REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2017 m. Lapkričio 28 d. 15:22

„Buratino” pedagogės patirtis metinėje konfrencijoje Maltoje

Marijampolė

Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt


21646

Daugiau kaip 600 mokytojų, švietimo ekspertų ir kitų suinteresuotų asmenų iš įvairių pasaulio šalių susitiko Maltoje pasidalinti patirtimi bei sužinoti daugiau apie inkliuziją ugdymo procese.

malta-large-16170.jpg

Už Vilkaviškio lopšelio-darželio „Buratinas“ „eTwinning“ projektinės veiklos įvertinimą ir laimėjimą konkurse „Geriausia Lietuvos eTwinning mokykla 2017“, į konferenciją buvau pakviesta vykti drauge su septyniais pedagogais iš Lietuvos. Delegaciją lydėjo Švietimo mainų paramos fondo projektų koordinatorės Violeta Čiuplytė Bogdanovič ir Reda Prialgauskytė bei ŠMM vyriausioji specialistė Irena Raudienė. Konferencijos organizatoriai, dalyviai kalbėjo apie tai, kaip galima sutelkti švietimą, siekiant ugdyti pagrindines inkliuzines vertybes. Pasidalinta įžvalgomis, kaip „eTwinning” gali padidinti mokyklų galimybes spręsti tris pagrindinius atskirties veiksnius: kultūrinius skirtumus, edukacinius sunkumus ir geografines kliūtis. Išskirta galimybė skatinti socialinę inkliuziją ir požiūrius be diskriminacijos į kultūras, lytį, rasę, religiją, negalias, amžių ar kt.

Labiausiai įsiminė, paskatino susimąstyti jausmingas, vaizdingas, prasmingas Leicesterio Babingtono Akademijos mokytojo Mark Penfold pranešimas „Inkliuzijos samprata, filosofija ir pritaikymas skaitmeniniame pasaulyje”. Pranešėjas teigė, kad „inkliuzija tai:

  • mokyklos pritaikymas vaikui, o ne vaiko pritaikymas mokyklai;
  • savo mokyklos bendruomenės supratimas;
  • visų bendruomenės narių vertinimas;
  • žmonių skirtingumo ir individualumo aukštinimas;
  • visų kultūrų vertinimas.

Inkliuzityvi mokykla yra ta, kuri nuolat juda į priekį”.

Mark Penfold kalba išsiskyrė vaizdingais palyginimais, pvz., „kaip augalui – vienam reikia daugiau drėgnos, kitam sausos žemės”, taip nėra ir vieno metodo, kaip padėti žmogui tobulėti, mokytis, siekti sėkmės. Pranešėjo kalba paskatino susimąstyti:

  • kaip svarbu vaikų darželiuose, mokyklose išsiugdyti empatiją – gebėjimą įsijausti į kito padėtį, emocinę būseną, tiesiogiai suprasti kito jausmus, bendrauti, bendradarbiauti taip, kad būtų gera visiems;
  • įsitikinti, kad veikla „eTwinning” programoje turi didelę reikšmę inkliuziniam ugdymui(si), nes vaikas, virtualioje erdvėje bendraudamas su savo bendraamžiais iš įvairių šalių, jau nuo mažens formuojasi suvokimą, kad visi esame skirtingi: skiriasi tradicijos, etiketas, gestų reikšmės, bendravimas.

Konferencijoje išgirstos mintys, patirtys nuteikė savo darbinėje praktikoje visuminį ugdymą sieti su inkliuzinėmis vertybėmis, tikėti kiekvieno vaiko galiomis, sudaryti sąlygas jam tenkinti individualius poreikius ir atsiskleisti. Auginti vaiką gerbiantį, pripažįstantį kitoniškumą.

Mūsų įstaiga pasiruošusi tęsti ir plėtoti „eTwinning” veiklą, kuri suteikia kūrybiškumo, naujumo, leidžia pasijusti didelės Europos švietimo bendruomenės dalimi.

Malta sužavėjo savo ramybe, medaus spalvos statiniais, jūros mėlynumu, saulės spindulių apšviestais urvų paviršiais, juose matomais nuo vandens atsispindėjusiais įvairiais mėlynos spalvos atspalviais.

Vilkaviškio rajono savivaldybės informacija



REDAKCIJA REKOMENDUOJA