PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Jaunimas2023 m. Sausio 12 d. 11:38

Beveik 2 tūkst. moksleivių realizavo savo verslo idėjas ir įkūrė 488 mokomąsias bendroves

Lietuva

Freepik.com nuotr.

Etaplius.ltŠaltinis: Versli Lietuva


256250

Inovacijų agentūra jau antrus metus iš eilės užtikrina „Lietuvos Junior Achievement“ organizuojamos praktinės moksleivių verslumo įgūdžių ugdymo programos „accelerator_x“ įgyvendinimą Lietuvos mastu. Pernai pratęsus finansavimą, „accelerator_x“ programoje verslumo įgūdžius sustiprino 1901 mokinys ir buvo įsteigtos net 488 mokomosios bendrovės.

„Moksleiviai ne tik turi verslo idėjų, bet ir drąsos, ryžto jas įgyvendinti bei noro išbandyti verslininko rolę. Didžiausių dividendų galime tikėtis kuo anksčiau pradėję investuoti į jaunų žmonių verslumą, o šios investicijos grąžą pajausime per ateinantį dešimtmetį“, – teigia Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė.

Pernai ne tik buvo pasiektas įspūdingas moksleivių, praktiškai ir teoriškai gilinusių savo verslumo žinias, skaičius, bet taip pat apmokyta beveik 30 naujų pedagogų, o prie „accelerator_x“ programos prisijungė 18 naujų mokyklų.

„Kasmet į programą įsitraukia tūkstančiai mokinių, kurie atskleidžia didžiulį savo verslumo potencialą ir realizuoja pačias įvairiausias verslo idėjas įkurdami šimtus mokomųjų bendrovių. Ši programa leidžia moksleiviams iš esmės sustiprinti savo verslumo žinias ir įgūdžius – moko prisiimti atsakomybes, generuoti idėjas, vertinti rizikas, išbandyti lyderio rolę. Programa moksleiviams ne tik leidžia praktiškai, žingsnis po žingsnio susipažinti su verslo kūrimo etapais, bet taip pat įgyti daugiau pasitikėjimo savimi, darbo komandoje patirties bei suvokti savo stiprybes“, – sako Patricija Reut, Inovacijų agentūros Bendrųjų verslo kompetencijų skyriaus vadovė.

P. Reut pasakoja, kad įkvepiančiomis verslumo ugdymo patirtimis dalinosi ir mokytojai – dalis prie programos prisijungusių mokytojų pirmą kartą išbandė savo, kaip mentoriaus rolę ir teigia įgiję neįkainojamos patirties. Mokyklos rado unikalius programos įgyvendinimo modelius – kaip jungiant ekonomikos ir verslumo pamokas, projektines veiklas ir neformalųjį švietimą, galima pritraukti ir paskatinti mokinius prisijungti bei padidinti programos prieinamumą.

Moksleiviai „accelerator_x“ programos metu įgyvendino pačias įvairiausias verslo idėjas. Jų kuriami produktai apima papuošalus, rankų darbo interjero detales, kvepalus ir net edukacines programas, mobiliąsias programėles bei inovacijas, padedančias taupyti energijos resursus. Praeitų metų geriausiomis pripažintos „accelerator_x“ programos komandos taikliai sprendžia vartotojų problemas: „RooMates“ sukūrė programėlę, kuri padeda greičiau ir patogiau susirasti kambariokų, „Ramidėja“ – stalo žaidimą brailio raštu, o „Interse“ – mobiliąją programėlę, skatinančią paauglių fizinį aktyvumą bei sveiką gyvenseną.

„Nuo pat mažens svajojau apie savo verslo kūrimą ir džiaugiuosi, jog „accelerator_x“ programa suteikė galimybę šią idėją realizuoti – leido tiek teoriškai, tiek praktiškai pagilinti verslo kūrimo žinias. Programos metu išmokau drąsiau ir sklandžiau reikšti savo mintis, sutelkti komandą bendram darbui, planuoti laiką, prioretizuoti darbus, įgyvendinti tikslus, kritiškai mąstyti, taip pat pagilinau lyderystės įgūdžius. Be to, dingo ir tam tikri verslo kūrimo stereotipai! Galiu tvirtai pasakyti, jog programoje įgyta patirtis praverčia ne tik kuriant verslą, bet ir kasdieniame gyvenime“, – pasakoja moksleivė Deimantė Kilkytė, viena iš „RooMates“ įkūrėjų.

„Lietuvos Junior Achievement“ vadovė Andželika Rusteikienė pasakoja, jog moksleiviai tampa vis iniciatyvesni ir kur kas atidžiau planuoja savo ateitį.

„Jei anksčiau tėvai rodydavo kryptį, kokią profesiją turėtų pasirinkti moksleiviai, šiandien drąsiai galime teigti, kad patys moksleiviai moko savo tėvus, kokios tendencijos vyrauja rinkoje, kas yra antreprenerystė ir kodėl ji yra svarbi“, – pasakoja „Lietuvos Junior Achievement“ vadovė Andželika Rusteikienė.

Ji pastebi, kad vis daugiau moksleivių imasi iniciatyvos, planuoja savo karjerą tikėdamiesi anksčiau ar vėliau įkurti savo verslą, sprendžiantį visuomenei aktualią problemą. Verslas jiems jau nebe tik pajamų šaltinis, o vienas iš būdų padėti kitiems, realizuoti savo talentus.

„Labai svarbu, jog programa plečiasi – taip galime inicijuoti sisteminį pokytį ir keisti požiūrį į mokymąsi, palaikyti augančias moksleivių ambicijas kurti inovatyvius verslus bei vystyti technologijas. Manau, kad tai svarbu ne tik švietimo bendruomenei, bet ir visai valstybei, nes plėtodami savo kūrybiškas idėjas, jaunuoliai kuria vertę visai šaliai, o pradėdami tai daryti dar mokyklos suole, jie tikrai sugebės nustebinti ne kartą“, – sako A. Rusteikienė.

Apie „accelerator_x“ programą

„accelerator_x“ – tai „Lietuvos Junior Achievement“ organizuojama programa, suteikianti 9-12 klasių mokiniams realią verslo kūrimo patirtį dar mokyklos suole. Programos metu moksleiviai įkuria mokomąsias bendroves – tai tokia verslo kūrimo programa, kurios metu mokiniai praktiškai dalyvauja savo įkurtos įmonės veikloje, pasiūlydami rinkai prekę ar paslaugą ir įgyvendina visus realios bendrovės gyvavimo etapus, apimančius nuo verslo idėjos ir praktinio realizavimo iki jos uždarymo. 2021 metais Inovacijų agentūra inicijavo šios programos plėtrą visos Lietuvos mastu.