PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2019 m. Vasario 5 d. 16:15

Ar tikrai brangiai važiuojame Šiaulių miesto maršrutiniais autobusais?

Šiauliai

Irma BagūnėŠaltinis: Etaplius.lt


70664

Jau beveik metai, kai nuo 2018 m. kovo 1 d. Šiaulių miesto Tarybos sprendimu važiavimo kaina Šiaulių miesto maršrutiniu autobusu, atsiskaitant e.laikmena padidinta 5 euro centais, t. y. nuo 0,49 iki 0,54 ct. (mokant pilną kainą). Net ir po bilieto kainos padidinimo, Šiauliai išlieka pigiausiai šią viešąją paslaugą teikiantis miestas Lietuvoje, vertinant situaciją didžiuosiuose Lietuvos miestuose, kai atsiskaitoma būtent e.laikmena (žiūrėti pav.).

diagrama.jpg

Būtina pažymėti tai, kad pvz., Panevėžio mieste e. bilieto sistema vis dar neįdiegta, taigi jokių e.kortelių, iš kurių būtų galima įsigyti e.bilietą nėra. Kauno mieste nemokamai persėsti galima tik vieną kartą per 30 min nuo pirmo bilieto pažymėjimo transporte ir tik į autobusą/troleibusą. Iš autobuso / troleibuso galima persėsti ir į maršrutinį taksi, bet tuomet reiks primokėti ir tada bendra kelionės kaina bus1,10 Eur. Šiaulių mieste per 30 min. persėdus į kitą autobusą reikės susimokėti dar 0,16 Eur. prie jau nuskaitytų 0,54 Eur. pirmame autobuse. Tačiau, jei spėsite persėsti dar kartą 30 min laikotarpiu, tuomet antrasis persėdimas jau nekainuos nieko. O pvz., Vilniuje su nurodyta kaina – 0,65 Eur. galima važiuoti 30 min, o kadangi Vilniuje atstumai yra gerokai ilgesni, tai logiška, kad ir bet kuri kelionė trunka gerokai ilgiau, tuomet tenka pirkti valandos bilietą ir jo kaina yra 0,9 Eur. Tuo tarpu Klaipėdoje, net jei ir pirmas persėdimas, teks pirkti kitą - dar vieną e.bilietą.

Nuo tada, kai Šiauliuose kaina buvo padidinta, iki 2018 metų gruodžio 31 d., dėl minėtos kainos pokyčio, bendrovė gavo daugiau nei 163 tūkst. papildomų pajamų (skaičiuojant be PVM). Ką reiškia ši suma įmonei? Jei individualiam asmeniui, t. y. vienam keleiviui, tai, žinoma, suma fantastiška, bet vertinant įmonės kontekste, tai suma, kurią įmonė „surenka“ vidutiniškai per 9 darbo miesto maršrutuose dienas. Ar kitaip tariant, pvz. tai sudaro vos 65 proc. vieno mėnesio atlyginimų sumos įmonės vairuotojams – konduktoriams. Na, o kadangi dažniausiai viską skaičiuojame „autobusais“, tai tiek maždaug kainuoja 6 vnt. „trumpų“ miesto tipo, vidutiniškai 10 m. senumo autobusų arba apie 75 proc. absoliučiai naujo 1 vnt. miesto autobuso.

Kaip bevertinsime, būtent surenkamos didesnės pajamos skirtos tų pačių keleivių aptarnavimo kokybės gerinimui, pvz., platinimo/papildymo taškų plėtrai. 2018 metais padaugėjo 18 išorinių vietų, kur galima papildyti e.bilietus, ir dabar turime daugiau nei 50 tokių vietų mieste. O tai pinigais reiškia, kad platintojams už jų paslaugų teikimą keleiviams sumokėjome minėtu laikotarpiu apie 35 tūkst. Eurų daugiau. Taip pat sukurta ir įdiegta akliesiems ir silpnaregiams skirta programėlė „Transporto balsas“, šio projekto įgyvendinimas atsiėjo taip pat daugiau nei 35 tūkst. Eurų. Pirmieji Lietuvoje galime naudotis galimybe atsiskaityti bekontaktėmis kortelėmis Lietuvoje ir t.t. Natūralus noras, kad prekės, ir paslaugos kainuotų kuo mažiau, tačiau kartu pageidaujame ir geresnių kokybiškesnių paslaugų. Taigi, tikrai taip – viskas kainuoja, jau nekalbant apie tai, kad nuolat brangsta kuras ir kitos kainos dedamosios. Bet kuriuo atveju, paslaugos bus nuolat tobulinamos ir kokybė vis gerės.