PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Gatvė2024 m. Liepos 30 d. 18:45

Aido ir Gardino gatvių sankryžoje prasidėjo šviesoforo įrengimo darbai

Šiauliai

Rekonstruojama Aido ir Gardino gatvių sankryža. Etaplius.lt nuotr.

Lina GalkuvienėŠaltinis: Etaplius.LT


312035

Vienoje avaringiausių Aido ir Gardino gatvių sankryžoje jau kurį laiką vykdomi rekonstrukcijos darbai. Čia dar rudenį turėtų atsirasti šviesoforas, kuris turėtų užtikrinti didesnį eismo saugumą.

Žiedinės sankryžos variantas – negalimas

Pagal Šiaulių miesto gatvių juodųjų dėmių tyrimo ataskaitą, kurią 2022 m. atliko VšĮ „Transporto kompetencijų agentūra“, viena iš juodųjų dėmių buvo nustatyta Gardino g. ir Aido g. sankryžoje. Per kelerius metus šioje sankryžoje yra įvykusios 6 avarijos, kurių metu 1 žmogus žuvo, dar 5 buvo sužaloti. Anot Šiaulių miesto savivaldybės administracijos, šviesoforo įrengimas buvo pasirinktas, nes šioje sankryžoje įvykusiose avarijose daugiausia nukentėjo pėstieji ir dviratininkai.

Nurodoma, kad gyventojų pageidaujama žiedinė sankryža negalėtų visiškai išspręsti pėsčiųjų ir dviratininkų saugumo problemų. Taip pat jos įrengimui yra nepakankamai dideli gatvių sklypų numatyti plotai.

Savivaldybės administracija informuoja, kad Gardino ir Aido gatvių sankryžos pagrindinis rangovas yra UAB „Šiaulių gatvių apšvietimas“, subrangos – UAB „Šiaulių plentas“. Rangos sutartis pasirašyta 2024-06-04, darbus planuojama atlikti per 5 mėnesius. Rangos darbų sąmatinė vertė – 47 6715,80 eurų. Projektas finansuojamas iš ES lėšų.

Vyksta Aido ir Gardino gatvių sankryžos rekonstrukcija. Etaplius.lt nuotr.

Šviesoforas veiks trimis fazėmis

Anot pagrindinio rangovo – bendrovės „Šiaulių gatvių apšvietimas“ – projektuotojas numatė šioje sankryžoje eismo reguliavimą trimis fazėmis.

Pirmosios fazės metu vairuotojai galės saugiai važiuoti tiesiai bei pasukti į Aido gatvę atvažiuojant nuo Tilžės gatvės. Tai leis išvengti pakartotinių techninių eismo įvykių.

Antrosios fazės metu bus saugiai galima važiuoti tiesiai ir kairę link prekybos centro nuo Lyros gatvės pusės.

„Trečiosios fazės metu bus galima saugiau pasukti į kairę iš Aido gatvės, praleidus pėsčiuosius, kai judės eismas iš Gardino gatvės“, – rašoma bendrovės komentare redakcijai.

Sankryžoje bus ir kitų naujovių

Sankryžoje taip bus numatyta atskira perėja dviratininkams, per kurią, sulaukus žalio šviesoforo signalo, nereikės persivarinėti dviračio nuo jo nulipus.

Sankryža bus sujungta su silpnaregiams pritaikytais jau esamais takais, bus įrengtos priemonės apsaugančios visus eismo dalyvius.

Siekiant sklandaus eismo Gardino gatvėje, bus diegiama koordinacinė sistema su šalia esančia Tilžės – Gardino – Statybininkų gatvių sankryža, kad automobilių vairuotojams prie raudono signalo laukti reikėtų kuo mažiau. Tam tikslui pasiekti, kaip ir kitose naujai įrengiamose ir rekonstruojamose sankryžose, bus įrengti eismo detektavimo davikliai, kurie seks eismo srautų pasikeitimus ir gebės atlikti fazių laikų korekcijas.

Anot bendrovės „Šiaulių gatvių apšvietimas, įvertinus visas saugumo priemones, kurios bus įdiegtos, reikia suprasti, kad laukimas prie šios sankryžos gali prailgėti. Vis dėlto, svarbiausia nepamiršti, kad rekonstrukcijos pagrindinis tikslas – sumažinti eismo įvykių skaičių. Žadama, kad pro sankryžą bus galima judėti ir saugiai, ir sklandžiai.