Aktualijos2025 m. Kovo 18 d. 16:45

Anykščių rajono savivaldybėje – susitikimas dėl „Tūkstantmečio mokyklų“ projekto

Anykščiai

Silvijos Sakevičiūtės nuotr.

EtapliusŠaltinis: Anykščių r. savivaldybė


350915

Anykščių rajono savivaldybėje įvyko susitikimas su Antano Vienuolio progimnazijos ir Antano Baranausko pagrindinės mokyklos bendruomenių atstovais, kuriame aptarta „Tūkstantmečio mokyklų“ projekto įgyvendinimo eiga penktose klasėse, kuriose inovatyviu būdu mokoma trijų dalykų (lietuvių kalbos, matematikos ir anglų kalbos). Susitikime dalyvavę tėvų atstovai išreiškė susirūpinimą dėl mokymosi platformos „Scoolsy“ naudojimo ir su tuo susijusių iššūkių.

Tėvai akcentavo, kad perėjimas prie naujos mokymosi sistemos įvyko per greitai, trūko pasiruošimo ir pereinamojo laikotarpio, todėl daliai mokinių šis ugdymo būdas kelia sunkumų. Didžiausias iššūkis – mokymosi procesas, vykstantis skaitmeninėje aplinkoje, kai mokiniai savarankiškai pasirenka temas, užduočių atlikimo būdus ir vertinimo metodus. Nors šis ugdymo modelis yra inovatyvus ir suteikia daugiau lankstumo, tėvai išreiškė nuogąstavimus dėl vaikų gebėjimo prisitaikyti prie tokios sistemos. Vis dėlto dalies susirinkusių tėvų buvo pripažinta, kad „Scoolsy“ programa turi ir privalumų – ji leidžia mokiniams mokytis savarankiškumo, skatina kritinį mąstymą ir atsakomybę už savo ugdymo procesą. Be to, skirtingų lygių užduotys suteikia galimybę kiekvienam vaikui mokytis pagal savo individualius gebėjimus, o mokytojai gali lanksčiau stebėti mokinių pažangą.

Mokyklų vadovai pabrėžė, kad „Scoolsy“ metodika atitinka šiuolaikinius ugdymo standartus ir suteikia galimybę mokiniams mokytis pagal savo individualius gebėjimus. Antano Baranausko pagrindinės mokyklos direktorė Dalia Kugienė pabrėžė, kad mokytojai gali derinti „Scoolsy“ sistemą su tradiciniais mokymo metodais, o vertinimo sistema bus supaprastinta, siekiant aiškesnio mokymosi proceso.

Administracijos direktorė Jurgita Banienė patikino susirinkusius, kad naujoji sistema yra pažangi ir patikima, o pereinamieji sunkumai – natūrali pokyčių dalis. Ji paragino tėvus pasitikėti ugdymo įstaigomis ir pedagogais, kurie yra savo srities profesionalai bei siekia užtikrinti kokybišką ugdymą.

Savivaldybės meras Kęstutis Tubis, išklausęs tėvų argumentus ir susipažinęs su jų reikalavimu sugrąžinti tradicinį mokymosi būdą, pripažino, kad vieno sprendimo šioje situacijoje nėra, nes kiekviena ugdymo įstaiga, kaip ir mokiniai bei mokytojai, yra skirtingi. Jis išreiškė viltį, kad bus rastas sprendimas, tenkinantis tiek tėvų, tiek mokyklų bendruomenių lūkesčius.

Diskusijos metu buvo sutarta, kad mokyklos koreguos ugdymo procesą, siekdamos optimaliai suderinti naująjį ir tradicinį mokymo būdus. Bus įtraukiamos papildomos konsultacijos mokiniams, o vertinimo sistema pritaikyta taip, kad būtų aiškesnė ir lengviau suprantama. Mokyklų vadovės akcentavo, kad svarbu atsižvelgti į kiekvieno vaiko poreikius, todėl numatomi individualios pagalbos mechanizmai.

Baigiantis susitikimui, administracijos direktorė Jurgita Banienė pabrėžė, kad tolesni sprendimai bus priimami atsižvelgiant į bendruomenės poreikius, o ugdymo įstaigos kviečiamos tęsti dialogą su tėvais, siekiant bendrų ir konstruktyvių sprendimų vaikų ugdymui gerinti. Susitikimo dalyviai sutarė, kad jei ateityje kils papildomų klausimų ar poreikis keisti priimtus sprendimus, bus organizuojami papildomi susitikimai, kad visos pusės rastų geriausią kelią vaikų ugdymo kokybei užtikrinti.

#ANYKŠČIAI#TŪKSTANMEČIO#MOKYKLA