Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
„Kreda“ komandos video medžiaga.
Reporteris AustėjaŠaltinis: Etaplius.lt
Nei vieno prakirsto rato, trasoje aplenkti automobiliai, pamesti veidrodėliai, „nuskinti“ krūmai ir finišo vėliavėlė – įsimintiniausi dešimtojo greičio ruožo akcentai lenktynininko Antano Juknevičiaus akimis. Startavęs prieš sunkvežimius, „Kreda“ duetas sportiniu režimu rinko vieną kelio tašką po kito ir be didelių incidentų pasiekė dienos finišą.
antanas-finise.jpg
Trasos iššūkis ekipažams
Sausio 12-ąją vykusiame dešimtajame greičio ruože Dakaro dalyviams teko įveikti 375 kilometrų greičio ruožą sportiniu tempu judant iš Wadi Ad Dawasir į Bishą. Tačiau prieš tai teko pasivažinėti dar 223 kilometrus bendrojo naudojimo keliais iki greičio ruožo starto vietos.
Dešimtojo greičio ruožo profilis atrodė taip – 63 proc. smėlio, 32 proc. žvyro, 3 proc. „padangų naikintojais“ pramintų Saudo Arabijos akmenų ir 2 proc. kopų. Laukė tikras iššūkis lenktynininko įgūdžiui laviruoti minkštame smėlyje ir šturmano sugebėjimui naviguoti itin klaidžiose bekelės sekcijoje.
Be didelių nuostolių, bet su nuotykiais
Dešimtajame greičio ruože „Kreda“ ekipažas startavo iš 46-osios pozicijos. Priešingai nei vakar, priekyje nebuvo trijų dešimčių kitoms kategorijoms priklausančios Dakaro technikos – tik 2 lengvieji prototipai. Važiuodamas sportiniu režimu A. Juknevičius lenkė priekyje važiavusius varžovus, be didelių paklydimų, bet su nuotykiais, rinko kelio taškus ir galiausiai pasiekė finišą preliminariai 36-oje vietoje.
„Šiandien buvo dar viena gera ir smagi diena – su nuotykiais. Trasoj nutrenkėm ne vieną krūmą, nes jie visi buvo ant važiavimo trajektorijos. Patraiškėm šiek tiek „laputės“ groteles ir pametėm abu veidrodėlius, bet niekas kitas nenukentėjo. Gyvai apsilenkėm 5-6 automobilius ar šiek tiek daugiau ir nepramušėm nei vieno rato. Dar turėjom reikalų finiše – įšokam ir 15 metrų atstumu nuo mūsų pamatom greičio ruožo finišo vėliavėlę. Tai kaip tėškėmės, iš jos nieko neliko. Bet už tai baudos gauti negalim, nes neturėjom geresnio pasirinkimo. Į kairę nuo mūsų buvo tramplynas, nuo kurio pašokę būtume ėję kūliais, į dešinę – irgi nieko gero, trajektorija tokia, nuo kurios būtume nusiridenę šonu. Tokie tie šiandieniniai nuotykiai. Dakaras tęsiasi ir viskas yra gerai“, – po finišo sakė „Kreda“ komandos pilotas A. Juknevičius.
Finišavęs „Kreda“ komandos duetas dar turėjo įveikti 161 kilometrų pervažiavimą bendrojo naudojimo keliais iki Bisha. Iš šio miesto rytoj Dakaro dalyviai pajudės į vienuolikto greičio ruožo startą.
juknevicius-finisavo.jpg
Kas laukia vienuoliktajame greičio ruože?
Sausio 13-ąją Dakare vyks vienuoliktasis – priešpaskutinis – greičio ruožas. Jame Dakaro dalyviai turės įveikti 346 kilometrų greičio ruožą atliekant kilpą aplink Bishos miestą.
Organizatoriai žada, kad šiame greičio ruože Dakaro komandų lauks didžiausias techninis iššūkis – pusę iš numatytų 346 kilometrų ekipažai praleis įvairaus dydžio ir formų kopose, o finišuos mėgindami susidoroti su padangoms grėsmę keliančiomis akmeningomis sekcijomis.
2022-ųjų Dakaro ralis sausio 1–14 dienomis trečią kartą vyksta Saudo Arabijoje. „Kreda“ komandos lyderis – Antanas Juknevičius yra labiausiai patyręs lietuvis Dakaro lenktynininkas, startavęs 13-ame savo Dakare. Smėlynus ir dykumas laikantis savo stichija, Dakaro panku vadinamas lenktynininkas yra tris kartus pagerinęs Baltijos šalims priklausantį geriausią rezultatą automobilių kategorijoje. 2018-iais Antanas Juknevičius organizatorių oficialiai pripažintas Dakaro ralio legenda.