PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2019 m. Gegužės 6 d. 18:00

15 miestelių laiškininkai ryt siuntas pristatys elektriniais dviračiais

Vilnius

Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt


82624

Gegužės 7 d. startuoja pirmas Lietuvos pašto elektrinių dviračių projekto etapas – į 15 miestelių gatves išvažiuos 52 moderniomis transporto priemonėmis ratuoti laiškininkai. Kiti 158 Lietuvos laiškininkai Šiaulių dviračių gamintojo „Baltik vairas“ pagamintus dviračius gaus kitų etapų, vyksiančių gegužės-liepos mėnesiais, metu.

„Gyventojų korespondencija, siuntomis ir kitomis paslaugomis Lietuvos paštas rūpinasi jau 100 metų – per tą laiką pasikeitė ne tik technologijos, bet ir vartotojų poreikiai bei lūkesčiai dėl gaunamų paslaugų kokybės. Veikiame itin konkurencingoje ir dinamiškoje aplinkoje, todėl privalome visada būti vienu žingsniu priekyje – prieš metus nusimatytą ilgalaikę pašto modernizavimo strategiją planingai įgyvendiname etapais. Šiuo metu pagrindinis dėmesys skiriamas laiškininkų darbo sąlygų gerinimui ir efektyvinimui, tad elektriniai dviračiai – tik viena iš numatytų priemonių. Šie 52 laiškininkai yra pirmieji, modernia transporto priemone išvažiuosiantys į gatves. Jie specialių mokymų metu buvo supažindinti su kelių eismo taisyklėmis, saugiu manevravimu vairuojant dviratį kelyje, dviračio priežiūra, jo eksploatacija bei sauga, kiti projekte dalyvaujantys laiškininkai specialių mokymų bei elektrinių dviračių sulauks gegužės–liepos mėnesiais“, – sako Lietuvos pašto Tinklo direktorius Jonas Sadauskas.

Idėja pėstiesiems laiškininkams ir tiems, kurie siuntas bei korespondenciją gyventojams pristato savo dviračiais, skirti elektrinius dviračius neatsirado šiaip sau: 2017–2018 metais, siekdamas įvertinti elektrinių dviračių poreikį ir būsimus maršrutus, Lietuvos paštas atliko bandomuosius važiavimus, kurie patvirtino, kad ši moderni transporto priemonė palengvins laiškininkų patiriamą fizinį krūvį ir pagreitins siuntų bei korespondencijos pristatymo procesą.

Pirmojo bandomojo važiavimo metu įvairiuose Lietuvos miestuose į gatves išvažiavo 15 dviračių: 10 iš jų buvo pačių laiškininkų, 5 – bendrovės. Dviračius mynė laiškininkai, jų važiavimo spartą ir maršrutą fiksavo specialiai įdiegta įranga (GPS), buvo matuota judėjimo ir gyventojų aptarnavimo sparta, vėliau šie duomenys palyginti su pėsčiųjų laiškininkų darbo laiku. Šis laiškininkų bandomasis „dviračių žygis“ parodė, kad dalis miestelių ir kaimų regioninių kelių yra sunkiai įveikiami ir reikalauja nemažai pastangų net važiuojant be kasdienio laiškininkų krovinio, todėl elektrinė transporto priemonė kasdienį maršrutą gerokai palengvins.

Elektriniai dviračiai yra saugūs: jų techninė specifikacija leidžia saugiai važiuoti lietui lyjant ar žiemą spaudžiant šaltukui, dviračiai specialiai pagaminti taip, kad atlaikytų didelius korespondencijos svorius, būtų stabilūs ir manevringi, o dviračių amortizatoriai pritaikyti žvyrkeliams ir duobėtiems keliams. Ilgapirščiams sudrausminti dviračių krepšiuose įmontuota signalizacija, o jie patys įregistruoti specialiame dviračių registre www.pažymėtas.lt – vagystės atveju specialus dviračiui suteiktas kodas padeda greičiau rasti šią pavogtą transporto priemonę.

Gegužės 7 d. laiškininkai elektriniais dviračiais į gatves išvažiuos Akmenės, N. Akmenės, Kuršėnų, Ariogalos, Kelmės, Gargždų, Kretingos, Palangos, Radviliškio, Pakruojo, Joniškio, Skuodo, Telšių, Šilutės, Šilalės miestuose.