Verslas | 11 MIN.

„AirBaltic“ direktorius: siekiame būti pirmąja oro linijų bendrove, kuri vykdys skrydžius iš Baltijos šalių į Kijevą

Žygimantas Šilobritas
2025 m. kovo 24 d. 09:44
M. Gaussas. / Bendrovės nuotr.

Baltijos šalių oro linijų bendrovė „airBaltic“ yra pasirengusi vėl įtraukti Kyjivą ir Lvivą į savo maršrutų tinklą, kai tik bus atverta oro erdvė, teigia įmonės prezidentas ir generalinis direktorius Martinas Gaussas.

„Siekiame būti pirmoji oro linijų bendrovė, kuri vykdys skrydžius iš Baltijos valstybių į Kyjivą“, – Eltai teigė M. Gaussas. 

„Mūsų komanda buvo Kyjive, diskutavome su vyriausybe ir Boryspilio oro uosto atstovais apie krypties atidarymą“, – pridūrė jis.

Anot „airBaltic“ prezidento, šie skrydžiai bus vykdomi iš Baltijos šalių sostinių oro uostų, kai anksčiau vyko tik iš Rygos. Be to, anot jo, jei viskas vyks kaip suplanuota, atsivėrus oro erdvei, keliautojai iš Latvijos sostinės galės skristi ir į Lvovą. 

„Planuojame pasinaudoti Ryga kaip centru. Iš jos skrydžiai bus vykdomi dar plačiau. (...) Pačią pirmą dieną, kai galės vykti skrydžiai, keliautojai iš Baltijos šalių sostinių galės skrisi į Kyjivą ir atgal, o skrendantieji iš Rygos galės vykti į Lvovą“, – kalbėjo jis. 

M. Gaussas tikisi, kad Ukrainos oro erdvė atsivers jau netolimoje ateityje. 

„Tikiuosi, kad tai (paliaubos ir oro erdvės atsidarymas – ELTA) įvyks greitai. Norint atstatyti Ukrainą reikia taikos. Ir šiame atstatymo procese esame pasiruošę atlikti savo dalį“, – sakė M. Gaussas. 

„airBaltic“ iš Vilniaus, Rygos, Talino, Tamperės ir, sezoniškai, Gran Kanarijos, skraidina beveik 130 krypčių Europoje, Artimuosiuose Rytuose, Šiaurės Afrikoje ir Kaukazo regione.

– Galbūt pradėkime nuo apžvalgos. Ar 2024 m. buvo geri metai „airBaltic“?

– 2024-ieji buvo metai, kai ekonominė aplinka vis dar buvo sudėtinga. Mums pavyko padidinti pajamas, keleivių skaičius, EBITDA (pelną prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą bei amortizaciją – ELTA) ir tai yra svarbu. Bet rezultatas buvo daugiau nei 100 mln. nuostolių ir to priežastis yra tai, ko įprastai nebūna – praėjusiais metais susidūrėme su variklių nusidėvėjimu bei tam tikrais valiutos pokyčiais. Valiutos pokyčių nulemti praradimai siekė 40 mln. eurų. Tuo metu nusidėvėjimas lėmė, kad varikliams išleidome 49 mln. eurų daugiau, nei praeitais biudžetiniais metais. Jei metai baigtųsi šiandien, iš esmės turėtume pelną, o ne nuostolį.

Jei paimsime ir patrauksime šiuos vienkartinius pirkimus, nesusijusius su bendra apyvarta, vaizdas visai kitoks. Kartais ir žiniasklaidai, ir žmonėms būna sunku suprasti. Jie mato nuostolius ir nesupranta, kad verslas ir tokiu atveju gali būti geras, nes tai buhalterinis nuostolis. 

Tačiau buvo ir gerų dalykų: sėkmingai padavėme obligaciją su 380 mln., sudarėme svarbų susitarimą su lėktuvų variklių gamintojais „Pratt & Whitney“. Turime aiškumą dėl išlaikymo išlaidų. Be to, sudarėme sutartį su „Lufthansa“. 

Taigi, įvyko labai svarbių dalykų. Be to, nepaisant išaugusios konkurencijos, sugebėjome padidinti rinkos dalį visose savo bazėse.

Tai apskritai, jei atimtume grynąjį rezultatą, mes džiaugiamės, nes tai buvo dar vieni rekordiniai metai.

Bet 2024 m. pasibaigė prieš 2 mėnesius, o 2025 m. jau matome, kad viskas gerėja. Šiuo metu telkiamės potencialam viešam akcijų siūlymui. 

– Teigiate, kad metai buvo sėkmingi. Kokios to pasekmės klientams?  

– Turime pirmąjį orlaivį, kuris turi „Starlink“. Tai reiškia, kad dalis klientų galės skristi moderniausiu orlaiviu Europoje su greitą ryšį ir dažnius užtikrinančiu „Starlink“. 

Ir, žinoma, kadangi mes augame ir įsigyjame daugiau orlaivių, tai reikš, kad skraidysime daugiau, dažniau, iš visų Baltijos šalių sostinių. Dėl bilietų kainų, manau, esame geroje padėtyje. Taigi, Lietuvai, Estijai ir Latvijai, manau, iš kliento pusės, esame geriausias pasirinkimas. 

Esame aiškus numeris vienas Baltijos šalyse, nes turime aukščiausią Klientų rekomendavimo indeksą iš visų Europos oro linijų bendrovių. Taigi, klientų požiūriu esame oro linijų bendrovių superžvaigždė. 

Jau skelbėme šių metų sausio ir vasario mėnesio eismo duomenis. O ten, kaip ir tikėtasi, matome augančius keleivių skaičius. Taigi, iš keleivių pusės, jei jie perka bilietus, jie ir toliau turėtų būti labai patenkinti. 

– Keleri pastarieji metai „airBaltic“ buvo puikūs – 33 milijonų eurų pelnas 2023 metais. O kaip pats minėjote, 2024 m. galutinis rezultatas neigiamas tik dėl netikėtumų, kitaip irgi būtų išskirtinai geri metai. Tad kokia jūsų įmonės augimo vizija?

– Esame pateikę finansinių skaičių gaires, kiek galėjome atskleisti. 

Keleivių skaičių didinsime 5 procentais. Sėdimų vietų skaičių jau padidinome 3 procentais. Tai reiškia, kad jau dabar skraidome daugiau. Laukia dar daugiau skrydžių. Didiname turimus sėdimos vietos kilometrus. 

O investuotojams svarbu verslo EBITDA, kaip vykdoma orlaivių nuoma. Tad, grįžtant prie skaičių, ACMI nuoma (orlaivių nuoma su įgula, technine priežiūra ir draudimu – ELTA) taip pat auga 20 procentų.

Šiais metais negalime pateikti finansinių gairių, nes ruošiamės akcijų platinimui. Tačiau, iš to, kad norime didinti keleivių, jų vietų skaičių, matosi – pajamos taip pat turėtų augti. 

– Vasaros sezonui „airBaltic“ atšaukė virš 4 tūkst. skrydžių. Ar tai turėtų kelti susirūpinimą?

– Metų pradžioje atšaukėme skrydžius, kurie buvo skirti 2025 m. vasarai. Taip padarėme, nes gavome naują informaciją apie trūkstamus variklius. Bet dabar, kai mes pranešėme apie planuojamus 2025 m. skaičius, į atšauktus skrydžius jau buvo atsižvelgta. 

Atšaukti skrydžiai daugiausia buvo nauji maršrutai, kurių atidarymai vėluos, arba maršrutai, kuriuose buvo užsakytos tik kelios vietos.

Tačiau turėjome taip padaryti, nes prieš Kalėdas gavome informacijos iš „Pratt & Whitney“, kuri gamina variklius, kad vasarą mums trūks daugiau variklių, nei buvo planuota.

Bet, manau, kad tai buvo tik viena savaitė dramos. Su visais nukentėjusiais keleiviais buvo atsiskaityta. 

– Neseniai buvo paskelbta, kad „Lufthansa“ tapo 10 proc. „airBaltic“ akcijų savininke. Ką tai reiškia įmonės ateičiai?

– Jei pažiūrėtume į kraštovaizdį čia, Baltijos šalyse, ir į visas anksčiau egzistavusias oro linijas, tai šiuo metu yra likusi viena – mes. Nėra kitos, bent jau ne reguliarių skrydžių, oro linijų bendrovės. 

Tuo metu pasaulyje yra daugiau nei 750 oro linijų. Galite įsivaizduoti, jei į jus investuoja ketvirta pagal dydį aviakompanija pasaulyje… Manau, kad visiems būtų garbė turėti „Lufthansa“, kaip vieną iš akcininkų. 

Ir, sakyčiau, tai parodo, kas esame, taip pat kokie svarbūs esame ir Baltijos šalims.

Kai sandoris bus baigtas, vadovybėje, stebėtojų taryboje jie turės vieną narį. Taigi, „airBaltic“ iš esmės gali diskutuoti su jų vadovybe apie tai, ką darome. Ir dar svarbiau – „Lufthansa“ sakė, kad tai padarė dėl strateginių priežasčių. Turime sudarę su jais šią trejų metų sutartį už kelis šimtus milijonų eurų. Manau, kad tai labai svarbus žingsnis, kuris šiandien nelabai suprantamas, ypač lokaliai, nes žmonės sutelkia dėmesį į praėjusių metų popierius, apie tai kalba.

Tačiau turime strateginę šios aviakompanijos viziją ir jau 13 metų ją įgyvendiname. 

– Kokia tai būtų vizija? 

– Dabartinė vizija – iki 2030 metų turėti 100 lėktuvų. Jei pažvelgtume į praeitį, nepaisant to, kad turėjome COVID, iš karto po to karą ir nuosmukį pagrindinėse mūsų rinkose, „airBaltic“ vykdė savo augimo strategiją. Kasmet teikiame geresnius EBITDA ir pajamų skaičius.

Taigi, manau, kad tai taip pat yra priežastis, kodėl sulaukėme didelės Europos aviakompanijos dėmesio. Jie pamatė, kad Baltijos šalyse yra kažkas daroma, ir nori būti strategine partnere. Kaip stipriausias Baltijos šalių vežėjas pasinaudosime šiuo pasitikėjimu, kurį įgijome iš naujo akcininko.

Kalbant specifiškai apie Vilniaus oro uostą, čia turėsime aštuonis lėktuvus. Šiandien jų yra trys. Tai reiškia, kad daugiau nei dvigubai padidinsime ryšį tiek iš Vilniaus, tiek iš Talino. Taigi, Baltijos šalims ateis toks augimas, kuris yra reikalingas. 

– Apie būsimą augimą. Ar yra kokia nors grėsmė jūsų augimui dėl geopolitinių pavojų? Nes karas Ukrainoje vis dar kelia nerimą kai kuriam verslui. 

– Kai prasidėjo karas buvo didelis poveikis, nes negalėjome skristi per tam tikras oro erdves ir praradome daug eismo. Tačiau dabartiniuose planuose neįtraukėme jokių galimybių veikti Rytuose.

O kalbant dėl Ukrainos, mūsų komanda buvo Kyjive, diskutavome su vyriausybe ir Boryspilio oro uosto atstovais apie krypties atidarymą.

Būsime pirmoji aviakompanija, skraidanti iš visų trijų Baltijos šalių į Kyjivą. Jau matome tam tikrus ketinimus dėl paliaubų Ukrainoje. Kai tai įvyks, Baltijos šalys įgaus postūmį, nes jos ir nukentėjo dėl šių ryšių netekties. Tikiuosi, kad tai įvyks greitai. Norint atstatyti Ukrainą, reikia taikos. Šiame atstatymo procese esame pasiruošę atlikti savo dalį.

Priminsiu, kad pats paskutinis mūsų skrydis iš Ukrainos buvo Vilnius–Kyjivas. Tą rytą turėjome sustabdyti įlaipinimą, nes kilo karas. Prisimenu lyg tai buvo vakar. Paskutinis skrydis, kurio negalėjome padaryti, turėjome evakuoti keleivius iš Kyjivo.

Labai didžiuosiuosi, kai su keleiviais pakilsime iš Vilniaus į Kyjivą. Ukraina nusipelno susisiekimo su Baltijos šalimis.

Planuojame pasinaudoti Ryga kaip centru. Iš jos skrydžiai bus vykdomi dar plačiau. (...) Pačią pirmą dieną, kai galės vykti skrydžiai, keliautojai iš Baltijos šalių sostinių galės skrisi į Kyjivą ir atgal, o skrendantieji iš Rygos galės vykti ir į Lvovą.

– Vilniaus oro uostas neseniai baigė naują išvykimo terminalą ir jau planuoja naują atvykimo terminalą. Kokia įmonės strategija Lietuvai, ar planuojate plėsti savo paslaugas? 

– Šiandien Rygoje turime daugiau nei 60 procentų eismo, o kitose dviejose Baltijos sostinėse turime tik 15 ir 30 procentų. Taigi, turime daug kur augti Taline ir Vilniuje. 

– Ar baiminamasi, kad augimas Baltijos šalyse gali sustoti dėl mažos rinkos?

– Esame įsikūrę Baltijos šalyse, tačiau jau šiandien, pavyzdžiui, turime lėktuvų, skraidančių iš Gran Kanarijos Ispanijoje į Šiaurės šalis. Nuomos su įgula verslą tikrai vykdome. 

Taigi, sakyčiau, visiškai nebijau, jei planas turėti 100 orlaivių, nepavyktų. Tiesą sakant, „Avia Solution Group“, kuri taip pat yra įsikūrusi Baltijos šalyse, turi daug daugiau lėktuvų nei mes. 

Tikimės didinti pajėgumus ne tik kaip vietinis vežėjas Baltijos šalyse, bet ir reisus iš šių valstybių. Visgi tikimės, kad pajėgumai regione augs tris kartus greičiau nei likusioje Europoje. 

Turime labai aiškų planą Lietuvai, nes esame tik antras paslaugos tiekėjas pagal dydį. Bet Lietuvos oro uostai mums yra labai teigiamas partneris ir čia siekiame, kaip sakiau, turėti bazę su bent 8 lėktuvais, kas būtų labai daug. 

Lietuvos ekonominė padėtis geresnė nei kitų dviejų Baltijos valstybių. Be to, pati šalis yra didesnė. Ir matome, kad „Ryanair“ ir „WizzAir“ dirba labai gerai. Bet mes atliekame kiek kitokią funkciją ir mūsų teikiamos kryptys yra reikalingos. Ir todėl Vilnių matau kaip vieną iš trijų oro uostų, kuriame išaugsime reikšmingai. Čia paminėčiau, kad nesenai paskelbėme apie skrydžių į Amsterdamą dažnėjimą. 

– Tad turite ir plėtros planų konkrečiai Lietuvos oro uostuose?

– Mes norime turėti didelę įtaką Vilniuje. Dėl to dalinai vykdėme plėtrą už Rygos, kaip reisų centro, ribų. 

Paminėsiu, kad Lietuvos aviacijos strategija, kurią man pristatė jūsų susisiekimo ministras, iš tikrųjų labai džiugina, nes norima pagerinti Lietuvos poziciją Tarptautiniame susisiekimo indekse. Mes būsime to dalis, gerinant Lietuvos oro susisiekimą.  

Norime augti ir užtikrinti ryšį, žiūrime kaip jungiant Vilnių su Ryga, galima didinti dažnį. 

Be to, mūsų plėtra skraidins naujus, šiandien neegzistuojančius maršrutus iš Vilniaus. Nes paprastai, kai turime labai gerą maršrutą iš Rygos, tada pridedame šį maršrutą ir iš Vilniaus ir Talino. 

– Ar galėtumėte pasidalinti įžvalgomis apie Baltijos šalių keleivių kelionių įpročius? Kokios kryptys yra populiariausios, kurios populiarėja? Ar yra kažkokių naujų?

– Populiariausias mūsų maršrutai tradiciškai yra Alikantė, Barselona ir Malaga Ispanijoje, taip pat Amsterdamas Nyderlanduose, ​​Londonas Jungtinėje Karalystėje, Viena Austrijoje. Tivatas Juodkalnijoje yra labai įdomus maršrutas. 

Ir čia būtent tokie maršrutai, kuriuos pradėjome iš Rygos, o tada plėtėmės į kitus oro uostus Baltijos valstybėse. Dabar siūlome, iš esmės, iš visų sostinių. 

Bet turime maršrutus, kurie būdingi tik vienai šaliai, pavyzdžiui, skrendame į Turiną Italijoje ir Duseldorfą Vokietijoje iš Vilniaus.

Yra maršrutų, kurie yra specifiniai, turi konkrečias rinkas iš kiekvienos sostinės. Koks yra jų populiarumas, dar gryniname.

– Ar galima tikėtis naujų maršrutų artimiausiu metu? 

– Niekada neskelbiame maršrutų iš anksto. Galiu tik pasikartoti – kai bus saugi oro erdvė, vykdysime maršrutą Vilnius–Kyjivas. Bet šiaip naujų maršrutų neskelbiame, nebent jau galima nusipirkti jų bilietus. 


Šiauliai
Šiaulių rajone automobilis mirtinai sužalojo ant kelio gulėjusį vyrą
Šiaulių rajone ketvirtadienio vakarą žuvo ant kelio gulėjęs vyras – jį sužalojo automobilis.
Gatvė | 2 MIN.
0
Lietuva
Lietuva
Ketvirtadienio rytą, per pačias Kalėdas, Lietuvos muzikos pasaulį pasiekė skaudi žinia – mirė muzikantas, dainininkas ir legendinės grupės „Nerija“ narys Antanas Čapas.
Veidai | 3 MIN.
1
Kokia bus jūsų finansinė padėtis 2026 metų sausio mėnesį: pablogės ar pagerės? Gausite gerą pelną ar teks pataupyti? Sužinokite, kokią finansinę situaciją jums žada žvaigždės.
Horoskopai | 8 MIN.
0
Pasaulis
Šiauliai
Europos Komisija pagrasino atsakomosiomis priemonėmis dėl JAV vyriausybės sprendimo neišduoti vizų buvusiam eurokomisarui Thierry‘iui Bretonui ir dar keturiems europiečiams. Komisija griežtai smerkia šį JAV sprendimą, Briuselyje pareiškė institucija. Ji paprašė JAV tarnybų paaiškinimo. Jei reikės, esą bus reaguojama greitai ir ryžtingai, kad būtų apginta teisė nustatyti savo taisykles.
Pasaulis | 2 MIN.
0
Kūčių dieną, vos pusvalandis po vidurdienio, maždaug penkių minučių skirtumų, Šiauliuose policijos pareigūnams įkliuvo du neblaivūs vairuotojai. Jų girtumas gali užtraukti jiems baudžiamąją atsakomybę, o vienas dar turės nemalonumų dėl galimai suklastoto vairuotojo pažymėjimo.
Gatvė | 2 MIN.
0


Vyriausybė pripažino žemės ir maisto ūkį nacionaliniam saugumui svarbia sritimi. Toks sektoriaus pripažinimas leis kurti ir palaikyti atsparią bei savarankišką šalies apsirūpinimo maistu sistemą.
Žemės ūkio ministerijos naujienos | 3 MIN.
1
Europos Komisijos (EK) pristatytas pasiūlymas dėl ilgalaikio Europos Sąjungos (ES) biudžeto 2028–2034 metams kelia daug rimtų klausimų. Ypač dėl to, kad žemės ūkio, kaimo plėtros ir žuvininkystės finansavimas mažėtų apie 20 proc. (palyginti su 2021-2027 metų laikotarpiu) ir dėl numatomo steigti naujo fondo.
Žemės ūkio ministerijos naujienos | 6 MIN.
1

Lietuva
Lietuva
Kiekviena šalis turi savo Kalėdų tradicijas ir šventimo ypatybes, kurios mums gali pasirodyti gana keistos arba mielos ir ypatingos. Lietuvoje Kalėdos tai metas, kai norime dalintis džiaugsmu ir šiluma su artimaisiais. O kokią reikšmę Kalėdos turi kitose pasaulio šalyse?
Lietuva | 4 MIN.
0
Itin darbštūs ir darboholikai arba tingūs ir darbus vis atidėliojantys – tokių kolegų turime visi. Kartais, kai kolega vėluoja atlikti jam pavestą užduotį vertėtų ne pykti, o pasidomėti, kurio Zodiako ženklo atstovas jis yra. Iš ko tikėtis, kad užduotis nebus atlikta laiku?
Lietuva | 4 MIN.
0

Pakruojis
Pakruojis
Pakruojyje susitiko Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius, Latvijos sumanaus administravimo ir regioninės plėtros ministras Raimonds Čudars bei Estijos regioninės plėtros ir žemės ūkio ministras Hendrikas Johannesas Terrasas.
Politika | 3 MIN.
0
Gruodžio 18 dieną įvyko Pakruojo rajono savivaldybės tarybos posėdis. Jame dalyvavo 20 tarybos narių. Posėdžio darbotvarkėje suplanuoti 35 klausimai. Prieš prasidedant klausimų svarstymui pasveikinti gruodžio mėnesį gimtadienius šventę Pakruojo rajono savivaldybės tarybos nariai Vida Remeikienė, Robertas Ašmanavičius ir Audrius Kazlauskas.
Politika | 5 MIN.
0

Kelių eismo taisyklės (KET) sukurtos ne tik eismui reguliuoti, bet ir saugumui užtikrinti. Kai kuriems eismo dalyviams atrodo, kad laikytis visų taisyklių nėra būtina, tačiau toks požiūris yra klaidingas ir pavojingas. Net menkiausias taisyklių nepaisymas gali turėti skaudžių, o kartais ir tragiškų pasekmių.
Saugi kelionė – bendras tikslas | 5 MIN.
0
Kelionė automobiliu – tai ne tik transporto priemonės vairavimas, bet ir emocinis iššūkis vairuotojui. Daugeliui kelią apkartina stresas, kuris iš dalies kyla ne dėl išorinių veiksnių, o dėl prasto pasiruošimo kelionei. Kruopštus kelionės planavimas leidžia sumažinti įtampą ir išvengti rizikos kelyje.
Saugi kelionė – bendras tikslas | 5 MIN.
0

Pasaulis
Lietuva
Europos Komisija pagrasino atsakomosiomis priemonėmis dėl JAV vyriausybės sprendimo neišduoti vizų buvusiam eurokomisarui Thierry‘iui Bretonui ir dar keturiems europiečiams. Komisija griežtai smerkia šį JAV sprendimą, Briuselyje pareiškė institucija. Ji paprašė JAV tarnybų paaiškinimo. Jei reikės, esą bus reaguojama greitai ir ryžtingai, kad būtų apginta teisė nustatyti savo taisykles.
Pasaulis | 2 MIN.
0
NATO generalinis sekretorius Markas Rutte prieš Kalėdas ragina toliau remti Ukrainą – ir kartu įspėja dėl saugumo rizikos Europos šalims.
Pasaulis | 3 MIN.
0


Šiauliai
Šiauliai
Šiaulių techninės kūrybos centro erdvės vienai nakčiai virto tikra kūrybine laboratorija ir improvizuota filmavimo aikštele. Būtent tokioje dinamiškoje aplinkoje Šiauliuose įvyko pirmosios naktinės kūrybinės dirbtuvės „Kai kalba vanduo“, skirtos vyresnių klasių moksleiviams. Iki pat ankstyvo ryto trukęs renginys tapo erdve, kurioje jaunimas galėjo laisvai kurti, diskutuoti, tyrinėti ir praktiškai pristatyti savo idėjas, ieškodami sprendimų aktualiai šiandienos problemai – gėlo vandens trūkumui ir taršai.
Verslas | 6 MIN.
0
Pastebėję, jog Šiaulių miesto įmonėms trūksta aiškumo apie jų vaidmenį galimų ekstremaliųjų situacijų metu, Šiaulių prekybos, pramonės ir amatų rūmai, Pramonės komiteto iniciatyva (pirmininkas Rolandas Gabrielaitis, UAB „Bodesa“ prezidentas), gruodžio 5 dieną pakvietė verslo atstovus į informacinį susitikimą su Šiaulių miesto savivaldybės Civilinės saugos ir mobilizacijos specialistais tema „Pasiruošimas ekstremaliosioms situacijoms: ką privalo žinoti įmonės“.
Verslas | 4 MIN.
0

Šiauliai
Radviliškis
Per pastarąją parą Šiaulių apskrityje rasti du vyrų lavonai be išorinių kūno sužalojimų, praneša policija.
Kriminalai | 2 MIN.
0
Ne visiems šiemet pavyko sėkmingai sulaukti Kalėdų. Policija praneša, kad Radviliškyje vyrą mirtis pasiglemžė prieš pat šventes, o pačių miestiečių laukė šokiruojantis radinys.
Kriminalai | 2 MIN.
1


Šiauliai
Šiauliai
Šiaulių rajone ketvirtadienio vakarą žuvo ant kelio gulėjęs vyras – jį sužalojo automobilis.
Gatvė | 2 MIN.
0
Šiltas lapkritis, gruodis, panašu, kol kas tausoja kelininkus ir kol kas jų darbo poreikis gana mažas. Už lango gruodžio pirmas tris savaites dienomis vyravo teigiama temperatūra, gana dažnas svečias buvo ne sniegas, o lietus. Taigi, galima juokauti, kad įsivyravę orai bent jau pirmąjį žiemos sezono mėnesį pataupė mūsų pinigus iš biudžeto, skirtus gatvių ir šaligatvių priežiūrai. Vis tik, kiek jų numatyta ir kaip gatvės ir šaligatviai šią žiemą bus prižiūrimi, teiravomės Šiaulių miesto savivaldybės administracijos.
Gatvė | 4 MIN.
0
Lietuva
Lietuva
Pasiruošimo didžiosioms metų šventėms laikotarpiu automobilių spūstys šalies didmiesčiuose tampa neatsiejama kasdienybės dalimi – ir kartu papildomu streso šaltiniu. Naujas gyventojų tyrimas atskleidė realybę: beveik pusė vairuotojų prie vairo patiria didelę įtampą, ir transporto spūstys jiems tampa rimtu kantrybės išbandymu. Visgi psichologai ragina į šią situaciją pažvelgti kitaip ir spūstyse sugaištas valandas paversti sau prasmingu laiku.
Gatvė | 5 MIN.
0
Artėjant Kalėdoms Lietuvos gyventojai nesvajoja nei apie egzotines salas, nei apie snieguotas Šveicarijos slidinėjimo trasas – dažnas ruošiasi Kalėdas sutikti namuose ar lankant artimuosius. Atlikta apklausa Baltijos šalyse atskleidė, kad namuose per šventes planuoja likti 71 proc. apklaustų lietuvių, 76 proc. latvių ir net 81 proc. estų.
Gatvė | 3 MIN.
0

Šiauliai
Radviliškis
2025 metų Šiaulių rajono sporto apdovanojimų šventė sukvietė rajoną garsinusius sportininkus, trenerius, sportą mylinčius kuršėniškius ir miesto svečius. Šie apdovanojimai vyksta jau dešimtą kartą. Geriausius sportininkus, trenerius, komandas ir nominacijų nugalėtojus pagal pateiktas paraiškas renka Šiaulių rajono savivaldybės Sporto taryba.
Sportas | 3 MIN.
0
Gruodžio 16 d. laisvasis mokytojas Valerijus Belovas organizavo plaukimo varžybas mokiniams, kurie lanko trenerio neformaliojo vaikų švietimo programą „Mokymas plaukti“. Varžybose mokiniai buvo suskirstyti į penkias amžiaus grupes ir rungtyniavo 25 m bei 50 m nugara rungtyse. Mokiniai pasiekę geriausius rezultatus buvo apdovanoti medaliais ir taurėmis, o visi dalyviai saldžiomis dovanėlėmis. Mažiausiems plaukikams apdovanojimus įteikė kandidatė į plaukimo meistrus Ugnė Takuševičiūtė.
Sportas | 2 MIN.
0


Šiauliai
Šiauliai
Sovietinio gyvenimo realybė, kai prie parduotuvių rikiuodavosi žmonės, vis dar atgyja ir mūsų kasdienybėje. Vaistinėse, tarsi žuvelės per maža me akvariume, laukia pirkėjai. Daugelis jų išeina tuštesnėmis kišenėmis ir nešini maisto papildų pakuotėmis.
Sveikata | 4 MIN.
0
Šv. Kalėdų laukiame visi, o belaukdami puošiame eglutes – kas prieš mėnesį, kas tradiciškai Kūčių dieną. Besiruošdami šventėms, retas susimąstome, kaip atsirado papuoštos kalėdinės eglutės tradicija, iš kur ji atėjo pas mus, į Lietuvą. Roko grupė „Kardiofonas“, iš Antano A. Jonyno pasiskolinę tekstą, siūlė ant eglutės pakabinti baltą nosinaitę, tačiau mes visgi ir anksčiau, ir dabar žaliaskares puošiame kitaip.
Kultūra | 8 MIN.
0
Radviliškis
Šiauliai
Daugyvenės kultūros istorijos muziejaus-draustinio Burbiškio dvaro istorijos muziejuje (Radviliškio r.) tvyro žaisminga nuotaika – dvaro erdvėse eksponuojama paroda „Senoviniai Kalėdų eglutės žaisliukai“. Į šventinę parodą iš privačių kolekcijų atkeliavo net 1 254 eglutės žaisliukai, pagaminti įvairiose šalyse – Vokietijoje, Austrijoje, Latvijoje, Lietuvoje, Ukrainoje, tuometinėje Čekoslovakijoje ir kitur. Žaisliukų amžius siekia XX a. pradžią – 9 dešimtmetį, tad parodoje galima pasigrožėti kalėdinėmis puošmenomis, džiuginusiomis net prieš šimtą metų.
Kultūra | 4 MIN.
0
Kūčios – viena paslaptingiausių metų naktų. Nuo seno tikėta, kad ši naktis turi ypatingą reikšmę: pranašauja ateitį, leidžia pažvelgti į artėjančius metus ir netgi atskleidžia likimą. Nors šiandien daug kas burtus vertina kaip žaismingą tradiciją, daugybė Kūčių papročių iki šiol gyvi ir mėgstami.
Kultūra | 3 MIN.
0


Lietuva
Lietuva
Šiemet šventinis laikotarpis dovanoja ilgiau trunkantį laisvadienių laikotarpį, todėl natūralu, kad daug gyventojų savo namus paliks ilgesniam laikui – išvyks pas artimuosius, keliaus arba tiesiog praleis daugiau laiko ne namuose. Apsaugos ekspertai ir policija įspėja: būtent tokios dienos tampa aktyviu sezonu vagims, kurie pastaruoju metu elgiasi įžūliau ir veikia žaibiškai. Prie dažnesnių incidentų prisideda ir gyventojų šventinė skuba bei išsiblaškymas.
Namai | 5 MIN.
0
Lietuvoje savarankiškai dirbančių asmenų skaičiui viršijus 300 tūkst., vis daugiau kalbama ir apie jų poreikį įsigyti nekilnojamojo turto. Kelias iki nuosavo būsto savarankiškai dirbantiesiems gali būti sudėtingesnis. Finansų įstaigos, vertindamos laisvai samdomų specialistų ar smulkiųjų verslininkų paraiškas, taiko griežtesnius kriterijus, todėl norint gauti paskolą būtina kruopščiai pasiruošti, rašoma banko „Bigbank“ pranešime žiniasklaidai.
Namai | 5 MIN.
0

Lietuva
Šiauliai
Ketvirtadienio rytą, per pačias Kalėdas, Lietuvos muzikos pasaulį pasiekė skaudi žinia – mirė muzikantas, dainininkas ir legendinės grupės „Nerija“ narys Antanas Čapas.
Veidai | 3 MIN.
1
Šakynos bendruomenėje gyvenimas verda. Tai paliudija ir Gabrielė Kreimerytė – tikra Šakynos bendruomenės siela. Mergina čia gimė, užaugo, o baigusi studijas nusprendė grįžti ir įsikurti savo gimtojoje vietoje. Gabrielė sako dažnai išgirstanti klausimą “Kodėl taip myli Šakyną?“. Atsakymas labai paprastas – vertybes formuoja šeima, o visa Gabrielės šeima širdį atiduoda Šakynai.
Veidai | 4 MIN.
0


Lietuva
Lietuva
Per šventes Zodiako ženklai atsiskleidžia visu gražumu, o kartais net per daug. Vieni šventę pradeda dar prieš Kūčias, kiti po vakarienės iškart ieško lovos. O kai visi susėda prie vieno stalo, astrologija tampa akivaizdi net netikintiems. Pažiūrėkime, kaip elgiasi kiekvienas Zodiako ženklas.
Horoskopai | 3 MIN.
0
Kokia bus jūsų finansinė padėtis 2026 metų sausio mėnesį: pablogės ar pagerės? Gausite gerą pelną ar teks pataupyti? Sužinokite, kokią finansinę situaciją jums žada žvaigždės.
Horoskopai | 8 MIN.
0


Lietuva
Lietuva
Per šventes Zodiako ženklai atsiskleidžia visu gražumu, o kartais net per daug. Vieni šventę pradeda dar prieš Kūčias, kiti po vakarienės iškart ieško lovos. O kai visi susėda prie vieno stalo, astrologija tampa akivaizdi net netikintiems. Pažiūrėkime, kaip elgiasi kiekvienas Zodiako ženklas.
Horoskopai | 3 MIN.
0
Kokia bus jūsų finansinė padėtis 2026 metų sausio mėnesį: pablogės ar pagerės? Gausite gerą pelną ar teks pataupyti? Sužinokite, kokią finansinę situaciją jums žada žvaigždės.
Horoskopai | 8 MIN.
0

Lietuva
Lietuva
Be silkės patiekalų neįsivaizduojamas joks šventinis stalas. Gydytoja dietologė dr. Edita Gavelienė sako, jog silkė – riebi, tačiau sveikatai palanki žuvis, tad ją vertėtų skanauti ne tik per šventes.
Virtuvė | 4 MIN.
0
Ar žinojote, kad Pekino antis yra ir paukščio rūšis, ir patiekalas? Pastarasis yra specialus iš Kinijos kilęs anties paruošimo būdas, vertinamas dėl ryškaus kontrasto tarp traškios odelės ir itin sultingos mėsos. O pirmąją – šviežią Pekino antį – šią savaitę kaip tik galima įsigyti už mažesnę kainą. „Maximos“ kulinarinių idėjų partnerė Brigita Uyar pataria, kaip ją paruošti ir dalijasi ypatingu šventiniu receptu.
Virtuvė | 5 MIN.
0