PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2019 m. Sausio 28 d. 14:55

„Busturas“ pavasarį pasitiks dar labiau atsinaujinęs

Šiauliai

Laikinai einantis Administracijos direktoriaus pareigas Gintautas Sitnikas kartu su UAB „Busturas“ direktoriumi Vaidu Seiracku. A. Rutkausko nuotr.

Reporteris MonikaŠaltinis: Etaplius.lt


69505

UAB „Busturas“ per ateinančius kelis mėnesius įsigys dar keliolika alternatyviu kuru varomų autobusų ir sieks iki 2020 metų visiškai eliminuoti dyzelinį kurą vartojantį viešąjį transportą, pirmadienį Šiaulių miesto savivaldybėje vykusios spaudos konferencijos metu sakė bendrovės direktorius Vaidas Seirackas.

Šiauliai pirmauja

Kartu su laikinai einančiu Administracijos direktoriaus pareigas Gintautu Sitniku V. Seirackas papasakojo, ką bendrovė įsigijo naujais 2019-ais metais bei ką įsigyti dar tik planuoja. Kartu pristatyta ir bendra informacija apie „Busturo“ veiklą ir rezultatus.

Bendrovės vadovo teigimu, vertinant praėjusius metus „Busturas“ užbaigė pelningai – naujus metus sutinka su maždaug 290 000 Eur neaudituoto pelno, kurį dar pakoreguos pelno mokestis. Vis dėlto, teigia V. Seirackas, ne pinigai buvo svarbiausia. „Iš tikrųjų stengiamės žmonėms suteikti socialinę paslaugą – keleivių vežimą“, – spaudos konferencijoje teigė jis.

Direktorius, pristatydamas veiklos rezultatus, pasidžiaugė, jog 2018-aisiais sėkmingai įsisavintos Europos Sąjungos lėšos, įsigyjant 12 naujų žemagrindžių miesto tipo autobusų, kurie vartoja alternatyvius degalus (gamtines dujas). Šiauliai yra pirmieji iš didžiųjų Lietuvos miestų, kuriuose bus eksploatuojami tokio tipo autobusai.

„Šie autobusai labiau svarbūs yra miesto gyventojams, kadangi šio projekto esmė ir buvo patenkinti jų poreikius viešuoju transportu. (...) Kol kas turime aštuonis autobusus, trys parvažiuoja šiandien, o dar vienas yra Vilniaus autoservise, kuriame planuojama sumontuoti elektroninio bilieto įrangą, švieslentes, keleivių informavimo sistemas, keleivių skaičiavimo sistemą, vaizdo stebėjimo sistemas, vairuotojo alkobloko sistemą – visa tai, kas buvo numatyta techninėse sąlygose", – pristatydamas naujieną kalbėjo V. Seirackas. Jo teigimu, autobusai į miesto gatves išriedės jau vasario mėnesį ir bus eksploatuojami tol, kol įvyks naujas ir plačiai aptarinėjamas miesto viešasis keleivių pervežimo konkursas. „Po konkurso ta įmonė, kuri laimės konkursą, galbūt tai būsime ir mes patys, ir toliau eksploatuos šiuos autobusus“, – informavo UAB „Busturas“ direktorius.

ijngax25702.jpg

Autobusų bus ir daugiau

Kalbėdamas apie ateities planus, V. Seirackas paminėjo, 2018 m. gruodžio 3 d. „Busturas“ pasirašė sutartį, pagal kurią kovo-balandžio mėnesiais į miestą atvyks dar šeši visiškai nauji žemagrindžiai miesto tipo mikroautobusai, kurie vežios keleivius privežamuosiuose maršrutuose. Jie taip pat bus pritaikyti neįgaliesiems ir jaunoms mamoms su vežimėliais. Vienas toks mažos talpos autobusas kainuoja 53 950 Eur be PVM, o bendra projekto kaina siekia 323 700 Eur. Autobusai bus imami lizingu – kiek anksčiau jau buvo pasirašyta sutartis su „Šiaulių banku“.

Be to, sausio 11 dieną buvo pasirašyta kita sutartis su UAB „BTS Vilnius“, kuri laimėjo „Busturo“ skelbtą pirkimą miesto tipo žemagrindžiams dujas vartojantiems autobusams ir iki kovo-balandžio mėnesio į miestą atvažiuos 15 naudotų miesto tipo žemagrindžių autobusų. Iš jų net šeši bus prailginti – 18 metrų ilgio. Šie autobusai bendrovei atsieis 440 850 Eur, kuriuos planuojama paimti iš apyvartinių lėšų.

„Busturas“ išlieka ambicingas – viliamasi, kad iki 2020 metų nebeliks senų, trisdešimties metų autobusų, o miesto gatvėmis važinės tik žemagrindžiai, gyventojams patogūs autobusai. V. Seiracko teigimu, šiuo metu senųjų autobusų „Busturo“ autobusų parke vis dar yra apie keturiasdešimt procentų. Apskritai Šiauliuose bendrovė turi 94 miesto tipo autobusus, iš jų 36 autobusai (be šiomis dienomis gautų naujųjų) jau yra varomi suslėgtomis dujomis.

„Mūsų siekis yra eliminuoti dyzelinį kurą vartojantį transportą. Visi miesto tipo autobusai turėtų vartoti alternatyvų kurą, kad išmestų kuo mažiau taip vadinamųjų kietųjų dalelių į aplinką ir kad miesto užterštumas mažėtų“, – ambicijų neslėpė V. Seirackas.

Nemokamas viešasis transportas – realu?

Tačiau „Busturo“ direktorius nesiryžo spėlioti, ar Šiauliuose galėtų atsirasti nemokamas viešasis transportas. Kaip žinia, tokia idėja dar pernai įgyvendinta Pakruojyje. V. Seirackas dėstė, kad „nemokamo nebūna nieko“: „Bet kokiu atveju, vežėjas turės atgauti savikainą už nuvažiuotą kilomentrą, antraip nebus už ką kuro užsipilti. Tai yra politinis sprendimas. Savivaldybė turi apsispręsti. Šiandien į autobusą įlipęs keleivis moka dalį bilieto kainos, o jeigu padarysit nemokamai, tada už tą viešąjį transportą mokės visi miestiečiai, nesvarbu, ar jie juo naudojasi, ar ne. Bet galbūt tai taptų didžiule paskata naudotis viešuoju transportu.“

Ne paslaptis ir tai, kad lengvatomis besinaudojančių viešojo transporto keleivių kasmet daugėja, o dėl gyventojų senėjimo kasmet mažėja ir bendras keleivių skaičius. Kaip spaudos konferencijoje teigė V. Seirackas, skaičiuojama, jog kasmet keleivių sumažėja po maždaug 4 procentus. Pasak bendrovės direktoriaus, tai apskaičiuoti padėjo atsiradusi elektroninio bilieto sistema, o naujuosiuose autobusuose dar bus įrengta ir keleivių skaičiavimo sistema, kuri leis suskaičiuoti įlipančius ir išlipančius keleivius. Tai padės tiksliau nustatyti populiariausias stoteles, keleivių poreikius ir kt.