo, pardavimų bei kliento aptarnavimo procesą

CRM programos turi daugybę privalumų, kurie gali padėti verslui efektyviai valdyti klientų santykius ir pagerinti pardavimus bei aptarnavimą. Vienas esminių privalumų – trumpėja apskaitai skiriamas darbo laikas ir didėja klientų aptarnavimo efektyvumas, o kartu ir pasitikėjimas įmone.

CRM, integruota su apskaitos programa, užtikrina sklandų ir automatinį duomenų judėjimą nuo pat pirminio pasiūlymo CRM iki galutinės sąskaitos-faktūros išrašymo apskaitos programoje ir garantuoja trumpiausią prekių pristatymo laiką. Taip pat ši integracija leidžia nesunkiai atsekti, kokia kliento prekė ir su kokiu užsakymu atkeliauja iš tiekėjo ir iki minimumo sumažinti galimybę, kad prekės nebus užsakytos iš tiekėjo ar negautos į sandėlį.

Suformavus komercinį pasiūlymą, iš jo galima formuoti ir užsakymus tiekėjams, pardavimo bei pirkimo sąskaitas-faktūras, neįvedant tų pačių prekių iš naujo. Pardavimo ir pirkimo dokumentų formavimas ir keitimasis CRM‘e yra vieningai susieti bei kontroliuojami, todėl užsakymų vėlavimai yra iškart pastebimi.

Duomenys, suvesti pirminiame pasiūlyme, CRM‘e sklandžiai keliauja iki pat apskaitos sistemos didžiosios knygos be jokio papildomo rankinio darbo. Vieni iš CRM programos kūrėjų, „Dineta“ atstovai pastebi dar vieną privalumą – CRM jau yra visiškai integruotas su internetine buhalterinės apskaitos programa DINETA.web, todėl sutaupote papildomai integracijai su kita apskaitos sistema.

Be tokių privalumų, programa palengvina ir marketingo specialistų darbą. CRM programos padeda geriau suprasti klientų poreikius, elgseną ir pageidavimus. Su CRM galima stebėti klientų veiksmus, tokius kaip pirkinių istoriją, socialinės žiniasklaidos sąveiką, reklamos atsaką. Tai leidžia tinkamai segmentuoti klientus ir sukurti asmenines prekybos ir rinkodaros strategijas.

CRM programos suteikia galimybę naudoti įvairius komunikacijos kanalus, kad būtų galima lengvai ir greitai pasiekti klientus. Tai gali apimti el. paštą, telefonus, socialinę žiniasklaidą ir kt. Toks ryšys su klientais padeda palaikyti aktyvų ir asmeninį dialogą, gerinti aptarnavimą ir stiprinti klientų lojalumą.

Standartizavimas – sudėtingas dalykas

Be daugybės akivaizdžių privalumų, CRM programos turi ir keletą trūkumų. Jais sutiko pasidalinti „Dineta“ atstovas Giedrius Židonis.

„Šios sistemos problematika yra ta, kad skirtingi verslai turi daug skirtingų poreikių. Yra sudėtinga turėti tokią standartinę sistemą, kaip pavyzdžiui, yra internetinė buhalterinės apskaitos programa, ją galima standartizuoti, o čia standartizavimas jau yra sudėtingas dalykas, nes dauguma įmonių turi labai daug skirtingų poreikių ir problemų. Dėl to trūkumas yra tai, kad reikalingi resursai suvaldyti tuos skirtumus, kuriuos reikia įvertinti jau kuriant klientų valdymo sistemą, kitaip tariant CRM’ą“, – trūkumus vardija G. Židonis.

Reklama