PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Gatvė2023 m. Birželio 12 d. 16:02

Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcija: statybų tempas išlieka spartus, tačiau iškyla nenumatytų sunkumų

Klaipėda

Etaplius.ltŠaltinis: Klaipėdos miesto savivaldybės inf.


269992

Baltijos prospekto estakados statybų tempas išlieka spartus. Statybvietėje apsilankęs meras Arvydas Vaitkus su rangovais aptarė darbų eigą bei sklandžiam projekto įgyvendinimui būtinus išspręsti klausimus.

Vienas sudėtingiausių klausimų, iškilusių pastaruoju metu – darbų suderinimas tarp sankryžos rekonstrukcijos projektą įgyvendinančios bendrovės „Kauno tiltai“ bei šalia, Vilniaus plente, esančio geležinkelio viaduko rekonstrukcijos projektą įgyvendinsiančios bendrovės „LNK Industries“. Pirmojo projekto užsakovas – savivaldybė, antrojo – Lietuvos automobilių kelių direkcija. Norint rekonstruoti geležinkelio viaduką, eismo organizavimo sprendimai jau turi būti numatomi savivaldybei priklausančioje statybvietės dalyje.

Pasak mero Arvydo Vaitkaus, sutarimą pavyko rasti, tačiau darbai galėtų vykti kur kas sklandžiau, jei būtų įgyvendinami vienu projektu ir vieno rangovo.

„Mano įsitikinimu, turėtų būti vienas rangovas, tada nekiltų klausimų dėl atskirų statybos vietų perdavimo iš vienos kompanijos į kitą, nes tokiu atveju atsiranda galimo turto pažeidimo, sugadinimo rizika, o klausimų sprendimas užima laiko ir kainuoja pinigus. Aš dėkingas sankryžos rekonstrukcijos darbus atliekančiam rangovui, kad sutinka perduoti savo statybvietės dalį ir pasitiki tiek mumis, tiek kitu rangovu. Gavom pažadą darbus šioje dalyje atlikti ne iki gruodžio mėnesio pabaigos, o iki liepos 17 dienos“, – sako meras Arvydas Vaitkus.

Pastebėta ir kitų taisytinų projekto sprendinių. Vienas jų – sudėtingos sąlygos sunkiajam transportui išsukti iš Dubysos gatvės į Šilutės plentą Baltijos prospekto link. Dabar akivaizdu, kad trūksta patogaus išsukimo kampo, todėl jau apgadinti ką tik sudėti kelio borteliai.

„Galbūt projektuotojai neįvertino sunkvežimių ilgio ir galimybės jiems išsisukti, bet tai yra klaida, kurią galima ištaisyti šiuo laikotarpiu, kai matome praktines pasekmes. Sutarėme, kad bus ieškoma sprendinių ir įrengiama taip, kad nauja infrastruktūra nebūtų iškart sugadinta. Taip pat sutarėme, kad būtina numatyti galimybes įrengti kameras požeminėse perėjose, ko nebuvo numatyta projektuojant. Tokiems veiksmams dabar dar yra tinkamas laikas“, – sako A. Vaitkus.

Įgyvendinant Baltijos pr. žiedinės sankryžos su Šilutės ir Vilniaus pl. rekonstrukcijos prospektą rytų–vakarų kryptimi statoma estakada, o pati žiedinė sankryža modernizuojama, įrengiamos požeminės perėjos, sutvarkomos prieigos. Per šiuos metus siekiama atlikti didžiąją dalį darbų.

„Šio objekto istorija prasidėjo dar 2007-aisiais. Tuomet žengti pirmieji žingsniai sankryžą projektuojant Uosto direkcijos lėšomis. Buvo parengti visų trijų Baltijos pr. sankryžų projektai, tačiau tuometinė savivaldybės administracija pradėjo koreguoti detalųjį planą Šilutės ir Baltijos pr. sankryžoje estakadą pakeičiant požeminiu tuneliu. Tai labai skaudžiai palietė projekto struktūrą ir neigiama prasme prisidėjo prie projekto įgyvendinimo terminų. Projektas galėjo būti įgyvendintas ženkliai anksčiau nei yra šiandieną“, – sako Arvydas Vaitkus.

Arvydas Vaitkus tikisi, kad kitų metų viduryje, o vėliausiai rudenį, rekonstrukcija bus 100 procentų baigta. Įgyvendinus projektą, bus sudaryta patogi galimybė iš rajono pusės pasiekti miesto centrą, kitus miesto rajonus, įrengtos požeminės perėjos, sutvarkyta bei negalią turintiems gyventojams ir tvaraus judumo priemonėms – dviračiams, paspirtukams – pritaikyta aplinkinė infrastruktūra.