PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2019 m. Lapkričio 23 d. 21:00

Absurdas Kuršėnuose: geriau daryti du kartus nei vieną?

Vilnius

Pastangos. Šiaulių r. politikai kreipėsi į Kelių direkciją, prašydami atsakymo – ar iš tiesų perėjoje, jau nusinešusioje dvi gyvybes, padaryta viskas, kas galima? (Šiaulių r. savivaldybės nuotr.)

Jurgita KastėnėŠaltinis: Etaplius.lt


107863

Kuršėniškiai laukė ir sulaukė: Ventos ir Sodo g. sankryžoje esančioje „mirties“ perėjoje Lietuvos automobilių kelių direkcija pagaliau įrengė greičio palaikymo kalnelius. Vis tik jų efektyvumas kelia klausimų ir miesto gyventojams, ir politikams.

Per kalnelius – 60 km/val. greičiu

„Aš nesuprantu, kas čia per kalniukai. Ratas vos užkimba – tiek ir naudos“, – stebisi vienas Kuršėnų gyventojas. Kitas, kasdien pravažiuojantis perėją, sako, kad toje vietoje reikėjo ne kalnelių, „pro kuriuos gali ramiausiai pralėkti 60 km/val. greičiu“, o šviesoforo. Dar viena miestelėnė klausia: kodėl kalniukai tokie neišvaizdūs? „Negi nebuvo galima jų padažyti balta ar geltona spalva, kad atkreiptų vairuotojų dėmesį?“ – pečiais gūžčioja ji.

Naujai įrengti kalneliai nesužavėjo ir Šiaulių r. valdžios. Politikai kreipėsi į Kelių direkciją, prašydami atsakymo – ar iš tiesų perėjoje, jau nusinešusioje dvi gyvybes, padaryta viskas, kas galima?

Turėjo, bet negalėjo

Gavus atsakymą, paaiškėja, kad šie kalneliai – tik laikina eismo saugos priemonė. „Tvarkant pėsčiųjų perėją pagal parengtą projektą, kalneliai bus demontuoti“, – teigia Transporto infrastruktūros statybos ir priežiūros departamento direktorius Remigijus Lipkevičius.

Jo pasirašytame rašte aiškinama, kad „visos pėsčiųjų perėjos tvarkomos pagal Kelių direkcijos direktoriaus patvirtintą prioritetinę rekonstruotinų bei naikintinų pėsčiųjų perėjų eilę visame valstybinės reikšmės kelių tinkle. Nustatyta, kad visame valstybinės reikšmės kelių tinkle yra 1 721 pėsčiųjų perėja, kurią reikia atnaujinti ar panaikinti“. Ventos ir Sodo g.
sankryžoje esanti perėja yra 398 vietoje. Direkcija pažymi, tai – prioritetinė vieta, sankryžą numatyta tvarkyti pirmuoju etapu.

Bet kuo toliau į mišką, tuo daugiau medžių: pirmojo etapo darbai, o kartu ir „mirties“ perėjos tvarkymas, turėjo vykti 2018–2019 m. „Tačiau dėl ne kartą skelbtų ir neįvykusių viešųjų pirkimų nepavyko planuotu laiku I etapo pėsčiųjų perėjų sutvarkyti, todėl minėtieji kalneliai ir buvo įrengti“, – rašoma dokumente.

Priminsime, kad Ventos ir Sodo g. sankryžoje esančioje perėjoje per nepilnus metus įvyko trys skaudžios eismo nelaimės: du žmonės žuvo, vienas sužalotas.