Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Rimvydas ŠimaitisŠaltinis: Etaplius.lt
Kauno miesto taryba, turinti 41 narį, antradienį 20 politikų balsavus už, 2 susilaikius ir 13 prieštaraujant, pritarė savivaldybės administracijos siūlymui branginti automobilių stovėjimą miesto centre. Kartu nuspręsta apmokestinti ir Savanorių prospektą, besidriekiantį nuo Kauno pakraščių iki miesto centro.
Kauno miesto savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras prieštaraujantiems tokiam sprendimui pateikė argumentą: branginti automobilių stovėjimą būtina todėl, kad labai daug jų privažiuoja į miesto centrą, ir ne visiems pakanka vietos. Anot jo, tokią išeitį suformulavo savivaldybės viešosios įstaigos „Automobilių stovėjimo aikštelės“ pasamdyti specialistai, atlikę situacijos tyrimą. Pasak jų, Laisvės alėjoje ir Rotušės aikštės prieigose kasdien būna užimta 90 procentų apmokestintų stovėjimo vietų.
„Ar buvo atlikta tiksli analizė, ar nuspręsta 67 procentais kainą didinti šiaip sau, kad per mažai nepasirodytų? Toks žymus pabranginimas yra nepagarba miestiečiams, - sakė opozicinei frakcijai (Tėvynės sąjungos - Lietuvos krikščionių demokratų) atstovaujantis tarybos narys verslininkas Jonas Koryzna. - Jei tikslas - išlaisvinti miesto centrą nuo transporto, tai reikia ne du eurus imti už valandą stovėjimo, o visus dešimt“.
Kiti opozicijos atstovai jau ne pirmą kartą atkreipė valdančiosios koalicijos atstovų dėmesį į Kauno gyventojų prašymus bent sekmadieniais, pirmąją dienos pusę, neimti už automobilių stovėjimą pinigų Rotušės aikštėje, nes joje yra ne viena bažnyčia. Dauguma jas lankančių tikinčiųjų - garbaus amžiaus, taip pat į pamaldas bažnyčiose dažnai atvažiuoja šeimos su mažais vaikais. Todėl siūlymas jiems kažin kur toliau nuo aikštės pasistatyti automobilį (kad mišiose praleisto laiko savivaldybė netiesiogiai rinkliavomis neapdėtų) nėra doras ir pateisinamas. Žmonės ir taip mokesčius moka nuo savo darbo pajamų, ir dalis tų mokesčių „sukrenta“ į savivaldybės biudžetą.
„Reikia bent argumentą tvirtą turėti, kodėl didinamos stovėjimo kainos, o ne aiškinti, kad statykit ten, kur nemokamai galima mašiną palikti. Kur? Karaliaus Mindaugo prospekte, kai ten nuo pat ankstyvo ryto viskas užstatyta, - kalbėjo konservatorius K. Mikėnas, - tuoj ir tą prospektą apmokestinsit, ar ne?„
„Tuščios visos tos kalbos. Juk žinom, kad Kaunas kovojo ir gavo Europos kultūros sostinės vardą, tai reikia pasistengti gražiau atrodyti. Tos sostinės centre stovės tik turtingų žmonių automobiliai. Centras - turtuoliams, jų mašinos - švarios, tvarkingos, o jūs apie kažkokias bažnyčias ir sunkiai bepaeinančius senukus kalbate“, - ironizavo vieną kadenciją mero pareigas ėjęs socialdemokratas Arvydas Garbaravičius.
ELTA primena, kad Kauno miesto savivaldybės tarybai priėmus sprendimą, nuo birželio 1 dienos pigiausiai kainuos (valandai - 30 centų) mašiną pastatyti Savanorių prospekte, kuris tampa vadinamąja žaliąja zona. Kitose stovėjimo vietose nuo vasaros pradžios tokia rinkliava labiau tuštins vairuotojų kišenes. Kaune raudonos zonos tarifas padidės nuo 0,90 iki 1,20 euro, geltonos ir oranžinės zonų - nuo 1,20 iki 2 eurų.
ELTA