Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt
Nuo šio trečiadienio vėl keleivius iš miesto centro į Žaliakalnį bei atgal vežioja technikos ir kultūros paveldas - privačiai bendrovei „Kauno liftai“ priklausantis funikulierius. Nuo ryto iki pietų juo pasinaudojo 42 žmonės.
ELTA primena, kad pernai vasarą dėl galimo technikos gedimo bei, kaip vėliau paaiškėjo, netinkamai valdomas mašinisto, kuriam po įvykio nustatytas lengvas girtumas (0,69 promilės), šio funikulieriaus vagonėlis pradėjo smarkiai judėti bėgiais žemyn. Kurį laiką jo nepavyko sustabdyti, bet galop stabdžiai „suveikė“, ir vagonėlis nenukrito - skaudžių avarijos pasekmių išvengta. Tiesa, viena iš keleivių - septintokė iš Šiaulių - buvo pristatyta į Kauno klinikas ir kurį laiką ten medikų stebima.
„Po to nutikimo, žinoma, mašinistas darbo pas mus neteko. O mūsų meistrai kartu su ekspertais nuodugniai apžiūrėjo funikulierių ir įvertino jo būklę. Tuomet apsisprendėme funikulierių atnaujinti ne vien kosmetiškai pagražindami, bet pakeisdami ar restauruodami jo mechanizmus. Kad ir tarp turistų, ir tarp kauniečių labai populiarus funikulierius vėl patikimai žmonėms tarnautų“, - šio trečiadienio popietę naujienų agentūrai ELTA sakė „Kauno liftų“ generalinis direktorius Jonas Guzavičius.
Žaliakalnį su Kauno miesto centru jungiantis funikulierius kursuoti tuometėje laikinojoje Lietuvos sostinėje pradėjo 1933-iaisiais. Ir šiemet, rugpjūčio 5-ąją, jam sukaks 88 metai. Funikulierius pagamintas šveicarų fabrike, iki šių dienų mechanizmai išlikę autentiški. Todėl „Kauno liftų“ meistrai dėl jų atnaujinimo pirmiausia kreipėsi į šveicarus.
„Susisiekėme su gamintojais, gavom rekomendacijų, turim brėžinius, tad autentiką stengėmės išlaikyti. Žinoma, detales reikėjo originalias užsakyti - atsiuntė. Prašėm talkos ir mūsų geležinkelininkų, infrastruktūrą atnaujindami. Išlygintas dabar funikulieriaus kelias, pakeisti pabėgiai. Nauji - ąžuoliniai, tikim, tarnaus ir ilgiau, ir patikimiau.
Antradienį buvo atlikti tik bandomieji važiavimai, taip pat - atestacija, o nuo trečiadienio funikulierius veiks kaip iki restauracijos. Dar būtina pabrėžti, kad jo valdymas dabar - automatinis, važiavimo greitis nepriklausys nuo mašinisto norų, - nepagreitins šiaip sau susigalvojęs. Mašinistas galės tik lėtinti važiavimą arba visai sustabdyti vagonėlį, kai reikia. Ir dar svarbu, kad nuo šiol funikulieriaus vagonėliai rieda tolygiau bei švelniau nei anksčiau“, - visus Žaliakalnio funikulieriaus patobulinimus bei privalumus Eltai vardino „Kauno liftų“ generalinis direktorius J. Guzavičius.
Pirmasis susidomėjęs šiuo funikulieriumi, kaip verslo objektu, Nepriklausomybę atgavusioje Lietuvoje buvo EBSW koncernas, tiksliau - jo įmonė „Šviesus rytojus“, privatizavusi minimą kultūros paveldą. Prognozuota, kad funikulierius veiks labai pelningai, kai Žaliakalnyje bus atstatyta Prisikėlimo bažnyčia, nes tikintieji būtinai plūs į ją, į kalną užkilę senuoju funikulieriumi. Tačiau tokios prognozės nepasitvirtino, nors bažnyčia iš tolo visam Kaunui šviečia, ir tikinčiųjų į ją tikrai nemažai susirenka. Tik nebūtinai jie funikulieriumi atkeliauja.
Senokai skandalingai žlugo iš dešimčių tūkstančių žmonių indėlius surinkęs bei jų negrąžinęs koncernas. Kaip ir šviesų rytojų „piešusi“ jo firma, prieš penkiolika metų neveikiantį Žaliakalnio funikulierių pardavusi „Kauno liftams“.
Naujiems šeimininkams atgaivinti tarpukario technikos „stebuklą“ atsiėjo daugiau kaip 1 mln. litų. Dabartinis funikulieriaus atnaujinimas, pasak J. Guzavičiaus, įmonei kainavo apie 50 tūkst. eurų. „Žaliakalnio funikulierius mūsų įmonei nėra pelningas objektas, deja, jo veiklą tenka mums patiems pastoviai dotuoti. Nes per 15 pastarųjų metų kelis kartus padidėjo funikulierių aptarnaujančių darbuotojų atlyginimai, žymiai išaugo elektros kainos bei kitos sąnaudos. Tačiau mūsų patriotinis nusiteikimas dabarčiai bei ateičiai išsaugoti šią technikos ir kultūros vertybę, kaip dalelę Kauno - laikinosios sostinės, - niekur nedingo“, - sakė Eltai „Kauno liftų“ generalinis direktorius.
ELTA