REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2023 m. Balandžio 5 d. 14:46

Aklavietėje atsidūrė Raseinių rajono ūkininkai: uždarius tiltą, liko atkirsti nuo savo laukų

Raseiniai

A. Bautronio nuotr.

Etaplius.LTŠaltinis: Etaplius


263610

Vasario pradžioje, netrukus po incidento kai Kėdainiuose lūžo avarinės būklės tiltas, Lietuvos automobilių kelių direkcija pranešė, kad uždaromas eismas taip pat avariniu Ariogalos tiltu per Dubysą Raseinių rajone. Bėda ta, kad šis tiltas buvo itin svarbus vietos gyventojams, o ypač – ūkinkams.

Problema dar paaštrėjo šylant orams. Ateina metas dirbti laukus, tačiau žemdirbiai fiziškai tiesiog negali jų pasiekti. Patys ūkininkai sako, kad jų dirbami laukai išsidėstę abiejose upės pusėse, tad kyla problemų ne tik pervežant produkciją, bet ir atliekant kitus darbus. Kol tiltu buvo galima naudotis, iki savo laukų žemdirbiai važiuodavo vos keletą kilometrų. Dabar aplinkiniais keliais tenka sukarti ir daugiau kaip šimtą kilometrų į vieną pusę. Tokios kelionės lėtaeige žemės ūkio technika trunka praktiškai visą darbo dieną.

Štai bendrovės „Ariogalos grūdai” elevatorius ne tik superka, bet ir teikia grūdų džiovinimo, valymo, sandėliavimo paslaugas, čia veikia pašarų gamykla ir kombinuotųjų pašarų parduotuvė, todėl vietos ūkininkai į bendrovę užsuka dažnai. Tačiau dabar „Ariogalos grūdai” liko kitoje tilto pusėje, tad tiek klientams, tiek patiems darbuotojams patekti čia tapo tikru iššūkiu. Žemdirbiai sako, kad šitaip išaugus laiko ir kuro sąnaudoms neišvengiamai teks kelti produkcijos kainą, o ši našta guls ant vartotojų pečių.

Deja, LAKD į kalbas su ūkininkais nesileido. Jų prašymo leisti naudotis greitkeliu tenkinti neketinama, mat leistinas greitis ir eismo intensyvumas čia didelis, o lėtai judanti sunkiasvorė ūkio technika keltų pavojų kitiems eismo dalyviams. Laikino tilto įrengti irgi nesiruošiama, nors toks variantas irgi buvo svarstytas.

„Dar prieš uždarant tiltą LAKD svarstė variantą laikinai įrengti tiltą greta, tačiau kaip vėliau patys sakė, šis variantas jiems per brangus. Savivaldybė teikė siūlymą numatytose autostrados atkarpose panaikinti autostrados režimą, kad ūkininkai su žemės ūkio technika galėtų vykti autostrada, tačiau LAKD ir tam rado kontrargumentų“, – sako ūkininkų pusėn stojęs rajono meras Andrius Bautronis.

Viltį praradę ūkininkai savaitės pradžioje išreiškė protestą ir išvažiavo į kelius su savo sunkiasvore technika. Tačiau žemdirbių skundai atsakingų asmenų, panašu, nepasiekė.

Pati LAKD skelbia, kad šio tilto rekonstrukcijos projektas buvo pradėtas rengti dar 2019 metais. Rajono savivaldybei pateikus pageidavimą, kad šio tilto rekonstrukcijos metu būtų įrengti pėsčiųjų dviračių takai, sutvarkytos šalia esančios aikštelės ir įrengtas apšvietimas, išaugo projektavimo apimtys, todėl projektavimo paslaugų viešąjį pirkimą teko organizuoti iš naujo.

Nauja tilto rekonstrukcijos techninio projekto parengimo sutartis pasirašyta 2022 metų birželio mėn. Parengus projektą, 2023 m. II ketvirtį, numatyta skelbti rangos darbų viešojo pirkimo konkursą. Tai reiškia, kad tiltu nebus galima naudotis gal ir visus likusius metus ar net dar ilgiau. Ką visą šį laiką daryti į savo žemes negalintiems įvažiuoti žemdirbiams?

Tačiau ūkininkai rankų dar nenuleidžia. Jei jų negirdi kelių direkcija, svarsto, kad gal išgirs Susisiekimo ministerija. Šiuo metu ūkininkų bendruomenė renka parašus, prašydami tam tikrose automagistralės A1 atkarpose panaikinti greitkelio režimą, kad juo galėtų važiuoti ūkio technika.

Prašymą į sostinę pristatyti ir ieškoti galimų problemos sprendimo būdų žada pats meras A. Bautronis.



REDAKCIJA REKOMENDUOJA