Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS/Fotobankas nuotr.
Reporteris DovilėŠaltinis: Etaplius.lt
Lietuvos automobilių kelių direkcijai planuojant šiemet ir kitąmet atnaujinti dalį pėsčiųjų ir dviračių tako nuo Smiltynės iki Preilos, direkcijos vadovas sako, kad darbai neturėtų trukduti automobilių eismui. Neringos meras tikisi, kad takas labai pagerins kelionę dviračiais į Kuršių Neriją atvykstantiems svečiams.
Pasak Kelių direkcijos vadovo Remigijaus Lipkevičiaus, projektas turės būti parengtas taip, kad automobilių eismui sudarytų kuo mažiau trukdžių.
„Dviračių takas yra atitrauktas nuo kelio. Kai bus parengtas projektas, ten bus parengtos eismo organizavimo schemos. Projektuotojas turės parengti (projektą – BNS) taip, kad būtų mažesnė įtaka ir eismui, ir mažiau trukdžių“, – BNS sakė R. Lipkevičius.
Susisiekimo ministerija pranešė, jog antroje šių metų pusėje bus pradėti tvarkyti du 13,5 km ilgio kritinės būklės tako nuo Smiltynės iki Preilos ruožai. Numatoma sutvarkyti tako dangą, įrengti apšvietimą ties gyvenvietėmis, kitą infrastruktūrą, o darbus baigti 2023 metais.
Pasak R. Lipkevičiaus, kai kuriose vietose takas turės būti rekonstruotas taip, kad esant poreikiui mišką galėtų pasiekti ir specialus transportas.
Neringos meras Darius Jasaitis sako, kad dviračių taką atnaujinti būtina, nes vietomis jo nebėra: „Kai kur jis yra po didžiojo gaisro susidėvėjęs, kai kur labai siauras“.
„Bus geresnis atvykimas pačiu ekologiškiausiu transportu – dviračiais – į Neringą. Aišku, didžiausia nauda bus pas mus atvykstantiems svečiams, kurie nori iš Klaipėdos ar Juodkrantės dviračiais atvykti iki Nidos, Preilos ar Pervalkos arba atvirkščiai“, – BNS teigė D. Jasaitis.
Šiuo metu taip pat rengiami dar dviejų Smiltynės–Preilos ruožų rekonstravimo techniniai projektai. Visą 36 km ilgio atkarpą planuojama sutvarkyti per kelerius metus.
Pasak Susisiekimo ministerijos, dviračių takas driekiasi per Kuršių nerijos nacionalinį parką, saugomas teritorijas, todėl jis bus rekonstruojamas saugant ir tausojant gamtą. Taku vyksta ir tarptautinis susisiekimas dviračiais, todėl siekiama, kad jis atitiktų Europos dviračių takų tinklo „EuroVelo“ reikalavimus.
Kaip anksčiau teigė LAKD, pradėti tako projektavimą galėjo tik po to, kai Neringos ir Klaipėdos savivaldybės sutiko pasirašyti bendradarbiavimo sutartis ir gavo miestų tarybų sprendimus, kad sutvarkytą taką savivaldybės perims savo nuosavybėn: Klaipėdos miestui priklausys 850 metrų, o Neringai – apie 35 kilometrai tako.
Pasak Neringos mero, tako priežiūra iš savivaldybės didelių išlaidų nepareikalaus.
„Nuo Nidos iki Pervalkos jau esame perėmę dviračių tako ruožą, tai turiu pasakyti, kad daug problemų neturime – takas laiko puikiai. Pagrindinis dalykas – jį nuvalyti po audrų (...) ir, aišku, apipjovimas tako. Bet pasakyti, kad tai yra didelės išlaidos, tikrai negaliu“, – BNS sakė D. Jasaitis.
Anksčiau skelbta, kad šio tako sutvarkymo darbai preliminariai kainuos apie 8 mln. eurų. R. Lipkevičius BNS teigė, jog suma kol kas nesikeičia, o tikslesnė kaina paaiškės parengus darbų techninius projektus.
52 km ilgio dviračių trasa Kuršių nerijoje jungia visas Neringos gyvenvietes – Smiltynę, Juodkrantę, Pervalką, Preilą ir Nidą. Dviračių takas nuo Smiltynės iki Pervalkos buvo tiesiamas 2003–2007 metais, o ruožai nuo Pervalkos ir Preilos jūros link – 1978 ir 1982 metais. Nuo įrengimo šie ruožai nebuvo rekonstruojami, buvo atliekamas tik būtinasis remontas.
BNS