Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
TS-LKD frakcijos seniūno pavaduotoja Agnė Bilotaitė. Mariaus Morkevičiaus (ELTA) nuotr.
Reporteris MonikaŠaltinis: Etaplius.lt
Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos seniūno pavaduotoja Agnė Bilotaitė kreipėsi į Generalinę prokuratūrą bei Susisiekimo ministeriją ragindama nustatyti smarkiai padidėjusios taršos Klaipėdos mieste kaltininkus ir ginti viešąjį interesą.
Nors padidėjusi tarša pauostyje stebima nebe pirmus metus, Klaipėdos miesto savivaldybės paviešinti naujausi taršos stebėsenos duomenys, pasak A. Bilotaitės, verčia pagrįstai nerimauti dėl gyventojų sveikatos. Atlikti dirvožemio tyrimai parodė, kad šiaurinėje miesto dalyje esančiuose Bomelio Vitės ir Didžiosios Vitės gyvenamuosiuose mikrorajonuose chromo koncentracija dirvožemyje viršijo leistinas ribines vertes iki 12 kartų.
Didžiausia tarša nustatyta Klaipėdos Vitės pagrindinės mokyklos stadione. Iki šiol atsakomybės dėl padidėjusios taršos niekas neprisiėmė.
Parlamentarė rašte Generalinei prokuratūrai primena, kad AB „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“ (KLASCO) pagal sutartį su Klaipėdos aukštesniąja policijos mokykla minėto stadiono teritorijoje 1998 m. kovo-rugsėjo mėnesiais iškrovė metalo produkciją. Paaiškėjo, kad išgabenusi krovinį iš sporto komplekso teritorijos, kompanija nesutvarkė teritorijos, kaip buvo įsipareigojusi sutartimi.
„Šie faktai leidžia daryti prielaidą, kad mokyklos teritorijoje buvo laikomas taršus krovinys. Jo skleidžiamos sveikatai pavojingos medžiagos galėjo nusėsti dirvožemyje ir pasklisti aplinkoje. Labai svarbu nustatyti taršos kaltininkus ir pareikalauti atsakomybės, nes iki šiol tai nebuvo padaryta“, – sako A. Bilotaitė.
Dar vasarą Seimo narė kreipėsi į susisiekimo ministrą ragindama ištirti, kas atsakingas dėl padidėjusios oro taršos mieste ir svarstyti klausimą dėl ministerijai pavaldžios Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos atsakomybės. Tačiau tuokart ministras Jaroslavas Narkevičius atsisakė pradėti tyrimą, teigdamas, kad „Uosto direkcija taršos srityje veikia savo kompetencijos ribose“.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įstatymo 11 straipsnio 13 punktas numato, kad Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija organizuoja ir vykdo uosto aplinkos apsaugą, taip pat įgyvendina uosto apsaugos nuo taršos prevencijos priemones.
„Ekologinė situacija mieste vis prastėja. Dėl grėsmės sveikatai vaikai jau nebegali laisvai žaisti kieme. Uostas neturi klestėti žmonių sveikatos ir gerovės sąskaita. Šito negalime leisti“, – teigia A. Bilotaitė.
ELTA