PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2020 m. Spalio 14 d. 10:46

Burlaivių laukiančiai Klaipėdai - namų darbai

Klaipėda

Vitos Jurevičienės nuotr.

Reporteris IngaŠaltinis: Etaplius.lt


150046

Antradienį Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas ir Savivaldybės atstovai susitiko su Danės upės naudotojų atstovais ir aptarė pasirengimą kitam laivybos sezonui. Žinia, kiti metai Klaipėdai bus neeiliniai, Lietuvos uostamiestis priims didžiuosius pasaulio burlaivius. Pasak mero, regatai „The Tall Ships Races 2021“, kuri vyks vasaros pradžioje, ruoštis reikia pradėti jau rudenį.

Pasitarime dalyvavo Danės upės administratorius Deivis Bilkštis, dalies Danės upės krantinių koncesininkės UAB „Klaipėdos laivų remontas“ atstovai. Sezonas jau baigiasi, lapkritį iš upės bus iškelti pontonai.

„Skenduolis“ turi būti patrauktas

Prieš pradedant pasitarimą buvo aptarta žvejybos laivo „Ole Wilassen“, spalio pradžioje naktį iš šeštadienio į sekmadienį pradėjusio skęsti prie krantinės Danės upėje, dabartinė situacija. Miesto valdžia norėtų, kad jis būtų patrauktas nuo krantinės.

„Laivas skenduolis anksčiau ar vėliau turėtų palikti krantinę, tik klausimas, kur jis turi būti išplukdytas. Kol kas dėl jo jokių naujienų nėra. Tik tiek, kad situacija stabilizuota, siurblių nereikia, atrodo, tik kartą per parą išpumpuojamas labai nedidelis kiekis vandens.

Tos kiaurymės, kurių, atrodo, buvo penkios, yra gerai užsandarintos, tačiau ne tiek, kad laivas jau galėtų plaukioti.

Jau pasirengta jį švartuoti prie kitų krantinių, bet kol kas dar nepakviesta inspekcija, kuri įvertintų laivo būklę ir duotų leidimą jį buksyruoti. Mes siūlėme tai padaryti kuo greičiau, nes gilėjant rudeniui audrų gali būti daugiau, neramu, kad neatsitiktų taip, kad nespėjome ištraukti ir vėl reikės gelbėti“, - sakė meras.

Laukia namų darbai

2021 m. vasarą į Klaipėdą turėtų suplaukti didieji pasaulio burlaiviai. Tarptautinė buriavimo mokymo organizacija (Sail Training International) suteikė teisę Lietuvos uostui priimti regatos „The Tall Ships Races 2021“ dalyvius. Klaipėda šį kartą bus jų lenktynių starto uostu. Be to, 2021-aisiais nusimato didelio masto europinių renginių gausa.

„Danės upėje bus daugybė prisišvartavusių laivų, todėl ir aptarėme visus su tuo susijusius aspektus, pavyzdžiui, aprūpinimą vandeniu, elektra, švartavimą prie pontonų, kad nebūtų padaryta kokia nors klaida, kad žinotume, ką daryti ekstremalios situacijos atveju ir kt. Kitaip sakant, tikrinamės pulsą. Tam, ką reikės tobulinti, turėsime dar rudenį, žiemą ir pavasarį. Tikiu, kad kitą navigacinį sezoną mes pasitiksime visapusiškai pasirengę„, - sakė V. Grubliauskas.

Pasak D. Bilkščio, ne visur prie krantinių yra veikiantys elektros įrenginiai.

Reikės patikrinti ir sutvarkyti visas elektros kolonėles. Vanduo šią vasarą buvo, bet tik laikinai.

„Kadangi laukiame regatos, kitais metais viską reikės padaryti kur kas rimčiau, stacionariai ir ilgesniam laikui. Tam didelių investicijų nereikės, darbo irgi nedaug. Manau, tai darys Savivaldybė, bet kuriuo atveju bus priimtas sprendimas ir kas nors įpareigotas. Kitas dalykas, jeigu bus aprūpinama vandeniu ir elektra, turės būti apskaita ir už šią paslaugą susimokama“, - kalbėjo Danės upės administratorius.

Mero manymu, už vandenį, už elektrą, kaip ir bet kuriame civilizuotame krašte, turi būti atsiskaitoma. Pasak jo, tai turi būti visiems aišku, kad nekiltų jokių klausimų.

Savivaldybė norėtų, kad visoje Danės upėje, įskaitant ir tas krantines, kuriomis naudojasi koncesininkas, galiotų ta pati tvarka. V. Grubliauskas įsitikinęs, kad dėl to su koncesininku pavyks susitarti. Anot jo, laivų švartavimas atkarpoje tarp dviejų tiltų išliks gana patrauklus.

Griežtai draudžiama „Vakarų eksprese“ paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo.