Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Etaplius.LTŠaltinis: ELTA
Buvęs Kauno tvirtovės kelias yra pagrindinė Žemosios Fredos susisiekimo ašis, iki šiol aptarnaudavusi čia veikiančias pramonės įmones. Dėl gamybinės veiklos teritorijoje pravažiuoja daug sunkiasvorių transporto priemonių, greta įkurtos dažnai negrįstos sunkvežimių ar darbuotojų automobilių stovėjimo aikštelės.
„Pokyčius pasitinkančią gatvę sudaro dvi eismo juostos su nusidėvėjusia asfalto danga. Ruožo pradžioje ir pabaigoje ji išplatėja iki keturių juostų. Didžiojoje arterijos dalyje nėra šaligatvių, o likę – itin prastos būklės. Prieš kelerius metus gatvėje rekonstruoti šilumos tinklai, tad dalis darbų jau padaryta“, – pasakojo Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.
Įgyvendinant projektą numatomi du etapai. Pirmasis – nuo Čiurlionio tilto mazgo sankryžos iki planuojamo M. K. Čiurlionio koncertų centro, išskyrus pavienes atkarpas, kur vykdomos paėmimo visuomenės poreikiams procedūros. Tose vietose nebus įrengiami visi gatvės elementai arba numatomas tik 2 juostų įrengimas. Antrajame etape – likę H. ir O. Minkovskių g. rekonstrukcijos darbai, užbaigus žemės paėmimą visuomenės poreikiams.
Gatvės trasa pagal sprendinius skirstoma į tris zonas. Pirmoji apima abi rekonstruojamos gatvės puses nuo koncertų centro sklypo pradžios iki pėsčiųjų tilto iš Nemuno salos į Žemąją Fredą. Šioje atkarpoje daugiau dėmesio skiriama didelių srautų pėsčiųjų judėjimui.
Antroji apima perimetrinio užstatymo teritorijas. Joje numatomi visi gatvės elementai su papildomais dviračių stovais ir poilsio stotelėmis. Čia maksimaliai saugomi esami medžiai. Papildoma žaluma planuojama pagal važiuojamąją dalį, tarp automobilių stovėjimo vietų bei kitose laisvose žaliose erdvėse.
Trečioji prasideda ties saugomu kultūros paveldo objektu – Aleksoto malūno administraciniu pastatu. Jis apjuosiamas dviračių ir pėsčiųjų takais, užtikrinamas maksimalus statinio prieinamumas.
„Projektuojame humaniško mastelio gatvę – joje išsiteks tiek dviračių ir pėsčiųjų takai, tiek automobilių stovėjimo vietos ir net želdiniai“, – teigė „Kauno tiltų“ statinio projekto vadovė Rita Nagelienė.
Pagal parengtus projektinius pasiūlymus numatytas 2,5 m pločio dvikryptis dviračių takas. Pėstiesiems susisiekimo arterijos plotis varijuos tarp 1,5 ir 6,0 m. Greta – poilsio zonos su suoleliais, šiukšliadėžėmis ir papildomais želdiniais.
Kadangi gatvė projektuojama su skiriamąja salele, jos pradžioje ir pabaigoje suplanuota galimybė apsisukti transporto priemonėms. Ties Čiurlionio tiltu ketinama įrengti trišalę turbožiedinę sankryžą, o netoli projektuojamo koncertų centro – papildomą juostą kairiniam posūkiui.
Automobilių stovėjimo vietos numatytos lygiagrečiai važiuojamajai daliai. Pats M. K. Čiurlionio koncertų centras turės specialiai dedikuotą stovėjimo aikštelę.
Pernai parengtoje Žemosios Fredos kvartalo išvystymo galimybių studijoje siūloma kurti miesto dalį, kuri taptų daugiafunkciu miesto centro tęsiniu, lengvai pasiekiamu įvairiomis judumo priemonėmis, aukštos urbanistinės ir architektūrinės kokybės, su gyvybingomis gatvėmis ir kitomis viešosiomis erdvėmis, įveiklinta Nemuno krantine bei išlaikytu postindustriniu identitetu.
„Ligšiolinis miesto centras jau kuris laikas plečiasi Nemuno salos kryptimi ir pamažu persikels kitapus upės. Prie to prisidės ir būsimas pėsčiųjų tiltas į naujai atgyjančią Žemąją Fredą. Vietoje pramoninių teritorijų kuriasi daugiafunkciai kvartalai – patraukli vieta gyventi, kurtis verslams ir visuomeniniams objektams. Kairysis Nemuno krantas urbanistiškai bus glaudžiau susijęs su Senamiesčiu ir Naujamiesčiu“, – sakė Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.
H. ir O. Minkovskių gatvė yra pagrindinė teritorijos ašis, aplink kurią kursis nauji daugiafunkciai kvartalai. Dėl to jos geometrija, želdynai ir mažoji architektūra turi sudaryti palankias sąlygas urbanistinei koncepcijai įgyvendinti.