Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt
Vilniaus autobusų stoties atnaujinimo ir plėtros vizija turėtų būti sukonkretinta iki metų pabaigos. Dabartinio pastato savininkams kol kas nepažengus tarpusavio derybose, savivaldybė neatsisako planų statyti bent vieną naują autobusų terminalą.
UAB „Vilniaus autobusų stotis“ akcininkas Andriejus Paleičikas teigia suprantantis poreikį atnaujinti pastatą, bet kol kas su bendraturčiais nesusitarta dėl tolesnių planų.
„Kalbame su „Baltisches Haus“ - pastato bendraturčiais, - bandome į jų viziją atsižvelgti. Šiandien negaliu tiesiai atsakyti, kokia ta vizija būtų ir kada ji būtų, nes, kiek suprantu, tiek jie turi sutartinių įsipareigojimų, tiek mes. Jeigu visas pastatas būtų vienose rankose, sprendimai būtų priimami paprasčiau“, - naujienų agentūrai ELTA kalbėjo A. Paleičikas.
Vilniaus miesto savivaldybės Miesto plėtros departamento direktorius Mindaugas Pakalnis sako, kad dabartinė situacija nėra patenkinama: pastatas senas, autobusų stoties aplinka tinkamai nereprezentuoja miesto. Vis dėlto greitų permainų tikėtis negalima.
„Dabartinė padėtis netenkina nei miesto, nei autobusų stoties lankytojų. Miestas negali kažko daryti iš jėgos pozicijų, jis gali paraginti rasti sprendimus, kurie tos erdvės kokybę pakeltų į kitą lygmenį. Mes bendraujame ir su vienais savininkais, ir su kitais, bandome būti tam tikri mediatoriai, bet kol kas dar konkrečių rezultatų nėra“, - Eltai sakė M. Pakalnis.
Vis dėlto savivaldybės vyriausiasis architektas teigia, kad lygiagrečiai pastato savininkų deryboms svarstomi planai statyti bent vieną naują terminalą vakarinėje miesto dalyje, kur fiksuojami didžiausi keleivių srautai.
„Prie vakarinio aplinkkelio galimybė įrengti terminalą yra numatyta. Tiktai klausimas, kokios bus jo apimtys. Ar jis perims pagrindinį autobusų krūvį, ar tai būtų pagalbinis terminalas daliai autobusų. Bet iš principo, manau, vis tiek turėsime tas kelias terminalų stotis“, - kalbėjo M. Pakalnis.
Terminalas miesto vakaruose esą galėtų mažinti taršą ir spūstis sostinės centre, nes atvykstantys į miestą autobusai didesniąją dalį keleivių išleidžia būtent vakariniuose miegamuosiuose rajonuose, o toliau pustuščiai važiuoja į centrinę miesto dalį. M. Pakalnio teigimu, optimizuodami srautą daugelis miestų turi po kelis terminalus, kuriuos jungia greitųjų autobusų maršrutai.
Apie naują terminalą šiemet yra kalbėjęs ir meras Remigijus Šimašius, ne kartą skelbęs savotišką ultimatumą dabartinio stoties pastato savininkams, kad šie imtųsi veiksmų. Beje, kalbant apie stoties naujo terminalo ar netgi jos iškėlimo perspektyvas, buvo minėtas ir Fabijoniškių rajonas.
Architektas M. Pakalnis teigia, kad dar sovietmečiu buvo palikta galimybė Fabijoniškėse pastatyti antrąjį terminalą ir ji išlieka, bet po aplinkkelio statybos atsirado ir alternatyva. Šiemet turėtų rastis konkretesnių sprendimų tiek dėl dabartinio stoties pastato Sodų gatvėje, tiek dėl papildomų statinių.
„Kai jau ateis reikalas realizuoti tą infrastruktūrą, kurios plėtra numatyta ties Narbuto gatvės sankirta su vakariniu (aplinkkeliu), tada jau reikės padaryti galutinius sprendimus. Manau, kad vis tiek iki metų pabaigos vieną ar kitą sprendimą turėsime“, - sakė M. Pakalnis.
Architektas teigė, kad miestas turi parengtus projektinius pasiūlymus, ir savivaldybė iš savo pusės pasiruošusi tvarkyti geležinkelio stoties aikštę bei autobusų stoties prieigas, bet reikalingas visų toje vietoje veikiančių savininkų bendradarbiavimas.
Vilniaus autobusų stotis buvo pastatyta 1974 metais, o rekonstruota 2000 metais.
ELTA