Suvokimo, kur ir kaip „pagauti“ klientą, vis dar trūksta

Vasario 24 d. Šiaulių verslo atstovai ir marketingo specialistai rinksis į didžiausią marketingo konferenciją Šiaulių regione – Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) kasmetis „LiMA DAY Šiauliai 2017“ renginys šiemet kvies kartu „žengti ekstra mylią“. Jau 7 kartą organizuojamoje konferencijoje su keliais šimtais dalyvių patirtimi dalysis geriausi savo srities profesionalai. O jei iki šiol verslo atstovams buvo neaišku, kur surasti klientą, kaip pagauti ir išlaikyti jo dėmesį bei nušluostyti nosį konkurentams, – viskas pasikeis jau vasario 24 d.

Šių metų konferencijos pavadinimas „Žengti ekstra mylią“ – tarsi slaptas kodas, generuojantis vartotojo meilę produktui ar paslaugai. Šešių valandų rinkodaros renginys skirtas aptarti 4 temas – kaip ATRASTI, SUPRASTI, PARDUOTI klientui bei jį IŠLAIKYTI. Gerųjų pavyzdžių apstu socialiniuose tinkluose, kur kaip virusas paplinta įmonių sėkmingos pastangos duoti šiek tiek daugiau nei priklauso. Rodos, tai – kiekvieno verslininko svajonė, tiesa? Kyla tik vienas reikšmingas klausimas – kur ir kaip ieškoti tų pirkėjų, dėl kurių verta pasistengti daugiau?

„LiMA DAY Šiauliai 2017“ metu apie savotišką vartotojų žemėlapį pasakosiantis „Be&Do brand management“ agentūros strategas Andrius Grigorjevas iš anksto dalijasi keliomis savo pranešimo „Paskui vartotoją su žemėlapiu“ įžvalgomis ir pažada, kad dar daugiau vartotojų paslapčių bus atskleista vasario 24-ąją.

– Andriau, konferencijoje kalbėsite apie žemėlapius. Negi iš tiesų viskas taip paprasta – yra universalių taisyklių, leidžiančių visiems nukeliauti tiesiai pas klientą, nepriklausomai nuo produkto ar paslaugos pobūdžio?

– Žvelgiant iš verslo pusės, viskas gali atrodyti unikalu ir net nepalyginama, bet situaciją vertinant iš vartotojo perspektyvos, viskas atrodo kiek kitaip. Jei mes sutinkame su viena esmine prielaida, kad vartotojas renkasi produktą ar paslaugą norėdamas išspręsti problemą arba patenkinti savo poreikį, tai reiškia, kad visi kliento kelionės etapai, pvz., produkto paieška, įsitikinimas tinkamumu, pasirinkimas ir net tai, kas įvyksta pasinaudojus produktu, tampa dalimi verslo kuriamos vertės. Parduodamas produktas ar paslauga virsta ne konkrečiu įsigyjamu objektu, bet bendra patirtimi. Pasitenkinimas patirtimi – tai tikrasis verslo parduodamas objektas.

Kiekvieno vartotojo patirtis yra unikali, bet ji paklūsta universaliems principams. Kiekviena vartotojo kelionė turi savo etapus, vartotojo ir prekės ženklo susidūrimo kanalus, aukščiausius ir žemiausius pasitenkinimo taškus. Perpratus esmines vartotojo patirties formavimo taisykles, galima jas pritaikyti bet kokiai kelionei. Galutinis tokio taikymo tikslas – atskleisti kiekvienos kelionės unikalumą bei suvokus klientų poreikius, juos išspręsti geriau nei kiti rinkos žaidėjai.

– Kodėl tuomet vis dar kyla sunkumų ieškant savo produkto ar paslaugos vartotojų?

– Esant tokiai didžiulei pasiūlai, vartotojui darosi sunku atskirti vieną pasirinkimo variantą nuo kito ir dar sunkiau prie kažkurio prisirišti. Verslui tai reiškia tiesioginę kliento pritraukimo, išlaikymo ir galiausiai reputacijos problemą.

Pagrindinė ir dažniausia klaida – aklas produkto ar paslaugos pateikimo principų kopijavimas, nesuvokiant konkrečios naudos, kurią turėtų suteikti vartotojui. Įvairūs „pasiskolinti“ principai ir praktikos, kurie yra taikomi tos pačios vartotojų kelionės metu, nesukuria bendros vertės ir nepadeda klientui suvokti, ką išskirtinio jis gauna, kodėl jam reikėtų rinktis tą pačią paslaugą ar prekę dar kartą.
Dar vienas esminis ir dažnai užmirštamas vartotojų patirties elementas – atmintis. Tai reiškia, kad užmirštame apmąstyti, kaip mes padėsime klientui atsiminti pozityvias patirtis, kurias jis patyrė rinkdamasis mūsų produktus ar paslaugas.

– Ar įmanoma įmonei atsiriboti nuo savo interesų ir objektyviai stoti į klientų pusę bei taip įvertinti produktą ar paslaugą?

– Daugelis su vartotojų patirtimi susijusių įžvalgų gali būti labai akivaizdžios ir kartais net savaime suprantamos. Ir nors dažnai joms suformuluoti ir jomis patikėti gali prireikti išsamių tyrimų ir duomenų analitikos, adekvatų rezultatą galima gauti tiesiog pabandžius patiems nueiti tą patį kelią, kurį nueina vartotojai, arba pabandyti įsijausti į pasirinkimą atliekančio kliento vaidmenį. Verslą problemos ištinka ne dėl to, kad esame neempatiški ir negalime įsijausti į savo kliento perspektyvą, o dėl to, kad tokia praktika realiai neegzistuoja ir nėra taikoma.

– Kur vis dėlto reikėtų ieškoti savo produkto ar paslaugos vartotojo?

– Dirbant su nišiniais vartotojų segmentais, interneto kanalų gali užtekti, bet plečiant prekės ženklo auditoriją neišvengiamai reikės derinti klasikinius ir skaitmeninius prekybos ar paslaugų teikimo kanalus. Skaitmeniniai kanalai suteikia greitį, patogumą ir funkcionalumą, o fiziniai, pvz., aptarnavimo ar prekybos vieta, perteikia patikimumą ir leidžia vartotojui susipažinti su produktu ar paslauga išvengiant didesnės rizikos priimti netinkamą sprendimą. Naudojant tik kažkurią kanalų rūšį, dalis vartotojų bus neišvengiamai prarasti.

Kviečiame visus vasario 24 d. susitikti Šiaulių arenoje!

Renginyje praktinėmis įžvalgomis ir patarimais dalysis skaitmeninės rinkodaros agentūros „Chocolate Agency“ vadovas Tomas Nemūra, kuris papasakos, kaip šiandien atrasti savo klientą internete, kai didžioji dalis ten sutinkamų potencialių klientų ieško tik lengvai vartojamo turinio, o sprendimus priima „offline“ režime. Paslaptis, kaip „iš lūpų į lūpas“ marketingas mažas kompanijas paverčia didelėmis, išduos Tadas Deksnys, kompanijos „Unboxed“ vadovas. Apie dar neatrastas socialinių tinklų galimybes pasakos „Socialus marketingas“ projektų vadovė Simona Vilkaitė, kuri siūlys žvelgti kiek plačiau, mat, verslui kuriant strategijas, planuojant reklamą ir mąstant apie ateities planus, 99 proc. dėmesio vis dar atitenka „Facebook“, nors tai ne visada geriausias sprendimas.

Didžiausios tyrimų bendrovės AC Nielsen atstovai pateiks naujausius duomenis apie šiandienos vartotojus Lietuvoje. Donata Varnelienė, „TMD partners“ aktyvaus asmeninio pardavimo ekspertė, išsamiau paaiškins apie „ekstra mylią“ pardavimuose – kaip sukurti pridėtinę vertę, neapsunkinant įmonės ir kliento, o apie lojalumo programų misiją ir jų naudą verslui pasakos Andrius Charanovskis, lojalumo rinkodaros agentūros „Mores boni“ įkūrėjas ir MAXIMA LT Pirkėjų lojalumo valdymo skyriaus vadovas. Konferenciją užbaigs vienos sėkmingiausiai veikiančių įmonių Šiauliuose ROL grupės valdomų prekių ženklų vadovas Darius Urlakis, pristatysiantis įmonės sėkmės istoriją.

Į laukiamiausią marketingo bendruomenės metų renginį registruotis bei rasti išsamią renginio programą kviečiame www.limaday.lt. Bilietai brangs.

Reklama

Etaplius informacija

Griežtai draudžiama Etaplius.lt naujienų portale skelbiamą informaciją naudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur. Draudžiama platinti Etaplius.lt bet kokio pavidalo medžiagą be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Etaplius.lt šaltinį. Ši informacija yra VšĮ “Šiauliai plius” nuosavybė. Ją galima platinti tik susitarus su portalo redakcija. Norint gauti sutikimą, reikia kreiptis el. paštu redakcija@etaplius.lt.

Komentuok mus Facebook`e

Komentarai: 2

  1. Jonas Slyva
    2017-03-03 18:07 Atsakyti Pranešti

    tas Grigorjievas keliauja visur, kaip koks klojimo teatras…) Ką jis yra nuveikęs, apart savireklmos kiekviename renginyje? Įdomu ar Kaziuko mugėje pasirodys?

  2. vitaminas
    2017-02-23 10:19 Atsakyti Pranešti

    kada versinykai skirs ir pateiks papildą kaip papildą o ne kaip vaistą klientus vilioja piršdami senukams kaip vaistą “stebūklą” Manau reikia turėti medicininį išsilavinimą.Kopijuoja antraštes iš 15.min.arba iš paranormal.lt ir tai ne viską kas atitinka tikrovę . Žmonės netikėkite tais visais papildais,platinančiais gatvėse…..

Komentaro rašymas