PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2023 m. Kovo 16 d. 19:06

5 aktualūs patarimai perkantiems internetu – kaip nepasiduoti „nešvarioms“ pardavėjų taktikoms

Lietuva

Pixabay.com nuotr.

Etaplius.LTŠaltinis: Pranešimas spaudai


261714

Europos Sąjungoje kovo 15-ąją minima Pasaulinė vartotojų teisių diena. Jos tikslas – šviesti ir informuoti vartotojus apie jų teises bei šių teisių gynimo būdus. Pastaraisiais metais smarkiai išaugus atsiskaitymams už pirkinius internetu, Lietuvoje veikiantis Europos vartotojų centras pateikia vertingus patarimus, kaip saugiai apsipirkti taupant pinigus ir tausojant nervus.

Ką iš tiesų reiškia pasiūlymas „įsigyk dabar – mokėk vėliau“?

Vis daugiau internetinių parduotuvių siūlo galimybę prekes įsigyti lizingo būdu: jas gauti dabar, o atsiskaityti (pradėti įmokų mokėjimą) vėliau. Tokio pasiūlymo privalumas – galimybė išbandyti produktą ir nuspręsti, ar jo tikrai reikia dar prieš įsigyjant.

Vis dėlto, net ir patrauklūs lizingo pasiūlymai sukelia tam tikrą riziką. Jeigu neturite finansinių galimybių įsigyti norimą produktą ne lizingo būdu, rekomenduojame neprisiimti papildomų įsipareigojimų. Dėl tokių įsipareigojimų gali susidaryti netyčinių skolų, kurias didintų ir laiku nesumokėtų įmokų delspinigiai.

Nepasiduokite „nešvarių taktikų“ manipuliacijoms

Netikros akcijos (pavyzdžiui, „tik šiandien – 50 proc. pigiau“), dirbtinai tiksintys laikrodžiai ir kiti „nešvarūs“ triukai (dažnai sutinkamo mygtuko prasmės pakeitimas, mokėjimo plano pratęsimas be jūsų žinios ir priminimo ir pan., angl. dark patterns) siekia įtikinti (ar priversti) jus įsigyti produktą manipuliatyviu, neapdairiu, impulsyviu būdu.

Gebėjimas atpažinti šias „nešvarias“ taktikas būtinas, norint priimti tinkamai apsvarstytus sprendimus, kai perkate internetu. Nepasiduokite spaudimui – skirkite laiko racionaliai kainų ir alternatyvių produktų paieškai.

Pasirūpinkite dviguba mobilios piniginės apsauga

Pasaulis negrįžtamai pakito po COVID-19 pandemijos. Vis daugiau vartotojų įgudo naudotis mobiliąja pinigine ir atsiskaityti už prekes bei paslaugas bekontakčiu būdu.

Kuo daugiau svarbios informacijos saugoma išmaniuosiuose telefonuose (nuo prisijungimų prie asmeninių paskyrų iki banko sąskaitos duomenų), tuo labiau tenka rūpintis pateiktų duomenų apsauga nuo kibernetinių sukčių.

Rekomenduojame visus savo duomenis apsaugoti dviejų veiksnių autentifikavimo sistema (angl. two-factor authentication), kuri prisijungimo metu pareikalauja įvesti papildomus duomenis (kodą, patvirtinimą iš įrenginio ar biometrinius duomenis) – tai sumažina galimybę kitiems vartotojams įsilaužti į jūsų piniginę.

(Paslėptos) kreditinės kortelės (super)galios

Internetinės parduotuvės gali pasiūlyti skirtingus mokėjimo būdus – kiekvienas iš jų turi savo privalumų ir trūkumų. Tarkime, mokėdami pagal sąskaitą faktūrą, jūs neprivalote atskleisti savo banko duomenų prekybininkui. Kita vertus, rizikuojate praleisti mokėjimo terminą.

Tokios mokėjimo internetu platformos kaip „PayPal“ ar „Klarna“, dažniausiai suteikia pirkėjo apsaugą. Visgi, iškilus problemai, bendravimas gali būti sudėtingesnis, nes komunikacijoje dalyvauja dar viena papildoma šalis.

Mokėjimas kreditine kortele yra laikomas viena iš saugiausių atsiskaitymo priemonių. Jis turi ir dar vieną svarbų privalumą: iškilus problemoms dėl nepristatytų prekių ar sukčiavimo, daugeliu atvejų mokėjimas gali būti atšauktas. Susisiekite su banku dėl pinigų susigrąžinimo (angl. chargeback) procedūros. Tiesa, kreipdamiesi į banką turėsite pateikti įrodymą, kad jau bandėte išsiaiškinti situaciją su pardavėju.

Kainų stebėjimo programėlė gali palengvinti jūsų gyvenimą

Kai kurie pardavėjai prieš didžiąsias išpardavimų dienas, pavyzdžiui, „Black Friday“, fiktyviai padidina kainas, o atėjus išpardavimų laikui, jas ir vėl sumažina, tokiu būdu imituodami „nuolaidas“. Rekomenduojame stebėti ir lyginti norimų (ar planuojamų) įsigyti produktų kainas bent kurį laiką (idealiu atveju – metus). Tai galite padaryti, naudodamiesi įvairiomis (nemokamomis) kainų stebėjimo programėlėmis.

Primename, kad nepavykus išspręsti ginčo su Lietuvoje registruotu pardavėju / paslaugų teikėju, dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka kreipkitės į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, o dėl kitose ES šalyse, Islandijoje ar Norvegijoje registruotų pardavėjų / paslaugų teikėjų nemokamos pagalbos galite kreiptis į Europos vartotojų centrą Lietuvoje (www.ecc.lt).