Medikų pagalbos pacientui teko laukti dvi valandas

Liga ar trauma gali užklupti netikėtai. Nelaimė, deja, neklausia, ar tuo metu yra laisva medikų brigada, kuri pasiruošusi padėti. Štai į Joniškio ligoninę patekusiam pacientui buvo reikalinga skubi pagalba, tačiau Joniškio medikų iškviestas reanimobilis iš Šiaulių Respublikinės ligoninės atvyko tik po dviejų valandų. Įniršusi paciento sesuo žurnalistams atskleidė įvykio detales, na, o gydymo įstaigos personalą apkaltino kasdieniu aplaidžiu darbu. 

Etaplius.lt redakciją pasiekė štai toks Rimos išgyventą istoriją nupasakojantis laiškas:

„Joniškio ligoninės greitosios medicinos pagalbos darbuotojai reanimobilį iš Šiaulių respublikinės ligoninės į Joniškio ligoninę sunkią galvos traumą patyrusiam pacientui iškvietė 2017 m. sausio 30 d. ryte 9 val. 12 min. Nesulaukiant reanimobilio ir jaudinantis dėl paciento būklės, nes Joniškio priimamojo gydytojai paminėjo, kad skubiai turi būti atlikta operacija, 10 val. 35 min. buvo paskambinta į Šiaulių Respublikinės ligoninės priimamąjį skubios pagalbos skyrių tel. 8 41 524 247 ir pasiteirauta, kada reanimobilis išsiųstas į Joniškio ligoninę. Atsakymas pateiktas, kad yra išsiųstas ir „padėtas” telefono ragelis. Bandant perskambinti tuo pačiu numeriu iš karto po baigto pokalbio juo niekas neatsakė. Joniškio ligoninės vyr. gydytojo p. Baltakio paklausus dėl susidariusios situacijos ir kada sulauksime reanimobilio, jo patikslintais duomenimis, buvo nurodyta, kad 9 val. 15 min. Šiaulių Respublikinėje ligoninėje užregistruotas reanimobilio iškvietimas, bet jis vėluoja, nes tenka „ilgai komplektuoti reanimobilio komandą”. Rašant laišką, 11 val. 10 min., reanimobilio Joniškio ligoninėje dar nėra.“

Išsamų ligoninės personalui ir žurnalistams siųstą laišką sekė aštrus Rimos komentaras, skirtas Šiaulių Respublikinės ligoninės personalui: „Jūsų (neasmeniškai, bet bendrai personalo) neatsakingas ir aplaidus darbas kiekvieną dieną, manau, NUŽUDO ne vieną žmogų, nes per dvi valandas sunkios būklės pacientui nesuteikiant reikiamos pagalbos pasekmės gali būti liūdnos. Tikiuosi, kad mano brolis (šioje situacijoje traumą patyręs pacientas) pasveiks, nes priešingu atveju…“

Reanimobilis vėlavo dėl organizacinių problemų

Šiaulių Respublikinės ligoninės atstovė spaudai Zita Katkienė apie šį incidentą nedaugžodžiavo: „Skubiosios pagalbos reanimobilis iš ligoninės išvyko vėliau dėl organizacinių problemų. Tai vienintelis atvejis gydymo įstaigoje, kai reanimobilis negalėjo išvykti skubiai“, – atsakė viešųjų ryšių specialistė.

Tuo metu Respublikinės Šiaulių ligoninės Sveikatos statistikos, analizės ir skubios konsultacinės pagalbos skyriaus vedėja Nijolė Rukštelienė pabrėžia, kad pacientą, laukiantį reanimobilį, stebi medikai: „Tuo metu, kol atvyksta reanimobilis, pacientas yra medikų priežiūroje: ligoninės intensyviosios terapijos palatoje arba reanimacijos ir intensyviosios terapijos skyriuje, kur garantuojamas jo gyvybinių funkcijų palaikymas. Nėra nustatyta laiko, per kurį reanimobilis turi pervežti sunkios būklės ligonį. Tai priklauso nuo atstumo tarp vienos gydymo įstaigos ir kitos.“

Pasak ligoninės atstovų, apie būtinybę pervežti pacientą iš vienos gydymo įstaigos į kitą pranešimas perduodamas ligoninės skubios konsultacinės pagalbos skyriui. Reanimobilio brigadoje dirba anesteziologas reanimatologas, slaugytoja ir vairuotojas. Brigada budi namuose. Po valandos reanimobilis turi išvykti į iškvietusią gydymo įstaigą, jeigu neturi kitų užduočių. Gydymo įstaigai pasiekti esą taip pat reikalingas laikas.

Dėkojame skaitytojai Rimai už pastebėjimą. Primename, kad savo pastebėjimus, nuotraukas, vaizdo medžiagą galite siųsti el. paštu redakcija@etaplius.lt arba įkelkite per tam skirtą formąa

Etaplius informacija

Griežtai draudžiama Etaplius.lt naujienų portale skelbiamą informaciją naudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur. Draudžiama platinti Etaplius.lt bet kokio pavidalo medžiagą be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Etaplius.lt šaltinį. Ši informacija yra VšĮ “Šiauliai plius” nuosavybė. Ją galima platinti tik susitarus su portalo redakcija. Norint gauti sutikimą, reikia kreiptis el. paštu redakcija@etaplius.lt.

Komentuok mus Facebook`e

Komentarai: 5

  1. nijole
    2017-02-14 11:30 Atsakyti Pranešti

    dirbti SRL -savizudybe. Kokia alga toks ir darbas

  2. JONIŠKIO LIGONINĖ
    2017-02-12 00:38 Atsakyti Pranešti

    Ne Gataučių med. punktas – privalo teikti reikiamą pagalbą, turi Reanimacijos ir Intensyvios pagalbos skyrių. Visiems lengviau kuo greičiau “išfutbolinti” ligonį ir dar kaltinti KITUS.

  3. Patyręs
    2017-02-06 12:24 Atsakyti Pranešti

    Šaunuoliai, komentatoriai. Paskaitėte atsiprašant mažaraštės žurnalistų ištaisytomis gramatinėmis klaidomis perspausdintą laišką ir atpylėte savo tulžį. Ar visada tikite kiekvienu žurnalistų žodžiu?
    Ligoninei labai linkiu įgyti savigarbos ir nesižeminti kiekvienu atveju atsiprašinėjant (vardan ramybės), nes kitaip skaitytojai niekada nesužinos, kad REANIMOBILIS ATVYKO PER LEISTINĄ LAIKO TARPĄ. Esant kitoms aplinkybėmis (pvz. reanimobilis išvykęs su kitu ligoniu) atvykimas būtų buvęs dar vėlesnis, bet kam tai įdomu…

    1. Anonimas
      2017-02-12 01:41 Atsakyti Pranešti

      Aisku neidomu.mokescius is manes ima nesidomedami kaip as gyvenu.tai tegul ir pagalba suteikia negazdami. Ir man nusisikti isvikes ar neisvykes tas automobilis.

      1. Patyręs
        2017-02-13 21:53 Atsakyti Pranešti

        Kai tau reikės pagalbos, o reanimobilis bus išvykęs tada ir galėsi šikti į kelnes ar lovą.

Komentaro rašymas