Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Atstatytu geležinkelio ruožu į Rengę riedėjo pirmieji kroviniai. AB „Lietuvos geležinkeliai" nuotr.
Irma BagūnėŠaltinis: Etaplius.lt
Šeštadienį, vasario 15-ąją, naujai atstatytu geležinkelio ruožu iš Mažeikių į Rengę Latvijoje pajudėjo pirmasis krovininis traukinys. „Lietuvos geležinkeliai" juo vežė „ORLEN Lietuva" naftos produktų krovinį į Latviją.
Įsukę simbolinius varžtus į geležinkelį, ruožo atidarymą pažymėjo Lietuvos ir Latvijos susisiekimo ministrai Jaroslavas Narkevičius bei Talis Linkaitis, Lietuvos Vyriausybės kancleris Algirdas Stončaitis, bendrovių „Lietuvos geležinkeliai", „PKN ORLEN" ir „Latvijas dzelzcelš" vadovai.
„Bendras tikslas ir įsiklausymu, koordinavimu ir pagalba grįstas bendradarbiavimas stiprina šalių santykius bei leidžia pasiekti pačių geriausių rezultatų. Matome, kad ne tik valstybės, bet ir mūsų verslas regi aiškią bendro darbo naudą. Taip pat stiprėja Lietuvos, Latvijos ir Lenkijos strategiškai svarbių įmonių bendradarbiavimas. Tai liudija tiek šiandienos renginys, tiek ir tokių strateginių projektų kaip „Rail Baltica" plėtra", - sakė susisiekimo ministras J. Narkevičius.
„Vyriausybė suinteresuota ir nuosekliai vysto bei plečia transporto infrastruktūrą Lietuvoje ir tarpvalstybines jungtis. Vyriausybės darbotvarkėje transportas užima itin svarbią vietą. Ši jungtis simboliška ir labai svarbi siekiant tarpusavio supratimo ir pasitikėjimo. Esu įsitikinęs, kad sėkmingą ir abipuse nauda grįstą bendradarbiavimą tęsime ir ateityje", - sakė Vyriausybės kancleris A. Stončaitis. Ministro pirmininko Sauliaus Skvernelio vardu jis visus pasveikino šio svarbaus įvykio Lietuvai, Latvijai ir Lenkijai proga.
Pasak „Lietuvos geležinkelių" generalinio direktoriaus Manto Bartuškos, atstatytas vos 19 km ilgio geležinkelio ruožas tapo tvarių verslo ir tarptautinių santykių simboliu. Tą liudija ir susirinkę svečiai - trijų valstybių atstovai, trijų didelių verslo organizacijų vadovai.
Didžiausios Baltijos šalyse geležinkelių grupės vadovas taip pat džiaugiasi, kad eismas Rengės ruože buvo atstatytas per trumpiausią įmanomą laiką, kokybiškai ir už geriausią kainą. Pirkimuose užtikrinus konkurenciją, kainą, palyginti su prieš trejetą metų darytais skaičiavimais, pavyko sumažinti kone perpus.
Per mažiau nei metus buvo atstatytas 19 kilometrų ilgio geležinkelių ruožas, suremontuotos arba atstatytos penkios pervažos, šeši tiltai, trys pralaidos, įrengtas arba atstatytas eismo valdymo sistemų ir susijusių ryšių bei elektros sistemų veikimas, atlikti kiti darbai.
Mažeikius Lietuvoje ir Rengę Latvijoje jungiančiame geležinkelio ruože praėjusių metų gruodį jau važiavo pirmasis bandomasis traukinys, o šeštadienį atstatytas ir krovininių traukinių eismas. Ruožo atstatymo darbai kainavo 9,4 mln. eurų.
Bėgiai šiame ruože buvo išardyti daugiau nei prieš dešimt metų, tuomet teigus, jog jie yra nesaugūs. Šis sprendimas Lietuvai kainavo 28 mln. eurų baudą Europos Komisijai, taip pat - atstatymo darbų kainą.
Pasak Vyriausybės kanclerio A. Stončaičio, šis geležinkelio ruožas ne paskutinė Lietuvos geležinkelių tinklo jungtis su kaimyninėmis valstybėmis.
Lietuvoje sparčiai įgyvendinamas strateginis projektas „Rail Baltica". Pavasarį numatoma skelbti viešuosius pirkimus svarbiausio Baltijos valstybių transporto projekto „Rail Baltica" geležinkelio statybos darbams atkarpoje nuo Kauno iki Latvijos sienos. Tai ne tik reikšmingai pagerins susisiekimą tarp šalių sostinių, sustiprins ekonominį bendradarbiavimą, bet ir tiesiogiai prisidės prie nacionalinio saugumo stiprinimo, užtikrinant geresnį sąjungininkų pajėgų mobilumą, jei to prireiktų. Ypač svarbus vaidmuo įgyvendinant projektą „Rail Baltica" tenka Lenkijai, todėl Vyriausybės kancleris padėkojo Lenkijos premjero M. Morawieckio vyriausybei už paramą šiam projektui.
Elta