Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Krašto naujienos nuotrauka.
Neringa TuškevičienėŠaltinis: Etaplius.lt
Praėjo jau trečiasis naujai išrinktos Širvintų rajono savivaldybės tarybos posėdis. Manau, kad aš, kaip tarybos narė, turiu pareigą pasidalinti savo įžvalgomis ir paaiškinti mane išrinkusiai visuomenei, kodėl vienaip ar kitaip balsuoju per posėdžius.
Per du pirmuosius posėdžius iš(si)dalinti postai, pa(si)tvirtinti atlyginimai.
Trečiasis posėdis niekuo nesiskyrė nuo pirmųjų dviejų – tendencingai paklusniai balsuojančių rankų kilnotojai atliko savo pareigą be papildomų klausimų. Didelio susidomėjimo jie nerodė ir per bendrą komitetų posėdį, kuriame buvo svarstomi teikiamų sprendimų projektai.
O prie keletos tokių sprendimų noriu trumpai stabtelėti.
Apie komitetų ir komisijų „demokratinius rinkimus“ jau pasisakiau „Širvio“ laikraščio interviu.
Apie Širvintų lopšelio-darželio „boružėlė“ vadovų pas(is)kyrimo peripetijas jau rašė kolega tarybos narys Vytas Šimonėlis.
Nuo pat įkūrimo esu Širvintų miesto bendruomenės pirmininkė, daug bendraujame ir diskutuojame su kitomis bendruomenėmis, tad vienas iš šiame posėdyje priimamų sprendimų buvo labai aktualus bendruomenėms.
2019 m. kovo 1 d. Įsigaliojo Lietuvos Respublikos Bendruomeninių organizacijų plėtros įstatymas, tad į šio tarybos posėdžio darbotvarkę buvo įtrauktas klausimas dėl Širvintų rajono savivaldybės bendruomeninių organizacijų tarybos nuostatų patvirtinimo. Kuriama dar viena taryba. Jau net nežinau kelinta, tik abejoju ar ši bus nors kiek veiklesnė už anksčiau šios valdžios įkurtas. Ne, ne todėl, kad ji nereikalinga!
Jau seniai dalyvaudami įvairiose respublikinėse konferencijose, susitikimuose diskutavome apie tai, kad vietos bendruomenines organizacijas reikia išskirti iš visų NVO sektoriaus organizacijų, juk vietos bendruomenių veiklos sritis daug platesnė nei kurios nors NVO veikla, nes pastarosios veikia vienoje kurioje siauroje srityje. Tad įstatymas reikalingas. Tik va bėda tame, kad mūsų rajone ir ši taryba buvo sukurta pagal „nurodymą iš viršaus“. Scenarijus kartojasi.
Prieš keletą metų taip buvo sukurta NVO taryba. Dar dirbant senajai valdžiai, bendruomenės bei NVO gavo el. laiškus, kuriuose buvo kviečiama susitikti ir aptarti naujai kuriamos NVO perspektyvas, veiklos stitis, nuostatus, išrinkti delegatus. Tada Demokratija Širvintose dar gyveno. Susirinkome, aptarėme, paruošėme nuostatus, delegavome narius. Deja pasikeitus valdžiai, matyt neįtiko kandidatai, taigi buvo greitai pakoreguotas sąrašas ir įtraukti į jį „tinkami“. Tinkami tik pavardėmis ir ištikimybe valdžiai, o ne darbui ir iniciatyvoms. Tad per visą NVO tarybos egzistavimą taip ir neteko išgirsti apie jos veiklą, niekur nemačiau ir neskaičiau jos atskaitų. O nuostatuose buvo parašyta, kad ši taryba turi teikti ataskaitas.
Nors jų balsas tik patariamasis, tačiau per buvusią kadenciją jis jei ir buvo tai tik pritariamasis. Konferencijose diskutuodami dėl naujo įstatymo ir laukdami, kad iš NVO bus atskirtos bendruomenės, tikėjomės, kad tai įneš daugiau aiškumo ir naudos vietos bendruomenėms. Tačiau paaiškėjo, kad jei įstatymas ir duos naudos, tai tik ne mūsų rajono bendruomenėms.
Kokiu principu vadovaujantis buvo renkami kandidatai, lieka neaišku, bet tikrai žinau, kad ne visos rajono bendruomenės gavo kvietimus deleguoti narius. O gal tokio kvietimo net nebuvo? O kam kviesti, jei jau iš anksto žinai, ką į tas vietas paskirti. Kyla klausimas, ar tokia taryba išvis reikalinga? Ar ir vėl tik dėl pliuso, kad tokia taryba turi būti pagal įstatymą?
Laikas parodys ar mūsų savivaldybėje pagal principą „savas – nesavas“ į bendruomeninių organizacijų tarybą „išrinkti“, o tiksliau į jas „nuleisti“ atstovai turės tą patariamąjį ar ir vėl tik pritariamąjį balsą.
Alytė Skeberienė