PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Verslas2024 m. Rugpjūčio 1 d. 16:53

Autorinį stalo žaidimą verslui sukūręs lektorius A. Janiukštis: „Tapo lengviau spręsti vidinius įmonių iššūkius“

Lietuva

Etaplius.ltŠaltinis:


312390

„Jau ne vienerius metus atlieku organizacijų tyrimus – analizuoju jų mikroklimatą, psichosocialinę riziką, kitus svarbius procesus. Taip pat nemažai tenka kalbėtis su auditorijomis jautriomis, darbo aplinką įtakojančiomis temomis, tokiomis, kaip smurtas, priekabės, mobingo reiškiniai. Visa tai yra ir akademinis mano domėjimosi objektas, todėl kurį laiką siekiau rasti būdą, leidžiantį saugiai bei lengvai diskutuoti komandose šiomis temomis“, – apie tai, kaip gimė autorinis stalo žaidimas, skirtas įmonių vidiniams iššūkiams spręsti, pasakoja „Academia Dominorum“ bendraturtis, lektorius Andrius Janiukštis.

Saugus būdas kalbėtis

Pašnekovas tvirtina nuolat susiduriantis su tuo, kad sprendžiant įvairius darbo aplinkos nesklandumus paaiškėja, jog raktas, galintis padėti išnagrinėti situacijas, yra komanda ar žmonių bendruomenė, kuri kiekvieną dieną dirba kartu.

„Būtent joje atsirandantys sprendimai padeda ne tik efektyviai šalinti nesklandumus, bet ir užtikrinti, kad išspręstos problemos nesikartotų ateityje“, – įžvalgomis dalinasi pašnekovas.

Anot jo, tyrimai rodo, kad stresas darbo aplinkoje gali kilti dėl daugybės priežasčių.

„Vienu atveju, galima sakyti, kad pačiose organizacijose yra daugybė nesklandumų, kurie darbuotojams sukelia stresą. Tai ir kontrolė, neapibrėžtumas, procesų nesklandumai, nesureguliuotas darbo tempas ar krūvis ir panašiai, – pastebi lektorius, – Kitu atveju konstatuojama, kad darbuotojų santykiuose gali nutikti daugybė situacijų, kurios taip pat tampa streso priežastimis – tarkim, konkurencija, pavydas, antipatija, kerštas“.

Remdamasis moksliniais tyrimais, A. Janiukštis daro išvadą, kad, jei darbo aplinka yra grėsminga, joje patiriame daugiau neigiamų jausmų, kurie ilgainiui nepalankiai paveikia mūsų psichologinę, emocinę ir fizinę sveikatą.

Vadovaujanti „Academia Dominorum“ partnerė Vilma Butrimaitė – Mikšionė antrindama sako, kad šis stalo žaidimas yra puikus įrankis vadovams, nes būtent jo metu dalyviai problemas sprendžia remdamiesi savo patirtimis ir tuo, ką jiems tuo metu „skauda“. Tokiu būdu vadovai gali sužinoti, kuo gyvena jų komandos, ką reikia tobulinti, ir tampa aišku, kokias organizacijos problemas būtina spręsti. Tad, anot pašnekovės, galima teigti, kad šis žaidimas jautrias temas leidžia nagrinėti saugia ir lengva forma.

„Tad, kolegos sukurtas žaidimas pirmiausiai lavina mūsų gebėjimą kritiškai vertinti situaciją ir atpažinti mums grėsmingus reiškinius. Taip pat didina aiškumą, kaip galime susidoroti su mums grėsmę keliančiais nesklandumais, padeda užtikrinti ir komandos susitelkimą atpažįstant šiuos reiškinius, ar susidorojant su jais“, – sako pašnekovė.

Apie tai kalba ir A. Janiukščio žaidimą išmėginę „Tele2“ kompanijos atstovai: „Vieni dalyviai po žaidimo išsakė nuomonę, kad buvo įdomu spręsti situacijas ir jos buvo naudingos komandos vadovams. Kiti, žaidimo metu nagrinėję situacijas ir patirtis, susiejo su personalo darbu ir įvertino, kaip sudėtinga ir reikalinga tokias situacijas spręsti kasdien“.

Unikalus metodas

„Fokus grupė®“ yra interaktyvus ir autorinis žaidimas, skirtas komandoms, siekiančioms gerinti psichologinę ir emocinę sveikatą. Šis žaidimas yra unikalus savo metodika, leidžiančia lavinti kritinio mąstymo, problemų sprendimo, komunikacijos ir atsparumo stresui gebėjimus.

Anot A. Janiukščio, žaidimas pradedamas žaisti nuo įvado dalies ir susipažinimo apie tai, kas yra stresas, kaip atpažinti, ką daryti atpažinus, kas yra emocinė gerovė, sveikos komandos bruožai, kaip ji kuriama ir t.t. Jis sukurtas spręsti tikroviškas, realias situacijas, ypač lydinčias ir pasitaikančias darbo aplinkoje. Žaidimo metu dalyviai susiduria su atsitiktinėmis, bet realiomis istorijomis ir, žaidimo metu kuria prevencijos priemones psichologinei bei emocinei sveikatai gerinti.

„Vienoje sesijoje dažniausiai užtrunkame iki trijų valandų. Įdomu tai, kad per tą laiką komanda paliečia tik dalį dėmesio reikalaujančių situacijų, tad jį galima žaisti ne vieną kartą ir spręsti vis naujus iššūkius“, – pasakoja A. Janiukštis.

„Fokus grupė®“ yra bene vienintelis tokio tipo žaidimas, kuriame dalyviai kuria strategijas, padedančias gerinti komandos psichologinę ir emocinę sveikatą. Kiekviena situacija reikalauja analizuoti savo ir kitų elgesį, atpažinti streso požymius ir pasirinkti tinkamą reagavimo taktiką.

Žaidimo metu, komandą, kuri gali būti iki 12 narių, kiekviename žingsnyje lydi moderatorius, suteikdamas grįžtamąjį ryšį ir padėdamas tobulinti sprendimus.

„Pirmą kartą žaidžiant minėtą žaidimą rekomenduojama žaisti su moderatoriumi. O sekančius kartus jau galima pabandyti žaisti pasitelkiant vidinį organizacijos moderatorių, kuris turi patirties“, – rekomenduoja „Focus grupės®“ žaidimo kūrėjas.

Komandos tikslas yra patirti, diskutuoti, spręsti problemas ir surinkti reikiamą taškų skaičių, kad laimėtų žaidimą. Po žaidimo dalyviai išsineša realias priemones, kurios padeda gerinti jų psichologinę ir emocinę sveikatą kasdienėje veikloje.

„Žaidimo forma – itin saugi nagrinėti aštrias, nepatogias temas. Be to, tai kartu yra ir metodas, kurio pagalba lavinama komandos kritinio mąstymo, problemų sprendimo, komunikacijos ir atsparumo stresui gebėjimai“, – pastebi pašnekovas.

„Fokus grupė®“ yra daugiau nei žaidimas – tai metodas, padedantis komandoms ir organizacijoms susidoroti su kasdieniais iššūkiais, gerinti darbuotojų savijautą ir kurti efektyvias streso valdymo strategijas. Šis žaidimas skatina gilinti supratimą apie emocinės sveikatos svarbą ir suteikia praktinius įgūdžius, kurie padeda ne tik darbo aplinkoje, bet ir asmeniniame gyvenime.

https://kaunoaleja.lt/

Reklama