Pogimdyvinę depresiją ir kilogramus įveikti padėjo… treniruotės

Gabrielė Pastaukaitė
Laukdamasi pirmojo vaikelio, daugkartinė fitneso čempionė Ellietė Lukytė-Taučiuvienė leido sau atsipalaiduoti ir pasilepinti. Jos mama, sporto klubo „Gylys“ trenerė Audronė Lukienė priešingai – sportuodavo iki paskutiniųjų nėštumo dienų ir stengdavosi nepriaugti bereikalingų kilogramų. Nors mamos ir dukros patirtys skirtingos, dabar jos abi susitinka sporto salėje ir negaili patarimų besilaukiančioms bei neseniai pagimdžiusioms moterims.

Interviu metu paslapčiomis nužvelgiu Audronės figūrą. Sunku patikėti, kad ji – penkių vaikų mama. Į mano prastai slepiamą nuostabą Audronė reaguoja su atlaidžia šypsena. Pasak jos, mamos, ypač daugiavaikės, neretai stereotipizuojamos kaip išvargusios, viršsvorio turinčios moterys – nieko keisto, kad taip jas įsivaizduoja didžioji dalis visuomenės.

Pati Audronė su tokiomis išankstinėmis nuostatomis nesutinka. Prisimena sportavusi visų penkių nėštumų metu, priduria dar ir šokusi, mat ilgai dirbo Šiaulių kultūros centre šokių vadove. „Tik per paskutiniuosius du nėštumus šokau trumpiau. Kai laukiausi Elėjos, susapnavau mažą vaikelį, kuris priėjo prie manęs ir sako: „Mamyte, norėčiau, kad paklausytum ir baigtum šokti.“ Baigiau. Kai laukiausi savo pagranduko – Enrofo, irgi pajutau, kad šokiai jam nepatinka“, – pasakoja Audronė.

Tiesa, dėl sporto nei Elėja, nei Enrofas, nei jų vyresnėliai pilve protestų nerengė. O vos tik atėję į šį pasaulį, patys pradėjo „lankytis“ sporto klube. Iš pradžių aktyviai sportuojanti mama juos migdydavo trenerių kambarėlyje, vėliau, atidžiai prižiūrėdama, leisdavo paropinėti sporto salėje, dar vėliau – drauge su vyru Vidmantu Lukiu treniravo ir džiaugėsi jų pergalėmis sporto varžybose.

Dailias formas sugadina ne vaikas, o mama

Audronė – ne išimtis. Ji prisimena, kaip kartą „Gylyje“ vienu metu lankėsi net aštuonios „nėštukės“. Visos lengvai pagimdė ir sugrįžo sportuoti toliau.

Paklausta, ar stipriai skiriasi besilaukiančių moterų treniruotės nuo įprastinių, Audronė linksi galva. „Pratimai nuolatos kinta, atsižvelgiant į nėštumo laiką. Per visą nėštumą yra tik du pratimai, kuriuos galima daryti nuo pradžios iki galo. Vienas skirtas pilvo raumenims, kitas – dubens stiprinimui“, – sako trenerė ir priduria, kad nemokšiškai renkantis ir atliekant pratimus, galima pakenkti sau ir vaikeliui.

Pagimdžiusių ir prarastas formas susigrąžinti norinčių moterų treniruotės vėlgi kitokios. „Reiktų pasitarti su ginekologu, tačiau, jeigu gimdymas buvo nesudėtingas, į sporto salę galima sugrįžti praėjus trims savaitėms po gimdymo. Iš pradžių krūvis būna nedidelis, judinami gilieji raumenukai – kad sutvirtėtų, o tuomet pereinama prie didesnių krūvių, keliamųjų raumenų“, – sako Audronė.

Jeigu nėštumo metu priaugote 10–15 kilogramų (būtent tokius pokyčius rekomenduoja gydytojai), reguliarių treniruočių rezultatų tikėtis galite po 2–3 savaičių. Jei besilaukdamos leidote sau kaip reikiant atsipalaiduoti, laukia sunkus darbas. „Neretai nėštumo metu, prisidengdamos vaikeliu, moterys paprasčiausiai tenkina savo ego, o vėliau sako, kad vaikas sugadino figūrą. Aš sakau, jog nenurašykime vaikui savo bėdų“, – šypteli Audronė ir žvilgteli dukros Ellietės pusėn. Ji prieš devynis mėnesius susilaukė pirmojo sūnaus Rojaus.

Treniruotės išvaikė blogas mintis

„Na taip, mano nėštumas buvo kitoks nei mamos“, – nusijuokia Ellietė. Mane ir tėvai, ir uošviai labai lepino – gal kad pirmas anūkas? O sportuoti beveik nesportavau. Jaučiau baimę, nors ji buvo nepagrįsta: nėštumas buvo nesunkus, pagimdžiau irgi labai lengvai. Manau, tam įtakos turėjo ilgametė sportinė veikla – net ir medikai teigia, kad sportininkėms gimdyti lengviau dėl ištreniruotų raumenukų.“

Sportuoti Ellietė pradėjo būdama 10, o sulaukusi 13 pirmą kartą dalyvavo Lietuvos fitneso čempionate ir tapo nugalėtoja. Pergalės trofėjus tiek Lietuvos, tiek užsienio čempionatuose jauna mergina rinko iki pat 19 metų, o tuomet nusprendė atsiduoti studijoms. Tiesa, sporto ji neužmiršo – treniruotes savo malonumui lankė ir toliau. „Sportas mane įkvepia, suteikia jėgų. Ypač dabar, kai auginu vaikelį. Pagimdžiusi jau po dviejų savaičių atvažiavau į salę padaryti kelių pratimų, nes jaučiau, kad prie manęs kimba blogos emocijos. Manau, daug moterų su tuo susiduria: po gimdymo jaučiasi nepatrauklios, suglebusios, apsunkusios, pavargusios, jas pradeda varginti rutina, jos nebeturi laiko pabūti su savimi“, – patirtimi dalijasi Ellietė.

O ką apie mane pagalvos kiti?…

Jauna mama prisipažįsta: pradėti sportuoti po gimdymo nebuvo lengva. Pasirodo, mintis, kaip į papilnėjusias formas žiūrės aplinkiniai, kamuoja ne tik paprastas moteris, bet ir daugkartines fitneso čempiones. „Iš tiesų bijojau savęs, savo išvaizdos. Bet, pasirodo, visai be reikalo. Bent jau mūsų sporto klube niekam nerūpi, kaip tu atrodai ir ką tu darai – išskyrus, trenerius, žinoma. Jie pataria ir padeda. Atmosfera čia labai gera – jauku tarsi namuose“, – sako Ellietė.

Kad ištirpintų nėštumo metu priaugtus kilogramus ir susigrąžintų buvusias formas, Ellietei prireikė pusės metų. Mergina apsisprendusi: besilaukdama antrojo vaikelio, būtinai sportuos ir šiek tiek apribos mitybą: „Ne tik dėl formų, bet ir dėl sunkumo, kurį jaučiau paskutiniais nėštumo mėnesiais.“

Kūno linijas Ellietė tobulina iki šiol, retkarčiais prie jos prisijungia ir vyras: kol mažasis Rojus ramiai miega vežimėlyje trenerių kambaryje, jiedu atlieka pratimus. Tai išgirdusi, Audronė nusijuokia: „Sporto klube užaugo mano vaikai, matyt, užaugs ir anūkai.“

Gabrielė Pastaukaitė

Griežtai draudžiama Etaplius.lt naujienų portale skelbiamą informaciją naudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur. Draudžiama platinti Etaplius.lt bet kokio pavidalo medžiagą be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Etaplius.lt šaltinį. Ši informacija yra VšĮ “Šiauliai plius” nuosavybė. Ją galima platinti tik susitarus su portalo redakcija. Norint gauti sutikimą, reikia kreiptis el. paštu redakcija@etaplius.lt.

Komentuok mus Facebook`e

Komentaro rašymas