Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Pixabay.com
Reporteris OrintaŠaltinis: Etaplius.lt
Praėjusią savaitę Valstybinėje maisto ir veterinarijos tarnyboje (VMVT) vyko seminaras „Japonijos žemės ūkio sektorius – neišnaudotos galimybės“. Seminare dalyvavo Lietuvos maisto pramonininkų konfederacijos, pieno perdirbimo įmonių atstovai bei VMVT specialistai.
Lietuvos žemės ūkio atašė Japonijoje Deividas Kliučinskas pristatė apie Japonijos ir Europos Sąjungos (ES) pasirašytą Ekonominio bendradarbiavimo sutartį (EPA) ir jos galimą naudą Lietuvai. Ši sutartis įsigalios nuo 2019 m. Planuojama, kad pagal šią sutartį prekybos apimtys tarp ES ir Japonijos padidės iki 24 %, o prekyba kai kuriais maisto produktais gali išaugti net iki 180 %, todėl Lietuvai svarbu pasinaudoti šia galimybe ir pradėti aktyviau ieškoti partnerių Japonijoje.
D. Kliučinskas pabrėžė, kad Lietuvos ambasada Japonijoje pasirengusi aktyviai bendradarbiauti ir padėti mūsų įmonėms įsitvirtinti Japonijos rinkoje. Jo nuomone, norint sėkmingai realizuoti savo produkciją šioje šalyje, svarbu žinoti jos vartotojų skonį, pasirinkimo įpročius ir rasti tinkamus importuotojus.
Seminaro metu buvo apžvelgta pieno produktų ir sūrių rinkos Japonijoje specifika, pasidalinta įžvalgomis ir perspektyvomis, atsiveriančiomis po EPA įsigaliojimo. Japonai mėgsta aukštos kokybės, natūralų sūrį, todėl kasmet šio pieno produkto suvartojama vis daugiau.
Akcentuota, kad sūrių eksportas iš ES į Japoniją turi tendenciją didėti, be to, pagal EPA susitarimą bus sumažinti importo mokesčiai sūriams, todėl sąlygos sūrių eksportui iš ES bus dar palankesnės.
Taip pat pristatyta prekybos maisto produktais sistema Japonijoje, apžvelgta didžiausių prekybos tinklų („Aeon“, „Ito Yokado“, „CGC Japan“ ir kt.) veikla ir apimtys, produktų paskirstymo ypatumai šioje šalyje.
D. Kliučinskas išreiškė nuomonę, kad norint gerinti ryšius su Japonijos verslininkais bei importuotojais, mūsų gamintojams reikėtų aktyviau dalyvauti šioje šalyje vykstančiose parodose (pvz. „FOODEX“), jų metu pateikti kuo daugiau savo kokybiškos produkcijos pavyzdžių.
Lietuvos pieno gamintojai į Japoniją eksportuoja sūrius, pieno miltus ir laktozę.