Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Pranešimo spaudai nuotr.
EtapliusŠaltinis: Pranešimas spaudai
Europos solidarumo korpusas remia Europos Sąjungos politinius prioritetus ir įtraukia organizacijas bei jaunimą į jiems skirtus projektus. Programa remia perėjimą prie skaitmeninės erdvės per projektus ir veiklas, kurios ugdo skaitmeninius įgūdžius ir skaitmeninį raštingumą.
Šiame tarptautiniame renginyje dalyviai turėjo galimybę sužinoti iš geriausių praktikų apie skaitmeninių įrankių galimybes ir jų tikslingą panaudojimą dirbant su jaunimu. Buvo diskutuojama apie tai, kaip jauną žmogų skatinti įsitraukti į demokratinius procesus ir aktyvią pilietinę veiklą. Lektoriai akcentavo, kad skaitmeninė visuomenė remia aktyvų pilietiškumą, socialinę įtrauktį, tarpusavio bendravimą, kūrybiškumą.
Plenarinėje sesijoje pranešėjai kėlė klausimus, kaip jaunuolį iš skaitmeninio turinio vartotojo įkvėpti būti kokybiško skaitmeninio turinio išradėju ir kūrėju, kaip įgalinti atsakingai ir tvariai naudoti skaitmenizacijos galimybes. Buvo diskutuojama apie skaitmeninio ir fizinio bendravimo pranašumus ir trūkumus. Skaitmeninės technologijos gali padėti įsitraukti į įvairias bendruomenes, suteikti daugiau erdvės saviraiškai, savirealizacijai, kūrybai.
Dr. Alicja Pawluczuk gilinosi į netikrumo, kaltės ar gėdos temą, susijusią su skaitmenine transformacija, kai atsiranda savęs lyginimas su kitais socialinėse platformose, jausena, kad esi nepakankamai geras, sėkmingas ar nespėji su naujausiomis technologijomis. Lektorė akcentavo įtraukties, emocinio atsparumo ir raštingumo stiprinimo svarbą.
Norint žinoti, kuo gyvena jaunimas, būtina pažinti jų naudojamas platformas. Viena tokių – įrankių dirbtuvėse lektoriaus Nejc Benčič detaliai pristatyta socialinė platforma ,,Discord“, kurioje galima burtis į bendruomenes ir bendradarbiauti, bendrauti tekstinėmis, garso, vaizdo žinutėmis, kurti savo serverius. Diskutuota apie dirbtinio intelekto įtaką švietimui ir procesų efektyvumo didinimą, kritinio mąstymo svarbą atsirenkant virtualią informaciją ir ją tikslingai pritaikant mokymesi ir praktinėse veiklose. Taip pat nagrinėta skaitmenizacijos įtaka emocijoms. Akcentuota, kaip svarbu nubrėžti ribas, tinkamai organizuotis laiką, išlaikyti dienos režimą ir vertybes bendraujant virtualiai.
Skaitmeninėse dirbtuvėse dalyviai bendradarbiavo ir keitėsi žiniomis, geriausiomis praktikomis, tyrinėdami skaitmeninius švietimo įrankius. Tai suteikė unikalią progą pasimokyti iš kompetetingų moderatorių, atrasti naujus mokymosi metodus ir išbandyti šiuolaikines švietimo priemones. Stefan Janjič organizuotos dirbtuvės ,, Eurofaktų klausimynas: faktų tikrinimo nuotykis“ buvo paremtos informacijos paieškos ir tikrinimo, kritinio mąstymo, kūrybiškumo ir komandinio darbo sinergija, ieškant ,,paslėpto lobio“. Moderatorė Oana-Maria Dinu pristatė TED-Ed platformą pamokoms kurti. Įrankių mugėje buvo pristatytos įvairiose šalyse tarptautinių projektų metu sukurtos mokymosi platformos, programėlės, įrankių bankai.
Tarptautinė įrankių mugė - tai puiki galimybė susipažinti su novatoriškais švietimo įrankiais ir metodais, kurie gali padėti tobulinti švietimo procesus ir skatinti efektyvesnį mokymąsi.
Renginyje nagrinėtos įvairios skaitmeninės temos ir metodai per interaktyvias dirbtuves, seminarus, diskusijas ir gilesnį įsitraukimą, pritaikant įrankius savo organizacijai.
Pagrindinio ugdymo ir pagalbos mokiniui skyriaus vedėja Laima Zeringienė
Finansuojama Europos Sąjungos lėšomis. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją
Remiamas turinys