REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2022 m. Balandžio 26 d. 08:35

Antikorupcijos komisijai užkliuvo skubiai stumiamas kelio Seirijai–Paserninkai–Vainiūnai remonto projektas

Alytus

R. Dulskas.

Kestutis MatuleviciusŠaltinis: Etaplius.lt


214110

Siekia įvertinti korupcijos riziką vietinės reikšmės kelio kapitalinio remonto darbų pirkimo procese.

Lėšų kelio remontui biudžete nenumatyta

Rajono gyventojams nuolat kyla klausimų, kokiais kriterijais vadovaudamasi rajono savivaldybė atrenka vietinės reikšmės kelius remontui ir asfaltavimui, nes tokių kelių, daug metų nemačiusių remonto, gausybė. Pasigirsta įtarimai, kad atrankoje trūksta skaidrumo, nes sprendimus esą galimai lemia rajono valdžios pozicija arba šalia jos esantys įtakingi žmonės, kurie gyvena, turi verslo interesų arba nekilnojamojo turto remontuojamų kelių teritorijoje.

Pirmadienį rajono savivaldybės Antikorupcijos komisijos posėdyje buvo gvildenami klausimai siekiant įvertinti korupcijos riziką vietinės reikšmės kelio Seirijai–Paserninkai–Vainiūnai ruožo kapitalinio remonto darbų pirkimo procese. Kai kurie Antikorupcijos komisijos nariai išreiškė nuomonę, kad kažkodėl primygtinai skubotai stumiamas kelio remonto-asfaltavimo darbų projektas, nors finansavimas neįtrauktas į šių metų rajono biudžetą. Nėra aišku, ar biudžetas dėl to bus perskirstytas, kokią naudą pajus gyventojai atlikus planuojamus darbus.

 Ketinama išasfaltuoti 3,2 km ruožą

Posėdžio pradžioje savivaldybės Vietinio ūkio skyriaus atstovas Virginijus Blažauskas paaiškino, kad minėto kelio kapitalinio remonto techninis projektas parengtas 2020 metais, atlikta ekspertizė, ekspertizės projektas patvirtintas rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu. Anot jo, planuojama išasfaltuoti 3,2 km kelio Seirijai–Paserninkai–Vainiūnai atkarpą. Viso kelio ilgis yra 8,8 km, kelio juosta yra 10 metrų, jis kaip statinys įregistruotas Registrų centre.  

Komisijos pirmininkui Ričardui Dulskui pasiteiravus, kaip ir iš kokių lėšų vyks finansavimas, V. Blažauskas atsakė, kad projektą planuojama įgyvendinti per dvejus metus – šiemet atlikti viešųjų pirkimų procedūras ir, jeigu viskas vyks sklandžiai, nebus skundžiama, finansavimas bus skirtas iš Kelių priežiūros ir plėtros programos, dalį lėšų skirs ir rajono savivaldybė.

 Posėdyje kalbėjusi savivaldybės Teisės, personalo ir civilinės metrikacijos skyriaus specialistė Gerda Daugėlaitė atskleidė, kad darbų pirkimo sąlygose nurodyta suma – 1 273 000 eurų be PVM. Anot V.  Blažausko, į tokią kainą turime orientuotis, o kaip pavyks esant tokiai situacijai – neaišku, nes medžiagos nuolat brangsta.

Komisijos pirmininko pavaduotoja V. Danauskienė paklausė, ar teisingai suprantanti: nors leidimai ir studija minėtam keliui parengti 2020 metais, bet jis nėra įtrauktas į Lazdijų rajono savivaldybės kapitaliai remontuojamų kelių sąrašą? V. Blažauskas atsakė: „Įtrauktas, bet nepatvirtintas rajono savivaldybės tarybos. Jeigu taryba pritars, darbai prasidės jau šiemet.“

Tvirtų argumentų neišgirdo, kodėl kelią būtina remontuoti

 Toliau posėdyje buvo svarstoma, kodėl šis kelias pasirinktas remontuoti – ar juo važiuojant yra lankytinų objektų, rekreacinių vietų, ar jame eismas intensyvus. V. Danauskienės teigimu, specialistų atliktoje kelio studijoje nurodyta, jog eismas neintensyvus, dažniausiai važiuoja žemės ūkio technika.

 Atsakydamas į šiuos klausimus rajono savivaldybės vietinio ūkio specialistas V. Blažauskas pažymėjo, kad dėl kelio daugelį metų kreipiasi gyventojai, jame gana intensyvus eismas, kelias reikalauja nuolatinės priežiūros, jis tiesus, nuolat reikia greideriuoti.

Paaiškėjo, kad projektuojant kelio remonto darbus neatlikta kaštų naudos analizė, kurios metu galima apskaičiuoti, per kiek laiko kelias duos atperkamąją naudą. Tokią analizę atlikti, kad būtų skaidriau, siūlė V. Danauskienė, tačiau savivaldybės specialistai tvirtino, kad įstatymai to nereikalauja. V. Blažauskas tvirtino žinantis, kad suremontuotas kelias būtų naudingas ir gyventojams, ir ūkininkams – jo vertė pakils, pagerės gyventojų gyvenimo sąlygos: „Keliu važiuoja mokyklinis autobusas, mažiau jis ges, reikės mažiau lėšų kelio remontui, kuriasi jaunos šeimos, vykdoma ūkinė veikla, yra ežeras, bus privažiavimas prie rekreacinės zonos, todėl kelias turėtų būti suremontuotas.“

Traukos objektas – Seirijo ežeras

 Tokie išsakyti V. Blažausko argumentai, kodėl būtina kelią išasfaltuoti, Antikorupcijos komisijos pirmininko pavaduotojos V. Danauskienės neįtikino. Ji posėdžio pabaigoje išsakė nuomonę, kad norėtų apsvarstyti kelio remonto darbų pirkimo procedūrą išsamiau kitame posėdyje, kuriame dalyvautų  rajono savivaldybės administracijos direktorius, tarybos komitetų atstovai. Tačiau prieštaraudamas V. Blažauskas paaiškino, kad komitetuose klausimas jau svarstytas, jam pritarta.

Visgi tapo įdomu, kodėl šis kelias taip aktyviai skubamas asfaltuoti, kai rajone daugybė kelių, kurie metų metais nesulaukia remonto. Kalbinti gyventojai, gerai žinantys tą teritoriją, tvirtino, kad kelias ribojasi su Seirijo ežeru, kuris – didelis traukos objektas. Anot jų, prie ežero nuosavus žemės sklypus, poilsiavietes turi, statybas vykdo žinomi žmonės, tarp kurių – ir savivaldybėje dirbantieji, ir verslininkai, užsiimantys saulės jėgainių statybomis. Taip pat kalbinti žmonės prašė atkreipti dėmesį, kad tokiam sprendimui dėl kelio įtakos galėjo turėti šiuo metu Seirijų bendruomenei vadovaujanti ilgametė seniūnė, valdančiajai koalicijai priklausanti savivaldybės tarybos narė Česlova Šmulkštienė.



REDAKCIJA REKOMENDUOJA