PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2024 m. Rugsėjo 25 d. 11:01

„Boeing“ davė streikuojančiai profsąjungai daugiau laiko apsvarstyti naujausią pasiūlymą

Pasaulis

„Boeing“ lėktuvas / Scanpix

Lina LinkevičiūtėŠaltinis: ELTA


320403

„Boeing“ antradienį pareiškė, kad duos savo mašinistų profsąjungai daugiau laiko apsvarstyti naujausią bendrovės pasiūlymą, kuriuo siekiama nutraukti streiką, privertusį užverti dvi gamyklas Sietlo rajone.

„Susisiekėme su profsąjunga norėdami duoti jiems daugiau laiko ir pasiūlyti logistinę paramą, kai jie nuspręs balsuoti“, – nurodė „Boeing“. Taip ši įmonė pakeitė ankstesnį pareiškimą, kuriuo buvo nustatytas terminas ir darbuotojai turėjo laiko priimti pasiūlytą susitarimą iki penktadienio.

Rugsėjo 13 d. maždaug 33 000 profsąjungos IAM narių neatėjo į darbą, kai prieš tai didele balsų dauguma atmetė ankstesnį pasiūlymą. Dėl to iš esmės buvo uždaryti „737 MAX“ ir „777“ modelio lėktuvų surinkimo fabrikai.

Pirmadienį „Boeing“ paskelbė, kad 30 proc. pakels streikuojančių darbuotojų atlyginimus ir grąžins metines premijas. Bendrovė pabrėžė, kad tai yra „geriausias ir galutinis pasiūlymas“. Tačiau IAM pažėrė kritikos, nes pasiūlymas buvo paskelbtas viešai, o profsąjungos vadovybė neturėjo laiko jo pakomentuoti, be to, profsąjungai esą nebuvo duota užtektinai laiko surengti balsavimą.

„Vakarykštės apklausos rezultatai buvo labai aiškūs (...): nariai nėra suinteresuoti naujausiu bendrovės pasiūlymu, kuris buvo atsiųstas per žiniasklaidą“, – antradienį pareiškė profsąjungos derybininkai.

„Bendrojo darbo užmokesčio padidinimas 30 proc. yra pažanga, tačiau tai nepaneigia fakto, kad per pastarąjį dešimtmetį mūsų narių algos augo tik 8 proc.“, – pažymėjo jie, pridurdami, kad 8 proc. nepakanka, kai fiksuojama aukšta infliacija ir didėjančios pragyvenimo išlaidos.

IAM derybininkai nurodė esantys pasirengę „suplanuoti tarpininkaujamas arba tiesiogines derybas su „Boeing“, o bet koks sprendimas tada būtų pristatytas profsąjungos nariams, kurie dėl jo balsuotų.

#AVIACIJA#JAV#BOEING#STREIKAS#IAM