PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualu2019 m. Rugsėjo 27 d. 07:30

„Busturo“ patriotai – per prievartą

Šiauliai

Sumaištis. R. Jablonskis pasakoja, kad kartą pardavėja įdavė jam kodų lenteles ir pasiūlė pačiam nusipirkti e. bilietą: kokį kodą suvesi, tokį e. bilietą ir turėsi.

Jurgita KastėnėŠaltinis: Etaplius.lt


100791

Į redakciją užsukę šiauliečiai Redas Jablonskis ir jo draugė Viktorija piktinasi painiava dėl viešojo transporto elektroninių bilietų: prašai vienokio – gauni kitokį, moki už visą mėnesį – važinėji tik keletą savaičių. Vyras įtaria, kad sumaištis naudinga „vos kvėpuojančiam“ „Busturui“. Jo atstovai teigia, kad klaidų pasitaiko, tačiau jų procentas itin mažas.

Šiaulietis: „Užprogramuotas smulkus pasukčiavimas“

Redas ir Viktorija skundžiasi dėl dviejų e. bilietų, kuriais prekiauja su „Busturu“ sutartis pasirašę platintojai, rūšių: vieno kalendorinio mėnesio (rugsėjui, spaliui, lapkričiui ir t. t.) ir 30 dienų (galioja 30 dienų nuo e. bilieto aktyvavimo dienos). Kainuoja šie e. bilietai tiek pat ir, R. Jablonskio manymu, apskritai yra kone identiški.

„Tai – du vienodi bilietai. Kam jų abiejų reikia? Ar neužtektų padaryti vieno 30 dienų bilieto?“ – klausia jis.

E. bilietus, kaip teigia šiauliečių pora, nuolatos painioja pardavėjos: nueini į parduotuvę, paprašai e. bilieto 30 dienų, o gauni kalendorinio mėnesio. „Kalendorinio mėnesio bilietą parduoda iki to mėnesio penkioliktos dienos. Tai jeigu penkioliktą dieną pardavėja susimaišiusi parduoda tokį bilietą, važinėti gali tik dvi, geriausiu atveju – tris savaites, – sako R. Jablonskis ir priduria manantis, kad ši situacija itin naudinga „Busturui“. – „Busturas“ vos kvėpuoja, o tokie „netyčiukai“ papildo kišenes. Užprogramuotas smulkus pasukčiavimas, nes žinote, kaip sakoma: iš kiekvieno pavogsi po šimtą, šauks, kad vagis. Pavogsi po dešimt centų, galbūt ir nepastebės.“

Teisybės nerado

R. Jablonskio ir Viktorijos šeimoje viešuoju transportu naudojasi du asmenys – abu nuolatos perka 30 dienų e. bilietus su 80 proc. nuolaida. Šiais metais jau buvo penki atvejai, kuomet pardavėjos, prašomos vienokio bilieto, pardavė kitokį.

„Kai atsibodo ta pati besikartojanti situacija, pabandėme aiškintis. Pardavėjos nieko nežino, bilietų nekeičia. Kasos irgi nieko nežino, siunčia iki „Busturo“ administracijos Šarūno gatvėje. Koks susisiekimas su ta Šarūno gatve, patys žinote. Be to, reikia važiuoti, gaišti savo laiką. Daug žmonių, perkančių lengvatinius bilietus, matyt, nusispjauna, nutyli. Aišku, tie, kurie sumoka visą kainą, tikriausiai važiuoja aiškintis“, – sako R. Jablonskis.

Jis pats į Šarūno gatvę nevažiavo – su „Busturo“ administracija susisiekė telefonu.

„Žinote, kas mane labiausiai sunervino? Paskambinu į „Busturą“, pasakau problemą, o man sako – tai galbūt jūs pats tokio bilieto prašėte? Na, taip, aš – „Busturo“ patriotas ir jį remiu. Savo noru perku bilietą, nors žinau, kad su juo man bus suteikta mažiau paslaugų“, – ironizuoja šiaulietis.

Kurie e. bilietai populiaresni?

„Busturo“ Plėtros ir marketingo skyriaus vadovė Rigita Tijūnaitienė pripažįsta – klaidų dėl e. bilietų rūšių pasitaiko, tačiau jų skaičius nedidelis, o skundų taip pat nėra daug, rugsėjį – tik vienas.

„Atsiranda naujų klientų, kurie mokosi tapti keleiviais, bando skirtingas bilietų rūšis, taigi kyla ir klausimų. Klausimų kyla ir platintojams. Kasininkų kaita didelė, ateina naujų darbuotojų, jie mokosi. Klaidų, kai įkeliamas ne tas bilietas, pasitaiko, bet labai mažai. Kartu su platintojais nuolat dirbame prie šio klausimo, todėl procentas nuolat mažėjantis, klaidingos transakcijos per aštuonis šių metų mėnesius sudarė tik 0,013 proc. nuo visų platintojų atliktų transakcijų. Tai yra ypač maža dalis. Visi skundai registruojami, todėl atsakome atsakingai ir pagrįstai“, – sako R. Tijūnaitienė.

Ji taip pat pažymi, kad vieno kalendorinio mėnesio e. bilietai Šiauliuose yra kur kas paklausesni nei 30 dienų: šis e. bilietas sudaro iki 10 proc. nuo visų terminuotų bilietų pardavimų, o kalendorinio mėnesio e. bilietas – 60 proc. nuo visų terminuotų e. bilietų pardavimų.

„Jeigu būtų tik viena bilietų rūšis, būtų paprasčiau. Bet ar geriau? Kaip būtų tenkinami pirkėjų poreikiai? Patirties yra visokios, pavyzdžiui, Kaune, Klaipėdoje yra abi paminėtos bilietų rūšys. Vilniuje – tik 30 dienų. Skirtingi keleiviai, skirtingi ir jų poreikiai. Tarkime, vaikams yra įprasta ir paprasta pirkti bilietus nuo mėnesio pradžios, kurie galios būtent kalendorinį mėnesį. Kitiems, priešingai – norisi tokio bilieto, kuris galios 30 dienų nuo jo aktyvavimo. Dar galima būtų kalbėti apie žmonių įpročius, kurie čia irgi užima ne paskutinę vietą“, – aiškina
R. Tijūnaitienė.

Jei pardavėja suklydo

Kaip elgtis žmonėms, kuriems buvo parduotas ne toks e. bilietas, kokio prašė?

„Problema turi būti sprendžiama būtent ten, kur ji kyla. Kitaip tariant, jei pirkėjas įsitikinęs savo teisumu, pretenzijas raštu turi reikšti platintojui. Jei pirkėjas įsitikinęs, kad pageidavo ne tokios rūšies bilieto, jis turi teisę jį keisti. Siekiant apsaugoti pirkėją, tai techniškai galima padaryti tik UAB „Busturas“, tokių teisių platintojams nėra suteikta, nors klaidos įvyksta būtent ten ir dažniausiai dėl žmogiškojo faktoriaus įtakos. Mūsų darbuotojai šias klaidas taiso. Kodėl manome, kad pirkėjai turi informuoti platintojus raštu, jei techniškai problemą vis tiek teks spręsti UAB „Busturas“ buveinėje? Todėl, kad, tik gavęs pagrįstas pretenzijas, ištyręs aplinkybes, platintojas gali ir imasi veiksmų, jei kaltė tikrai jo pusėje“, – aiškina R. Tijūnaitienė.

Ji pažymi, kad kiekvieną mėnesį pagal patvirtintą grafiką „Busturas“ lanko platintojus, moko jų darbuotojus, informuoja administraciją apie klaidas ir jų pobūdį, konsultuoja platintojų darbuotojus telefonu ir el. paštu.

Šiuo metu e. kortelės pildymą, bilietų įkėlimą atlieka bent keturi skirtingi tiekėjai, turintys bene 50 tam skirtų vietų.