Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
ELTA nuotr.
Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt
Pirmadienį atnaujintas traukinių eismas tarp Vilniaus ir Kauno.
Iš viso 9 kilometrų atkarpoje nuo Kauno iki Palemono geležinkelio stočių rekonstruota apie 15 kilometrų geležinkelio kelio: nutiesta 9 kilometrai naujo europinės vėžės geležinkelio ir 2 kilometrai sugretinto europinės ir plačiosios vėžės geležinkelio kelio bei rekonstruota 3,6 kilometro esamo plačiosios vėžės geležinkelio.
„Lietuvos geležinkelių“ vadovo Manto Bartuškos teigimu, projektas turėjo būti pabaigtas kiek anksčiau, tačiau rangovas vėlavo dėl pajėgumų trūkumo.
„Vykdomas labai svarbus strateginis regiono projektas „Rail Baltica“. Šiuo metu baigiamas etapas, kai atidarėme traukinių eismą į Kauno stotį. Dėl statybos darbų planavome tris mėnesius, deja, dėl rangovo pajėgumų trūkumo šiek tiek vėlavome. Bus sujungta Kauno stotis su Palemono terminalu. Tai 15 km atkarpa. Taip pat su Kauno savivaldybe rekonstruojami arba naujai pastatomi trys automobilių viadukai, 4 pėsčiųjų perėjos, šalia atnaujinamos miesto komunikacijos, elektros ir šilumos tinklai“, – žurnalistams teigė M. Bartuška.
Anot jo, projektas kainavo apie 50 mln. eurų. Dėl eismo geležinkelio tuneliu apribojimo buvo prarasta dalis keleivių.
„Šita kryptis keleiviams labai svarbi. Tai viena populiariausių krypčių. Dėl apribojimo, kad traukiniai negalėjo vykti iki Kauno stoties, šioje atkarpoje turėjome apie 30 proc. mažiau keleivių. Bet matome, kad nuo pirmos dienos keleiviai grįžta ir tikimės, kad juos visus susigrąžinsime“, – kalbėjo „Lietuvos geležinkelių“ vadovas.
Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis sakė, kad Kaunui šis projektas buvo labai svarbus.
„Labai didelė reikšmė. Svarbiausia, kad darbai pagaliau prasidėjo ir pajudėjo. Esame susisiekimo ministrui (buvusiam. – ELTA) Rokui Masiuliui (dėkingi. – ELTA), kad šitie darbai pajudėjo. Didelis jam ačiū ir „Lietuvos geležinkeliams“. Tai tik pati darbų pradžia, pirmas nedidelis darbas“, – sakė Kauno miesto meras.
„Rail Baltica“ atkarpoje nuo Kauno geležinkelio stoties iki Palemone esančio intermodalinio terminalo rangos darbus vykdė „Hidrostatyba" su partneriais ir „Autokausta".
„Rail Baltica“ – svarbiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos regione, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Projektų investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje sieks apie 5,7 mlrd. eurų, vien Lietuvoje investicijos, planuojama, viršys 2,4 mlrd. eurų.
ELTA