Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt
Valstybės kontrolė pašiurpo, kai paskaičiavo, kiek valdininkai išleidžia mokesčių mokėtojų pinigų važinėdami valdiškais automobiliais.
Švaistūniškas požiūris atsispindi net per vyriausybės posėdžius – į juos valdininkai tarnybiniais automobiliais atvažiuoja po vieną.
Kol vyksta posėdis – automobilis su užvestu varikliu ir vairuotoju stovi bei laukia grįžtančio valdininko.
Anot Valstybės kontrolės, toks požiūris nepriimtinas ir turi būti keičiamas.
„Išlaidos transportui skaičiuojamos nuo išlaidų darbo užmokesčiui – iki 3 proc. išlaidų darbo užmokesčiui. Mūsų nuomonė, tai yra ydinga, nes visi suprantame, kad išlaidos transportui priklauso ne nuo darbuotojų skaičiaus, o nuo vykdomų funkcijų“, – teigė Danguolė Krištopavičienė, Valstybės kontrolės auditorė.
Išleista per 18 mln. eurų
Vyriausybė susizgribo, kad tarnybiniams automobiliams išleidžia per daug.
Paskaičiuota, kad vien pernai valstybinių institucijų autoparko išlaikymui išleista apie 18 mln. eurų!
Vidaus reikalų ministras (VRM) Eimutis Misiūnas sakė dar tik renkantis duomenis, kiek Lietuvoje valstybinės įstaigos turi mašinų ir kuria planą, pagal kurį visų ministerijų ir jai pavaldžių įstaigų automobilius sujungtų į vieną sistemą.
Ministerijos departamentas spręstų, kam ir kada leisti važiuoti tarnybiniu automobiliu bei sektų, kur valdininkas važinėjasi.
Tikimąsi, kad taip išlaidos galėtų būti sumažintos per pusę.
„Paskaičiuota, kad taip galime sutaupyti per pusę, galbūt net iki 10 mln. eurų. Aišku, tikslai labai ambicingi, bet tikrai realiai galima sutaupyti labai daug“, – pastebėjo ministras E. Misiūnas.
Jau pasigirsta prieštaravimų
Tačiau jau pasigirdo nuogąstavimų, kad ne visi valdininkai pritaria planuojamiems pokyčiams.
Štai, Krašto apsaugos ministras Raimundas Karoblis pareiškė, kad negali dalintis savo automobiliu, nes jame vežiojasi šalmą ir liemenę.
Ar centralizuota valdiškų automobilių naudojimosi sistema pasiteisintų yra abejojančių ir daugiau.
„Neretai mes turime centralizavimo reformų, kurios nieko neoptimizuoja, o priešingai – kaštai dar labiau išsipučia“, – teigė ministras Linas Kukuraitis.
Visgi premjeras Saulius Skvernelis pažymėjo, kad valdininkams teks vieniems su kitais dalintis tarnybiniais automobiliais.
Pavyzdys – Policijos departamentas
Policijos departamentas jau trejus metus naudoja centralizuotą automobilių naudojimosi sistemą ir skaičiuoja stipriai sutaupytas lėšas bei efektyviau naudojamą autoparką.
„Pats automobilių parkas sumažėjo daugiau negu per pusę, bet efektyvumas išaugo irgi daugiau negu dvigubai. Jei anksčiau automobilis per dieną vidutiniškai važiavo 2-3 valandas, tai dabar važiuoja vidutiniškai 6-7 valandas.
Taip pat dingo mitas, kad nėra kuro važiuoti automobiliu“, – apie teigiamus pokyčius pasakojo policijos generalinio komisaro pavaduotojas Edvardas Šileris.
Kai reikia automobilio pareigūnas ją rezervuojasi, o sistema pasiūlo laisvą automobilį.
Maža to, jei sistema mato, kad keliams pareigūnams pasirinktas maršrutas pakeliui – juos susodina kartu.
atsisiusti.png