6 greitai paruošiami nebrangūs patiekalai iš kiaušinių

6 greitai paruošiami nebrangūs patiekalai iš kiaušinių
Lietuva
Pexels.com nuotr.
Etaplius.lt Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Healthline.com

Palyginti su kitų rūšių gyvūniniais baltymais, kiaušiniai yra pakankamai pigūs, tačiau juose gausu sveikų maistinių medžiagų, tokių kaip cholinas, vitaminas A, vitaminas D ir vitaminas E. Kitas kiaušinių privalumas yra tai, kad jie yra neįtikėtinai universalūs. Žinoma, jie dažnai asocijuojasi su pusryčiais, tačiau yra daug skanių būdų mėgautis kiaušiniais visą dieną.

1. Fritata 

Fritata yra itališkas kiaušinių patiekalas, panašus į omletą, kepamas keptuvėje ant viryklės arba orkaitėje.
Į fritatą galima įdėti bet kokių daržovių, mėsos, žolelių, sūrio ar panašių ingredientų, kuriuos turite po ranka.
Taip pat galite gaminti vieno kąsnio dydžio fritatas naudodami bandeles, kurias labai patogu ir lengva pasiimti keliaujant, pavyzdžiui, saulėje džiovintų pomidorų, rozmarinų ir ožkos sūrio fritata bandelėje.

2. Plaktas kiaušinis

Greitas ir maistingas pusryčių patiekalas – plakti kiaušiniai su pienu arba be jo. Keptuvėje kepant plaktą kiaušinį tuo pačiu galima pridėti įvairiausių papildomų priedų – nuo šoninės, dešrelių, sūrio iki daržovių, tokių kaip paprika, pomidorai ir ko tik norisi.
Taip pat įmušti kiaušinių galima ir į jau gaminamą patiekalą – ryžių, bulvių ar mėsos patiekalus.

3. Šakšuka – izraelietiška kiaušinienė

Šį iš Šiaurės Afrikos šalių kilusį, tačiau Izraelyje ypač populiarų ir su žydų virtuve dažniausiai siejamą patiekalą tikrai verta rinktis ypatingiems pusryčiams. Tirštas, kvapnus pomidorų ir įvairių daržovių padažas, auksiniai, tekantys kiaušinių tryniai ir burnoje tirpstantys baltymai tikrai nepalieka abejingų!
Populiarioji šakšuka yra sotus patiekalas, kurį galima patiekti bet kuriuo paros metu. Jis puikiai dera su žaliomis salotomis ir karšta, traškia duona.
Iš kiaušinių gaunama ne tik daug maistinių medžiagų ir baltymų, bet troškintuose pomidoruose gausu likopeno – karotinoido, žinomo dėl savo antioksidacinių savybių, padedančių palaikyti sveikatą.

Šakšukos receptas:

  • Pasiruoškite daržoves: svogūną supjaustykite kubeliais, česnaką sukapokite, papriką supjaustykite juostelėmis, pomidorus nulupkite ir supjaustykite kubeliais;
  • Įkaitinkite keptuvėje aliejų. Apkepinkite svogūnus kelias minutes iki taps gelsvi ir salstelėję. Sudėkite česnaką ir pakepkite apie minutę iki česnakai paskleis aromatą;
  • Sudėkite papriką ir pakepinkite iki paprika suminkštės. Sudėkite pomidorus, prieskonius ir ant vidutinės ugnies troškinkite kokias 10 minučių iki padažas sutirštės. Paragaukite ir įdėkite pagal skonį druskos bei pipirų. Jeigu norisi aštriau, pridėkite dar aitriosios paprikos;
  • Po vieną ant padažo muškite kiaušinius - pirma šaukštu padaže padarykite duobutę, tada į ją muškite kiaušinį;
  • Keptuvę uždenkite dangčiu, sumažinkite ugnį ir kepkite kokias 7 - 15 minučių iki norimo trynių iškepimo laipsnio;
  • Patiekdami galite pabarsyti žalumynais: kalendra, baziliku ar kitais mėgstamais. Taip pat labai tinka fetos sūris.

 

4. Virti kiaušiniai su salotomis

Paprastos salotos yra puikus pasirinkimas lengviems pusryčiams, pietums ar vakarienei, o kadangi yra tiek daug būdų jas pagardinti naudojant įvairius žalumynus, daržoves, grūdus ar kruopas, salotų variacijų gali būti įvairiausių. Visa tai pagardinus keliais kiaušiniais, pridedamas ne tik baltymų kiekis, bet ir sotumas.

5. Įdaryti į buritą

Kiaušinienės įvyniojimas į šviežią tortiliją yra greitai paruošiamas ir maistingas patiekalas.
Norėdami padidinti savo burito maistinę vertę, naudokite viso grūdo tortiliją ir papildomai rinkitės daržoves, avokadą, jogurtinį ar salsos padažą.

6. Keptas kiaušinis avokade
Kepti kiaušiniai avokaduose tampa vis populiaresni priešpiečių valgiaraščiuose, tačiau juos galima pasigaminti ir namuose.

Norėdami namuose kepti kiaušinius avokade:

  • Įkaitinkite orkaitę ik 220 °C,
  • Avokadą perpjaukite per pusę ir išimkite kauliuką,
  • Į dubenį įmuškite kiaušinį,
  • Išdėliokite avokado skilteles (minkštimo puse į viršų) ant plokščios kepimo skardos,
  • Lėtai įpilkite po 1 žalią kiaušinį į kiekvieną avokado pusę,
  • Pabarstykite žiupsneliu druskos ir pipirų,
  • Kepkite avokadus apie 15 minučių arba tol, kol kiaušiniai visiškai sustings.
    Šį patiekalą galite pagyvinti šviežiomis žolelėmis, sūriu, žaliais svogūnais, skrudintais pomidorais ir kt.