Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt
Vilniaus apygardos administracinis teismas nutraukė administracinę bylą pagal buvusio Lietuvos kariuomenės Karinių oro pajėgų vado pulkininko Audronio Navicko skundą Krašto apsaugos ministerijai kaip nepriskirtiną administracinių bylų kompetencijai.
A. Navickas kreipėsi į Vilniaus apygardos administracinį teismą, prašydamas panaikinti laikinai einančio krašto apsaugos ministro pareigas Juozo Oleko 2016 m. lapkričio 22 dienos įsakymą dėl jo nušalinimo nuo pareigų tarnybinio tyrimo laikotarpiu, grąžinti jį į Lietuvos kariuomenės Karinių oro pajėgų vado pareigas, priteisti nesumokėtą vidutinį tarnybos dienos atlyginimą už kiekvieną priverstinio nebuvimo tarnyboje dieną nuo nušalinimo nuo pareigų dienos iki teismo sprendimo įsiteisėjimo dienos.
Teismo posėdyje pareiškėjas atsisakė skundo reikalavimų priteisti nesumokėtą vidutinį tarnybos dienos atlyginimą, maitinimosi išlaidų kompensaciją už kiekvieną priverstinio nebuvimo tarnyboje dieną nuo nušalinimo nuo pareigų dienos iki teismo sprendimo įsiteisėjimo dienos, nes krašto apsaugos ministro 2017 m. vasario 10 dienos sprendimu jis buvo grąžintas į Lietuvos kariuomenės Karinių oro pajėgų vado pareigas ir jam sumokėtas atlyginimas bei delspinigiai.
Vilniaus apygardos administracinis teismas, išnagrinėjęs šią administracinę bylą, nusprendė ją nutraukti, išnykus ginčo objektui.
Kaip rašoma teismo nutartyje, krašto apsaugos ministro įsakymas nušalinti A. Navicką nuo pareigų nesukelia jam teisinių padarinių, todėl ginčas dėl šio įsakymo panaikinimo nepriskirtinas administracinių teismų kompetencijai. Teismas pažymi, kad objektyviai nebėra galimybės įpareigoti Krašto apsaugos ministeriją grąžinti pareiškėją į pareigas, nes tai jau yra padaryta 2017 m. vasario 10 d. sprendimu. Todėl ginčijamas įsakymas neteko teisinės galios ir nėra pagrindo antrą kartą įpareigoti atsakovę atlikti tuos pačius veiksmus. Nors pareiškėjas teigia, kad jis į pareigas grąžintas tik formaliai, šį argumentą teismas atmetė kaip nepagrįstą, nes šioje byloje teismas nenagrinėjo krašto apsaugos ministro sprendimo, kuriuo pareiškėjas grąžintas į pareigas, pagrįstumo ar teisėtumo.
Teismas konstatuoja, kad pareiškėjas nenurodė objektyviai pagrįstų argumentų, kodėl ginčijamas įsakymas jam, net ir grąžintam į eitas pareigas, vis dar sukelia teisines pasekmes. Nors A. Navickas teigia, kad panaikinus ginčijamą įsakymą būtų paneigta visuomenėje susidariusi nuomonė dėl jo galimai neteisėtų veiksmų, teismas akcentuoja, kad reputacijos pažeidimo ar dėl to kilusios neturtinės žalos klausimas nėra šios bylos nagrinėjimo dalykas.
Nutartis per septynias kalendorines dienas nuo nutarties nuorašo įteikimo dienos atskiruoju skundu gali būti skundžiama Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui, paduodant atskirąjį skundą per Vilniaus apygardos administracinį teismą.