Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Juliaus Kalinsko (ELTA) nuotr.
Žygimantas ŠilobritasŠaltinis: ELTA
„Šiandieną mes taip pat ne kartą girdėjome, kad darbuotojai yra pasiruošę rinkti parašus, kad būtų atstatydintas direktorius. Ir čia ne vien iš profesinės sąjungos, jau ir tarp nepriklausančių darbuotojų keliama ši idėja. Tai parodo, koks yra pasitikėjimas yra įmonės vadovu“, – Eltai teigė A. Markevičius.
VVT profesinės sąjungos vadovas taip pat neigė D. Aleknavičiaus pasakytą teiginį, kad prasidėjus VVT darbuotojų streikui, profesinė sąjunga nesilaikė įsipareigojimo dėl minimalių paslaugų užtikrinimo. Anot A. Markevičiaus, streikuojančiųjų vairuotojų skaičiai negalėjo pasiekti tokio lygio, kad į gatves išvažiuotų mažiau, nei žadėtų 50 proc. viešojo transporto priemonių.
„Viešuose penktadienio pasisakymuose mes aiškiai matėme ir girdėjome, kaip tiek pati bendrovė, tiek Vilniaus miesto savivaldybė pasakė, kad nevažiuos 25 proc. vairuojančių. Šiuo metu streikuojančių yra tik 35 proc., jeigu remiamės šia, bendrovės suteikta informacija. Profesinė sąjunga tą ir darė. Tad skaitėme, kad tų resursų įmonei pakanka užtikrinti minimalias paslaugas“, – Tvirtino A. Markevičius.
Jis paminėjo, kad prieš streiko pradžią buvo kreiptasi į VVT vadovybę norint užtikrinti, jog streiko metu vairuotojų būtų pakankamai, bet atsakymų iš vadovybės sulaukta nebuvo.
„Mes netgi kreipėmės vakar į darbuotojus, kad užtikrinti, kad jų tikrai būtų. Bet bendrovė iš tų darbuotojų, kurie buvo pasiruošę dirbti jeigu atsirastų trūkumas, skyrė maršrutus tik vienam. Ir man pačiam dėl to skambino darbuotojai ir buvo iškeltas klausimas, kodėl su jais niekas nesusisiekė“, – pasakojo jis.
A.Markevičius taip pat paneigė D. Aleknavičiaus teiginį, jog VVT profsąjunga reikalauja „įgauti veto teisę“. Anot profsąjungos vadovo, nors iš jų pusės siekiama užtikrinti geriausias darbo sąlygas vairuotojams, profsąjunga niekada nereikalavo visiškos kontrolės reformų atžvilgiu.
„Jų reformos nesiskaito su žmonių teisėmis ir pažeidžia įstatymus. Tokių reformų klausimu profesinė sąjunga visada bus prieš. Mes visada buvome ir būsime prieš tai, kad būtų leidžiama pažeisti darbuotojų teises, kad būtų bloginamos darbuotojų socialinės garantijos ir kad būtų nesiskaitoma su jų interesais. Ir mes už tai, kad būtų kokybiškos darbo vietos. Ir darbuotojams naudingos reformos būtų įgyvendinamos, o ne vien tik pažadai“, – tvirtino A. Markevičius.
„Yra darbuotojų įstatymuose numatytos teisės, kurias mes norėjome įtraukti į kolektyvinę sutartį. Tai mano manymu nėra joks reikalavimas turėti veto teisę jų vykdomiems pokyčiams“, – pridėjo jis.
ELTA primena, kad pirmadienį prasidėjo neterminuotas „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) darbuotojų streikas. Skaičiuojama, kad streike planuoja dalyvauti 35 proc. VVT vairuotojų.
VVT tuo tarpu pirmadienį ryte pranešė, kad šiuo metu streikuojančių darbuotojų sąraše – 489 darbuotojai.
VVT atstovai pažymi, kad troleibusų išvyko daugiau, nei buvo planuota, ir sostinės gyventojus ramina, kad susisiekimas jais yra geresnis. Labiausiai paveiktos kelionės autobusų maršrutais.
Pagal teismo nutartį VVT ir profesinės sąjungos atstovai, atsakingi už streiko organizavimą, turi užtikrinti ne mažiau kaip 50 proc. minimalių paslaugų teikimą miestiečiams. Kilus grėsmei dėl šios nutarties neįvykdymo, profesinė sąjunga įsipareigojo bendrovei nedelsdama reaguoti į susidariusią situaciją ir garantuoti reikiamą skaičių darbuotojų, kad būtų susisiekimas mieste keleiviams būtų užtikrintas. Šiandien VVT aptarnaujamuose maršrutuose autobusų reisų sumažinta perpus.
Streikas turėjo vykti spalio mėnesį, bet buvo atidėtas, nes buvo pasiektas susitarimas nuo lapkričio vidurio VVT darbuotojų atlyginimą kelti 10 proc. Bet nebuvo sutarta dėl reikalavimo įtraukti darbo apmokėjimo sistemą į kolektyvinę sutartį.
Pasak VVT A. Markevičiaus, nesusikalbėjimas tarp darbuotojų ir įmonės lemia prastėjančią paslaugų kokybę vilniečiams – vis daugiau vairuotojų VVT palieka, esą vien birželį įmonėje buvo virš 200 laisvų vairuotojų etatų.
R. Šimašius rugsėjo mėnesį teigė, kad didžioji dalis VVT profesinės sąjungos reikalavimų jau buvo patenkinti, o dalies įgyvendinimas neįmanomas ir streikui nėra pagrindo. Pasak jo, atlyginimai vairuotojams jau pakelti šį pavasarį. Meras taip pat teigė, kad darbuotojų streikas taptų dideliu smūgiu šio sektoriaus prestižui ir pasiūlymams, kuriais siekiama dar gerinti VVT kokybę.