PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2019 m. Gegužės 9 d. 13:19

Atgaivinta upinė laivyba neaplenks ir Jurbarko

Tauragė

Brigita ŠliužaitėŠaltinis: Etaplius.lt


83088

„Tarptautiniame Marvelės uoste Kaune krovininė barža atplukdė komercinį krovinį iš Klaipėdos jūrų uosto. Tai – pirmasis toks krovinys Lietuvoje po nepriklausomybės atkūrimo, suteikiantis milžinišką postūmį gaivinant upinę laivybą šalyje ir mažinant transporto daromą taršą“, – tokia naujiena praėjusią savaitę pasidžiaugė VĮ Vidaus vandens kelių direkcija, planuodama atgaivinti vandens kelių tranzitą, į kurį, neabejoja, bus įtrauktas ir Jurbarkas. Barža kita kryptimi, iš Kauno į Klaipėdą, pro Jurbarką praplugdė krovinį gegužės 8 d.

Iki šiol Nemunu buvo plukdomi tik VĮ Vidaus vandens kelių direkcijos kroviniai – žvyras, smėlis, skalda. Tad pirmojo komercinio krovinio kelionė buvo ne tik naujų galimybių išbandymas, bet ir siekimas identifikuoti ir išspręsti visus galimus nesklandumus. Nors šį kartą barža kelyje užtruko apie 2 paras, planuojama, kad įprastai krovinys iš Klaipėdos jūrų uosto Kauną pasieks per parą. Vasaros sezono metu planuojami atgaivinti ir keleiviniai maršrutai iš Kauno į Nidą ir atgal bei turistiniai reisai Kaunas – Vilkija.

Šiuo metu VĮ Vidaus vandens kelių direkcija vykdo laivakelio gilinimo darbus ir šalina didžiausias Nemuno vagos seklumas. Upėje dirba dvi žemsiurbės.Tarp Klaipėdos ir Kauno per metus keliauja keletas milijonų tonų krovinių, tad jei bent maža dalis bus nuimta nuo ir taip jau apkrautos automagistralės – visiems bus lengviau. „Tai ne tik ekologiškesnis, bet ir perpus pigesnis būdas nei krovinių gabenimas autotransportu“, – sako Vladimiras Vinokurovas, VĮ Vidaus vandens kelių direkcija generalinis direktorius. Paklaustas, ar neplanuojama upinei laivybai pritaikyti, atnaujinti Jurbarko uosto, kuris daug metų buvo naudojamas krovinių gabenimui, „Mūsų laikui“ patvirtina, kad kaip tik šiuo metu direkcija planuojanti siūlyti susitikimą su Jurbarko miesto vadovybe ir aptarti tokias galimybes. „Mes turime aiškią viziją ir planuojame ją pristatyti. Vienareikšmiškai Jurbarkas yra būtinas laivybos kontekste ir yra mūsų planuose“, – užtikrina Vladimiras Vinokurovas. Jurbarko rajono savivaldybė taip pat nuosekliai laikosi nuomonės, jog Nemuno kelias turi būti pritaikytas tiek krovinių gabenimui, tiek pramoginei laivybai.

„Kol kas negavome tikslesnės informacijos iš VĮ „Vidaus vandens kelių direkcija“, planuojame susitikti gegužės vidury ir suderinti tarpusavio planus ir veiksmus. Apie būsimą susitikimą informuosime ir žiniasklaidą“, – praėjusią savaitę pažadėjo rajono meras S. Mockevičius.