Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
A. NorvilienėŠaltinis: Etaplius.lt
Nuo 2017 m. kasmet vykstančio projekto iniciatoriai – Jonavos rajono Žeimių mokyklos-daugiafunkcio centro bibliotekininkai, nuo 2018 m. projektas organizuojamas kartu su Vytauto Didžiojo Universiteto Humanitarinių mokslų fakulteto Letonikos centru. Projekto tikslas – skatinti Lietuvos ir Latvijos mokinių pažintį su kaimynine šalimi, stiprinti baltišką tapatybę.
Siekiama plėsti mokinių akiratį, stiprinti komunikacinius ir skaitymo gebėjimus. „Baltų literatūros savaitė“ vyksta laiku, kai Lietuvoje ir Latvijoje yra minima ir Baltų vienybės diena, ir rudens lygiadienis, ir Europos kalbų diena – visa tai suteikia puikią progą bendrauti mums visiems pažįstama draugystės kalba.
Šiemet Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos bibliotekos vykdomame projekte dalyvavo 3 klasės mokiniai bei jų mokytoja Rolanda Miškūnienė. Pirmiausia trečiokai prisiminė jau antroje klasėje girdėtus faktus apie Latviją: kaip atrodo Latvijos vėliava, kas yra jos sostinė, kokia upė ilgiausia, kad Latvija kaip ir Lietuva yra prie Baltijos jūros, išsiaiškino, kuri valstybė yra didesnė ir kurioje gyvena daugiau gyventojų. Mokiniai buvo supažindinti su mokyklos bibliotekoje turimomis latvių autorių knygomis, išsamiau pristatyta knyga vaikams Inese Zandere „Berniukas ir šuo“, šią knygą biblioteka gavo dovanų už praėjusių metų dalyvavimą šiame projekte.
Daug dėmesio skirta latvių kalbai, mokiniai aptarė latvių ir lietuvių kalbų panašumus ir skirtumus, mėgino išversti, bandė atspėti latviškus žodžius, o vėliau juos lygino su tikraisiais vertiniais, klausėsi dainos latvių kalba. 7 klasės mokiniai su lietuvių kalbos mokytoja Edita Čerapienė ir bibliotekos vedėja susipažino su vykdomu projektu bei skaitė Latvijoje labai žinomą Karlio Skalbės pasaką „Katinėlio malūnas“, buvo aptartos šios pasakos parašymo aplinkybės, pasakos daugiasluoksniškumas, vaizdingumas bei moralas.
Dirbdami porose mokiniai iliustravo pasakos fragmentus, pagal kuriuos vėliau sekė visą pasaką. Visą savaitę mokyklos skaitykloje progimnazijos bendruomenė turėjo galimybę susipažinti su paroda, kurioje eksponuojami latviški kūriniai. Buvo smagu ir naudinga trumpam atverti duris į kaimynų literatūros pasaulį.