Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Aušrinė Armonaitė / Fotobankas
Ūla KlimaševskaŠaltinis: ELTA
Šiuo įrankiu įmonės gali naudotis Registrų centro savitarnoje prisijungusios prie Juridinių asmenų registro. Registrų centre sukelti duomenys į deklaracijas perkeliami automatiškai.
„Įmonės, kurios turėdavo planų pretenduoti į europinę paramą, turi užpildyti tam tikras deklaracijas. (...) Reikia teikti informaciją apie savo įmonę, ryšius su kitais juridiniais asmenimis, kai kurią informaciją, kurią turi Registrų centras. Dabar to vesti nebereikės, viskas bus automatizuota“, – žurnalistams antradienį sakė A. Armonaitė.
Tiesa, naudoti įprastą popierinę deklaracijos formą bus galima ir toliau.
Visgi, ministrės teigimu, skaitmeninis įrankis leis sutrumpinti deklaracijos laiką – procesas truks nuo 5 iki 25 minučių vietoje anksčiau trukusių kelių valandų, leis sutaupyti lėšas, kurias įmonės išleisdavo samdyti konsultantams.
„Maždaug 10 tūkst. įmonių tuo naudodavosi, tą darydavo. Tai dabar tikiuosi, kad jų bus daug daugiau, nes (deklaruoti – ELTA) bus paprasčiau“, – tikino ministrė.
Per nacionalinės plėtros įstaigos „Invega“, Inovacijų agentūrą ir kitas platformas į finansinę paramą pretenduojantys verslai turi įrodyti savo, kaip SVV subjekto, statusą.
SVV statuso deklaracijos forma teikiama valstybės pagalbą administruojančioms institucijoms kartu su kitais paraiškų, reikalingų siekiant gauti valstybės finansavimą, dokumentais.
Įrankį kūrė Registrų centras Ekonomikos ir inovacijų (EIM) ministerijos iniciatyva. Kaip pabrėžė centro vadovas Adrijus Jusas, įrankis leis procesus palengvinti tuo atveju, jeigu verslai atsakingai teiks duomenis Registrų centrui.
„Labai tikimės, kad (įrankis – ELTA) ir paramą administruojančioms agentūroms suteiks tam tikrų pliusų, nes jie aiškiai matys, kad šie (iš Registrų centro gauti – ELTA) duomenys yra originalūs, jiems nereikės sutikrinti, pertikrinti, ar įmonė pateikė kažką ranka įrašyto. (...) Administravimo laikotarpis irgi galėtų trumpėti“, – kalbėjo A. Jusas.
Antradienio duomenimis, naujuoju įrankiu yra įsigyta maždaug 100 deklaracijų.
Prieš kuriant šį skaitmenizuotą įrankį EIM atliko apklausą, kurioje SVV subjektai kaip didžiausią sunkumą pildant įprastą popierinę deklaracijos formą įvardijo laiko trūkumą, esamos lentelės neaiškumą ir susijusių bei partnerinių įmonių duomenų perkėlimą.
Apie 67 proc. apklaustųjų nurodė, kad naudotųsi skaitmenizuota mokama paslauga.