PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Kultūra2020 m. Balandžio 20 d. 13:47

„Agila“ pristato pirmąjį kultūros ir turizmo informacijos centro metraštį

Klaipėda

Reporteris IngaŠaltinis: Etaplius.lt


126636

Praėję metai Nidos kultūros ir turizmo informacijos centrui „Agila“ buvo ypatingi: nors centras laikinai liko be „namų“, kai 2019 m. vasarį prasidėjus pastato rekonstrukcijos darbams teko išsikelti į kitas patalpas, „Agilos“ istorija išvengė dramatiškų posūkių, nenutrūko ir vystėsi toliau. 2019 m. įvykių gausa ir svarba paskatino Pasaulinės kultūros dienos išvakarėse parengti ir pristatyti 2019 m. Nidos kultūros ir turizmo informacijos centro „Agila“ metraštį (žr. apačioje).

„Manau, jog įvykę pokyčiai išprovokavo teigiamus rezultatus: prasiplėtė centro partnerių ir draugų ratas, užgimė naujos kūrybinės iniciatyvos, mobilizavosi žmogiškieji resursai, įvertinome iš naujo savo ir Neringos, Kuršių nerijos aplinkos galimybes“, – sako centro direktorė Edita Lubickaitė.

Turizmo informacijos centras laikinai įsikūrė Nidos autobusų stotyje. Ir nors erdvė ankštoka, bet vieta patogi turistams, tad statistiniai lankytojų duomenys, lyginant su praėjusiais metais, išaugo.

Kuršių nerijos aplinka bei partnerių, kitų Neringos savivaldybės įstaigų pagalba padėjo sėkmingai realizuoti tęstinius ir naujus kultūros projektus.

Anot E. Lubickaitės, pasikeitusi situacija dėl patalpų paskatino naujas kūrybines iniciatyvas, tokias kaip Kuršių marių pakrantėje vykusi „Vasara Bardų skvere“ ar kūrybinės stovyklos vaikams Preiloje.

Drauge su Neringos savivaldybe ir Prancūzų kultūros institutu pirmąkart surengtos „Prancūzų kultūros dienos“, apjungusios prancūzų virtuvę, kiną, literatūrą ir muziką. Didžiulio lankytojų susidomėjimo sulaukė naujojo cirko trupės „Le Cirque Plein d’Air“ iš Prancūzijos spektaklis „Baltringue“. Pasak Nidos kultūros ir turizmo informacijos centro direktorės, „Prancūzų kultūros dienos“ greičiausiai įsilies į Neringos tradicinių kultūros, meno įvykių kalendorių ir ateityje.

Kalėdiniu laikotarpiu kartu su Palangos bei Birštono kultūros centrais surengtas italų muzikos atlikėjų turas Lietuvos kurortuose „At times it is“.

Plėtodama profesionalaus meno raiškos formas Neringoje, „Agila“ vystė glaudžias partnerystes tiek su nacionalinėmis, regiono kultūros ir meno įstaigomis, organizacijomis, tiek su pavieniais kūrėjais. Naujos tarptautinio bendradarbiavimo perspektyvos atsivėrė prisijungus prie Europos kultūros sostinės miestų kandidatų tinklo „Culture Next“, - partnerysčių svarbą akcentuoja E. Lubickaitė.

Praėjusiais metais „Culture Next“ tinklo narių susitikimas buvo suorganizuotas ir Neringoje, vyko mieste veikiančių kultūros operatorių prisistatymai, diskusijos, susijusios su kultūros strategijų įgyvendinimu.

2019 m. pabaigoje surengtas pirmasis paruošiamasis projekto „Neringa – Lietuvos kultūros sostinė 2021“ renginys – forumas „Kūrybinių rezidencijų plėtra“, aktualizavęs vieną iš pagrindinių Kultūros sostinės paraiškos programų.

Praėję metai buvo gausūs tarptautinių, regioninių, nacionalinių turizmo renginių, kuriuose „Agila“ pristatė Neringos turizmo išteklius. Turizmo informacijos specialistai vyko į turizmo parodas ir verslo misijas Vokietijoje, Latvijoje, Jungtinėje Karalystėje, Rusijoje. Bendradarbiaujant su VšĮ „Keliauk Lietuvoje“, VšĮ „Klaipėda ID“, VšĮ „Investuok Lietuvoje“, oro linijų bendrove „AirBaltic“ bei Klaipėdos regiono turizmo informacijos centrais suorganizuota 15 žurnalistų ir atstovų tikslinėse rinkose priėmimų Neringoje. Centro iniciatyva taip pat surengti informaciniai turai po Neringą ir visą Klaipėdos regioną Nacionalinės turizmo verslo asociacijos nariams, Latvijos kelionių ir turų organizatoriams, „British Guild of Travel Writers“ kelionių žurnalistams.

Neatsiejamai nuo centro veiklos „Agila“ rengė ir platino publikacijas apie turistiniu požiūriu įdomius regiono objektus, įgyvendino mokymus Neringos turizmo verslo atstovams.

Nauja ir sėkminga iniciatyva, įgyvendinta drauge su Neringos savivaldybės administracijos Verslo ir strateginės plėtros skyriumi bei Neringos turizmo verslu – foto konkursas „Neringos įkvėpti“.

Rudens sezono metu įgyvendinta e-rinkodaros kampanija „Time Travel Neringa“ padėjo pasiekti daugiau nei 120 tūkst. socialinių tinklų vartotojų bei daugiau nei 460 tūkst. kitų internetinių portalų lankytojų.

Išsamiau su Nidos kultūros ir turizmo informacijos centro „Agila“ metraščiu lietuvių ir anglų kalbomis galite susipažinti čia:

Agilos metrastis 2019.pdf