Banko ir pašto kuriozai: klientų mokėjimo kortelės nukeliauja pas kaimynus ar į kitą šalies kraštą

Banko ir pašto kuriozai: klientų mokėjimo kortelės nukeliauja pas kaimynus ar į kitą šalies kraštą
Šiauliai
Banko mokėjimo kortelės. | Etaplius.lt nuotr.
Mindaugas Laurinaitis Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.LT

Net ir nurodžius savo kontaktinius duomenis banko savitarnoje negarantuoja, kad gausite savo banko mokėjimo kortelę laiku ir tiksliai nurodytu adresu. Žmogiškųjų klaidų padaro tiek bankas, tiek paštas, tačiau kaip ir kodėl jos įvyksta, įmonės nepaaiškina. Su kurioziškomis situacijomis susidūrę Etaplius.lt skaitytojai stebisi ir pyksta, nes kurį laiką buvo likę be mokėjimo priemonių.

Su nemalonia situacija susidūrę Etaplius.lt skaitytojai (vardai pakeisti, tikrosios tapatybės ir kiti asmens duomenys redakcijai žinomi, – aut.) negavo „Swedbank“ banko mokėjimo kortelių arba gavo jas aplinkiniais keliais.

Kaip pasakojo Audra, prieš kurį laiką artėjo jos turimos banko debetinės kortelės galiojimo terminas, todėl jau ėmė laukti paštu turėjusios atkeliauti naujos mokėjimo kortelės. Banko savitarnoje buvo pasirinkusi gauti kortelę paštu.

„Dar kaip tik kelios savaitės prieš susiskambinom su banku, pasitikslinom adresus ir kitus reikalingus duomenis. Tačiau senosios kortelės terminui beveik pasibaigus, naujos kortelės nesulaukiau. Skambinu į banką – konsultantė pasakė, kad kortelė buvo išsiųsta prieš dvi savaites. Kas įvyko, nežino, užregistravo naujos kortelės atsiuntimą“, – pasakoja pašnekovė.

Atsiskaityti telefonu ar kitais išmaniaisiais prietaisais skaitytoja negali, neturi tokių galimybių. Todėl kuriam laikui liko be mokėjimo priemonės. Būtų likusi ir be grynųjų pinigų, bet išgelbėjo tik tai, kad galėjo pinigus pervesti savo vyrui.

„Tačiau ką daryti, jeigu būčiau gyvenusi viena? Lieki be kortelės, nes ji kažkur pasimetė, bankas niekuo dėtas, nežino, kur mano kortelė“, – nemalonumais dalinosi pašnekovė.

Pašnekovė pasakoja, kad jos patirtis baigėsi tuo, kad paštu turėjusios atkeliauti dvi mokėjimo kortelės pradingo. Teko registruotis į banko padalinį ir atsiimti kortelę ten.

„Kortelę gavau po poros mėnesių iš trečio karto. Kur tos kitos dvi kortelės, kurios turėjo ateiti paštu iki manęs, bankas nežino. Tiesa, už kortelės atsiuntimą paštu būčiau mokėjusi 2 eurus. Banko skyriuje atsiėmimas man kainavo 5 eurus. Sugaišau daug laiko, negalėjau atsiskaityti už pirkinius, teko registruotis į banką, derintis atvykimo laiką ir dar permokėjau už kortelės atsiėmimą daugiau nei dvigubai. Banke konsultantė tik klapsėjo akimis ir supratingai linksėjo galva, sakė, kad toks atvejis ne pirmas ir kad čia pašto problema. Kodėl tai turėtų būti mano, kaip klientės problema? Jeigu bankas nesusitvarko su paštu ir problema kartojasi, kodėl už tai turiu sumokėti aš arba kiti klientai? Manau, bankas turėtų aiškintis su paštu arba ieškoti kito paslaugos teikėjo“, – savo istorijos atomazgą pasakojo pašnekovė.

Gavo kitas

Kurioziška situacija nutiko Šiauliuose gyvenančiai Indrei, kuri taip pat laukė savo to paties banko atnaujintos kortelės paštu. Tačiau kortelę atnešė ne paštininkas, bet... šiaulietis, kurio moteris gyvenime nebuvo sutikusi. Laiškas su banko kortele nukeliavo į kitą miesto galą.

„Kažkurią dieną beldžiasi į duris nepažįstamas vyriškis. Įteikia voką ir sako, kad rado pas save pašto dėžutėje pietiniam. Adresas banko sistemoje ir ant voko mano, bet laiškas su banko kortele nukeliavo pas žmogų kitame miesto gale, kurio gyvenime nesu mačiusi. Gal taip bankas ar paštas norėjo, kad žmonės susipažintų, apsikeistų kontaktais“, – stebisi moteris.

Atsidūrė kitame mieste

Panaši situacija nutiko kitame Lietuvos gale gyvenančiai Virginijai, kuri gavo net ne savo mokėjimo kortelę. Jos gyvenamosios vietos gatvė sutapo ant voko nurodyto adreso, tačiau miestas ir kiti duomenys – ne. Adresuota buvo P. Cvirkos gatvės adresu Šiauliuose, konkrečiu numeriu. Bet tokios gatvės Šiauliuose nebėra jau daugiau nei metai – pavadinimas buvo pakeistas į Algirdo Juliaus Greimo. Kaip laiškas atsidūrė visai kitame šalies krašte, Virginija iki šiol nesupranta.

„Bankas man nieko nepaaiškino, tiesiog liepė voką su kortele sunaikinti. Suprasčiau, kad dar rajonas būtų tas pats ar kaip, bet dabar gyvename kitoje apskrityje, visiškai kitame Lietuvos regione ir sulaukiame tokio laiško. Tai jeigu toks laiškas nukeliautų kokiems sukčiams“, – stebisi pašnekovė.

Patarė tikrinti duomenis

AB „Swedbank“ atstovas spaudai Saulius Abraškevičius atsiuntė bendrinį komentarą. Nors teiravomės specifiškai, kaip galėjo laiškai su banko kortelėmis nukeliauti konkrečiais adresais į kitus šalies miestus arba atsidurti pas kaimynus, nors banko sistemoje buvo nurodyti teisingi kontaktiniai duomenys, banko atstovas apsiribojo patarimais banko klientams tikrinti asmens duomenis banke.

„Bendra rekomendacija klientams būtų periodiškai sutikrinti savo nurodytus kontaktinius duomenis banke, ypač jei keičiasi gyvenamoji vieta. Neretai pasitaiko atvejų, kai banko sistemose yra užfiksuotas toks kliento adresas, kuriuo jis netikrina korespondencijos, todėl yra tikimybė, kad toks klientas kortele galės pradėti naudotis vėliau arba ji iš viso jo nepasieks.

Negavus užsakytos mokėjimo kortelės arba įtarus, kad ji galėjo patekti kitam gavėjui, būtina nedelsiant apie tai pranešti bankui. Tokiu atveju klientui bus užsakyta nauja kortelė, o kol ji bus gaminama ir siunčiama, klientui bus pasiūlyti kiti sprendimai, pavyzdžiui, laikina mokėjimo kortelė“, – komentavo banko atstovas.

Atvejų pasitaiko

Tokius pačius klausimus adresavome ir „Lietuvos paštui“, tačiau ir šios įmonės atstovai apsiribojo bendriniais komentarais. Nors pripažino, kad tokių atvejų dėl klaidingai pristatomų laiškų ne dažnai, bet pasitaiko.

„Lietuvos paštas siekia garantuoti teigiamą klientų patirtį, tad atvejai, kuomet klaidingai pristatomas laiškas į tokio paties pavadinimo gatvę kitame mieste, tikrai yra pavieniai.

Tačiau siunčiant laišką ar siuntą klientų visada prašome būti itin atidžiais ir aiškiai nurodyti tikslų gavėjo adresą ir kitus reikalingus duomenis. Tuo pačiu labai prašome visų gyventojų pasirūpinti tvarkinga, aiškiai pažymėta, laiškininkui patogiai pasiekiamoje vietoje įrengta, pašto dėžute.

Individualių namų pašto dėžutės turi būti įrengtos prie įėjimo į sklypus arba ant šalia gatvės esančių namų sienų, tvorų ar stovelių. Norime atkreipti dėmesį, kad laiškininkai negali palikti gyventojams skirtos korespondencijos perpildytoje, nerakinamoje ar nesandarioje dėžutėje, taip pat jeigu ji būna įrengta sunkiai prieinamoje vietoje.

Pašto dėžutėje radus ne jiems adresuotą laišką, siuntą ar pranešimą, prašome gyventojų jų neišmesti ir nepalikti laiptinėje ar prie skelbimų lentos. Tokiu atveju juos reikėtų perduoti laiškininkui ar pašto skyriaus darbuotojui“, – komentavo Komunikacijos projektų vadovas Lukas Zadarackas.

Turite ką papasakoti? Nutiko nelaimė ar gal kaip tik kas nors gero? Rašykite redakcija@etaplius.lt – mums nėra mažos naujienos!